Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-29@01:28:07 GMT

کسب رتبه برتر استان کردستان در احداث باغات دیم

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۱۸۴۶۷۱

کسب رتبه برتر استان کردستان در احداث باغات دیم

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: طبق بررسی‌های انجام شده از سوی وزارت جهاد کشاورزی استان کردستان در احداث باغات دیم این استان رتبه برتر کشور را کسب کرده است.

به گزارش ایلنا، کریم ذوالفقاری در ششمین جلسه کمسیپن برسی طرح های کشاورزی و تولیدی ماده ۲ با تاکید بر اینکه ایجاد تسهیل در انجام مراحل واگذاری اراضی در راستای احداث باغات دیم لازم و ضروری است، گفت: اشتغال پایدار و تولید با کیفیت به عنوان یکی از اولویت های بخش کشاورزی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پرونده های ۲ مورد واگذاری اولیه وابسته به کشاورزی، ۲۳ مورد واگذاری طرح توسعه باغات دیم، ۳ مورد واگذاری توسعه باغات آبی، ۲مورد تایید قیمت و ۳مورد خلاء و تمدید قرارداد توسعه باغات بررسی و به تایید این کمیسیون رسید.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: در مجموع ۳۳ پرونده با سطح بیش از ۵۵ هکتار در این کمسیون مورد بررسی و تایید قرار گرفت.

به گفته ذوالفقاری: طرح هایی که در راستای ایجاد اشتغال و تولید به سازمان جهاد کشاورزی ارجاع داده شود بدونه معطلی بررسی و به تایید این کمیسیون خواهد رسید.

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۸۴۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات خرما به ۴۰۰ میلیون دلار رسید

محسن رشید فرخی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بنابر آمار سال گذشته یک میلیون و ۳۰۰ هزارتن خرما تولید شد که ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزارتن از این میزان به ارزش ۴۰۰ میلیون دلار به بازارهای هدف صادر شد.

او متوسط تولید سالانه خرما در کشور را یک میلیون و ۳۰۰ تا یک میلیون و ۴۰۰ هزارتن اعلام کرد و افزود: پتانسیل تولید یک میلیون و ۵۰۰ تا یک میلیون و ۶۰۰ هزارتن خرما هم در کشور وجود دارد، اما به دلیل کشاورزی خرده مالکی و سنتی در باغات قدیمی، میزان فعلی تولید هم مطلوب است.

رشید فرخی ادامه داد: با افزایش بهره وری در واحد سطح می توان ارزآوری و درآمد کشاورزان را ارتقا داد، اما به هیچ عنوان به دنبال افزایش سطح زیرکشت باغات نیستیم چراکه با توسعه باغات این احتمال وجود دارد که داستان پسته و خشکیدگی برخی باغات برای نخیلات تکرار شود.

رئیس انجمن ملی خرما با بیان اینکه دومین تولیدکننده خرما در دنیا هستیم، گفت:  بنابر آمار در بحث صادرات رتبه چهارم و پنجم در دنیا را دارا هستیم که براین اساس با اعمال سیاست های حمایتی و سیاست گذاری های مناسب مبنی بر اجتناب از اتخاذ تصمیمات خلق الساعه و مدیریت های جزیره ای ظرف مدت زمان ۵ سال می توان میزان ارزآوری را با افزایش ۲ برابری به ۸۰۰ میلیون دلار رساند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • برداشت گل محمدی از باغات سیستان وبلوچستان
  • تایید نهایی بیش از ۵۸ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن
  • رتبه سوم مهاباد درتولید گوشت دراستان
  • تخریب ۳۰۰ قنات جنوب سیستان و بلوچستان در سیل اخیر
  • صادرات خرما به ۴۰۰ میلیون دلار رسید
  • برداشت گل محمدی از باغات بابل
  • قیمت گذاری 15 پرونده امور زمین در عباس آباد
  • ریه‌های محلات نفس تازه می‌کنند؟
  • عملیات بهسازی و نوسازی باغات استان بوشهر اجرا می‌شود
  • برخورد با متخلفین تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی در مهریز