Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون دفتر سیاسی جنبش حماس گفت: پایه رژیم اشغال گر قدس بر جنایت استوار شده است و این رژیم حیات خود را در جنایت کردن می داند.


به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما،? صالح از العاروری در برنامه گفتوی ویژه خبری شبکه دو سیما، ?رژیم صهیونیستی مخالف وحدت فلسطینیان و روابط ما با کشور های حامی ملت فلسطین از جمله ایران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: هدف از سفر به ایران محکم تر کردن روابط با جمهوری اسلامی ایران است زیرا ایران از ما حمایت می کند.
معاون دفتر سیاسی جنبش حماس افزود: در این سفر به برادران ایرانی درباره آشتی ملی فلسطینیان و اتفاقاتی که میان گروه های فلسطینی فتح و حماس افتاده است گزارش دادیم.
العاروری گفت: جدول زمانبندی شده برای انجام تعهدات در طرح آشتی ملی در نظر گرفته ایم که در یک تا دو ماه آینده عملیاتی می شود و امیدواریم شرایط بهبود یابد.
وی افزود: اوضاع در غزه بسیار سخت و تاسف آور و گذرگاه ها بسته شده است.
معاون دفتر سیاسی جنبش حماس گفت: تهیه نیازهای عادی برای مردم سخت است و این منطقه بین سه تا شش ساعت در روز برق دارد.
العاروری افزود:?امیدواریم با اشتی ملی اوضاع مردم غزه بهبود یابد.
وی گفت: البته خطر بزرگ که اوضاع فلسطین را بحرانی می کند مسئله قدس شریف و کوچ اجباری فلسطینیان این منطقه به وسیله صهیونیست هاست.
معاون دفتر سیاسی جنبش حماس افزود: فشار اقتصادی وجود دارد اما این مسئله دلیل اصلی آشتی ملی نبود زیرا حماس همیشه دست خود را به طرف گروه های فلسطینی دراز و از آنها بارها برای گفتگو و صلح دعوت کرده است.
العاروری گفت: برای منافع ملت فلسطین می خواهیم با جنبش فتح وحدت داشته باشیم و وحدت منافع فلسطینیان را تضمین می کند.
وی افزود: جنبش فتح شریک ما در فلسطین است و حاضر نیستیم از آرمان های خود عقب نشینی کنیم و رژیم صهیونیستی باید این را بداند.
معاون دفتر سیاسی جنبش حماس گفت: در مذاکرات آشتی ملی هیچ درخواستی از طرف جنبش فتح مبنی بر خلع سلاح حماس یا واگذاری پایگاه ها هیچ گاه مطرح نشد.
العاروری سلاح حماس را قانونی خواند و افزود: صهیونیست ها برای پذیرش طرح آشتی ملی از ما خواستند روابط با جمهوری اسلامی ایران را قطع و سلاحمان را واگذار کنیم و رژیم صهیونیستی را به رسمیت بشناسیم.
وی گفت: آشتی ملی با مقاومت متفاوت است و مقاومت هیچ گاه سلاح خود را زمین نمی گذارد.
معاون دفتر سیاسی جنبش حماس افزود: باید شراکت خود را با حامیان واقعی آرمان فلسطین از جمله جمهوری اسلامی ایران ادامه دهیم و طرح آشتی ملی باید آرمان ها، وفاداری و مقاومت ملت فلسطین را تقویت کند.
العاروری گفت: برخی ملت ها مانند جمهوری اسلامی ایران رفتار نمی کنند و کنار ملت فلسطین نمی ایستند.
وی افزود: شکست طرح های گذشته آشتی ملی میان گروه های فلسطینی به دلیل دخالت آ?مریکایی ها و رژیم اشغال گر قدس بوده است.
معاون دفتر سیاسی جنبش حماس گفت: حاکمانی که برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی تلاش می کنند دیکتاتور هستند و ملت هایشان آنها را قبول ندارند.
العاروری افزود: حاکمانی که برای عادی سازی روابط کشورهای عربی با جمهوری اسلامی ایران مانع تراشی می کنند خائن هستند.
وی گفت:درباره قصد انگلیس برای گرامیداشت بیانیه بالفور مبنی بر تعهد انگلیس در ایجاد موطن برای یهودیان نشان گر رفتار جنایات کارانه انگلیس است.
معاون دفتر سیاسی جنبش حماس افزود: همه جنگ های میان مسلمانان به نفع مستکبران و صهیونیست هاست.
العاروری گفت: جهاد واقعی با صهیونیست هاست نه اینکه عده ای خون براداران مسلمان خود را بریزند.
معاون دفتر سیاسی جنبش حماس افزود: در جنبش حماس و فلسطین انحرافات تکفیری و افراطی گری را تحمل نمی کنیم و نمی گذاریم نوک پیکان از سمت صهیونیست ها منحرف شود.
وی گفت: به کسانی که بخواهند لوله های تفنگ خود را به سمت ما نشانه بگیرند اجازه این کار را نمی دهیم.
العاروری افزود: ما مخالف تکفیر و افراطی گری هستیم و اجازه نمی دهیم این دیدگاه ها در فلسطین ریشه بگیرد و قوی شود.
معاون دفتر سیاسی با بیان اینکه جنبش حماس? در حالی که جنبش حماس و فتح برادر و در یک سنگر با صهیونیست ها جنگیده اند گفت: ممکن است دو جنبش در چگونگی برخورد با اشغال گران قدس اختلاف داشته باشند.
وی افزود: مقاومت روز به روز نیرومندتر می شود و نتیجه هر جنگی برای صهیونیست ها سخت تر از جنگ 2014 خواهد بود.
العاروری گفت: پیروزی فلسطینیان در جنگ سال 2014 مقابل رژیم صهیونیستی به دلیل حمایت های برادران ایرانی است که همیشه در برابر ظلم ایستادگی و از مظلوم حمایت کرده است.
معاون دفتر سیاسی جنبش حماس افزود: هیچ فلسطینی امیدی به آمریکا و سازمان ملل ندارد و امیدشان فقط به خدا و به ایران اسلامی است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۹۲۸۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت هیئت حماس از قاهره برای تکمیل رایزنی‌ها

