Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-02@06:07:58 GMT

برداشت هزار تن سویا از مزارع بابلسر

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۱۹۲۲۲۸

برداشت هزار تن سویا از مزارع بابلسر

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، حسن رزاقی گفت: امسال بعد از برداشت کشت اول برنج در شالیزار‌های شهرستان بابلسر، ۶ هزار و ۳۳۵ هکتار از این زمین‌ها به کشت مجدد برنج و پرورش رتون و یک هزار و ۱۱۲ هکتار به پرورش رتون اختصاص یافت.

وی ادامه داد: پیش بینی می‌شود امسال ۲۶ هزار کیلوگرم شلتوک برنج از کشت مجدد و پرورش رتون این شهرستان برداشت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابلسر درباره وضعیت دانه روغنی سویا در این شهرستان گفت: امسال سطح سبز نهایی سویا در این شهرستان ۴۷۰ هکتار است که در مرحله رسیدگی قرار دارد.

این مسؤول با بیان اینکه رقم کشت سویا در این شهرستان از نوع "ساری گل" است، گفت: برای حمایت از کشاورزان و توسعه کشت سویا، ۲۴ تن کود اوره، ۱۶ تن فسفات، ۲۲ تن پتاس، ۶ تن ماکرو و ۲ تن اوره بین سویاکاران بابلسری توزیع شد.

رزاقی با بیان اینکه برداشت سویا در این شهرستان یک هفته دیگر آغاز می‌شود، ادامه داد: پیش بینی می‌شود یک هزار و ۱۷۵ تن سویا از این مزارع برداشت شود.

انتهای پیام/ع

پیش بینی تولید ۱۰۰۰ تن سویا از مزارع بابلسر

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۹۲۲۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت جو قصیل در قم

حسین کوه خضری، رئیس اداره مکانیزاسیون سازمان جهاد کشاورزی قم  با اشاره به اینکه با توجه به منابع محدود آبی در استان نیازمند تغییر روش کشت محصولات کشاورزی هستیم، گفت: کاهش میزان آبدهی و برداشت زودتر محصول، حذف علف‌های هرز و افزایش کیفیت علوفه دامی از مزایای برداشت جو به صورت قصیل است.

وی افزود: در کشت جو به صورت قصیل، وقتی دانه جو از مرحله شیری وارد مرحله خمیری می‌شود، محصول برداشت و به ۲ صورت تازه و یا خرد و سیلو شده به مصرف دام می‌رسد.

کوه خضری با بیان اینکه امسال دو هزار تن محصول جو در استان به این صورت در استان برداشت می‌شود، افزود: پیش بینی می‌کنیم سال آینده ۱۰ درصد از زمین‌های زیر کشت محصول جو به صورت قصیل برداشت شود.

وی با بیان اینکه کشت جو قصیل که امسال به صورت آزمایشی در استان قم اجرا شد این روز‌ها به مرحله برداشت رسیده است،گفت:در حال حاضر ۲۳ هزار هکتار از مزارع استان زیر کشت محصول جو قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • تولید بیش از ۶۰ هزار تن گندم در کنگاور
  • برداشت گندم از مزارع کرمانشاه آغاز شد
  • آغاز برداشت بیش از ۸۰۰ تن گل محمدی از مزارع قم
  • آغاز برداشت کلزا از مزارع  گيلانغرب
  • انهدام باند اراذل و اوباش در شهرستان بابلسر
  • برداشت جو قصیل در قم
  • پیش بینی برداشت بیش از سه هزار تن انگور امسال از تاکستانهای مهاباد
  • آغاز برداشت محصولات صیفی جات از مزارع مهران
  • آغاز برداشت کلزا از مزارع مناطق گرمسیر
  • آغاز برداشت کلزا از مزارع کرمانشاه