رهبری حماس طی پیامی به گروههای مقاومت فلسطین موضع این جنبش درباره مذاکرات قاهره را تشریح کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، رهبری حماس طی پیامی به گروههای مقاومت فلسطین به تشریح  مواضع این جنبش درباره مذاکرات قاهره برای رسیدن به آتش بس در غزه پرداخت. 

در این پیام آمده است: هیئت حماس به قاهره رفت و در آخرین پیشنهادی که به جنبش ارائه شد، درباره چندین موضوع مشورت و رایزنی کرد.

این هیئت به توضیحات و نقطه نظرات میانجیگران مصری و قطری در خصوص جزئیات پیشنهاد اخیر گوش فرا داد.

 هیئت حماس برای تکمیل رایزنی‌ها درباره پیشنهاد اخیر درباره آتش بس قاهره را ترک خواهد کرد.

پیش از این «سامی ابوزهری» یکی از رهبران حماس اعلام کرده بود: ما همچنان در حال بررسی پاسخ رژیم صهیونیستی به موضع حماس که از طریق میانجی‌ها دریافت شد هستیم و هنوز برای تصمیم‌گیری جهت پاسخ به آن زود است.

ابوزهری تأکید کرد: جنبش حماس هرگز هیچ توافقی را که شامل توقف کامل تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه نباشد، نخواهد پذیرفت.

وی گفت: حماس به برادران مصری و قطری اطمینان داده است که برای دستیابی به توافق جدی است اما تسلیم هیچ فشار آمریکایی نخواهد شد.

هیئتی از حماس به قاهره می‌رودحماس: تسلیم هیچ فشار آمریکایی در مذاکرات نمی‌شویمرسانه عبری طرح جدید پیشنهادی به حماس را رسانه‌ای کردحماس: هیچ پیشنهادی جز آتش‌بس در غزه را نمی پذیریم
انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ایران؛ کثرت فرهنگی و وحدت سیاسی
  • آمریکا: برای حفظ منافع ملی با طالبان تعامل می‌کنیم
  • استقبال سخنگوی جنبش فتح از طرح گفت‌وگو با حماس به میزبانی چین
  • منبع فلسطینی: اسرائیل از مواضع خود عقب‌نشینی کرد
  • بلینکن: مصر پیشنهاد قوی برای آتش‌بس در غزه ارائه کرد
  • نتایج نشست مشترک جنبش فتح و حماس در چین چه شد؟
  • آشتی داخلی، محور نشست فتح و حماس در پکن
  • جزئیات گفتگوهای هیئت‌های حماس و فتح در چین
  • بازگشت هیئت حماس از قاهره برای تکمیل رایزنی‌ها
  • دیدار هیات الجزایری با هنیه در استانبول