Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-29@19:17:09 GMT

ظریف به آفریقای جنوبی سفر می کند

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۱۶۳۳۴۷

ظریف به آفریقای جنوبی سفر می کند

رکنا: محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان برای شرکت در مراسم تشییع پیکر نلسون ماندلا به ژوهانسبورگ سفر می‌کند.

به گزارش گروه سیاسی رکنا، وزیر امور خارجه کشورمان برای شرکت در مراسم تشییع پیکر نلسون ماندلا، نماد صلح و رهبر ضد آپارتاید و رئیس جمهوری سابق آفریقای جنوبی، امشب به آفریقای جنوبی سفر می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
وزیر امور خارجه آفریقای جنوبی اعلام کرده است که تاکنون ۶۰ تن از رهبران کشورها و مقامات کشورهای جهان برای شرکت در مراسم بزرگداشت نلسون ماندلا اعلام حضور کرده‌اند. 
بسیاری از رهبران جهان در مراسم گرامیداشت یاد نلسون ماندلا که روز سه شنبه در ورزشگاه "soccer City" برگزار می‌شود، شرکت خواهند کرد. گروه کوچکی نیز برای شرکت در مراسم تشییع جنازه ماندلا که یکشنبه برگزار خواهد شد به روستای محل تولد وی سفر خواهند کرد. 
حضور باراک اوباما و سه تن از رؤسای جمهوری پیشین آمریکا، دیلما روسف، رئیس‌جمهور برزیل، فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه، دیوید کامرون، نخست‌وزیر انگلیس، بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، کوفی عنان، دبیرکل سابق سازمان ملل، اخضر الابراهیمی، فرستاده مشترک سازمان ملل و اتحادیه عرب به سوریه، ماری رابینسون، اولین رئیس جمهور ایرلند و کمیسیونر ارشد سازمان ملل در حقوق بشر، مارتی آهتیساری، رئیس جمهوری سابق فنلاند، یواخیم گائوک رییس جمهور آلمان، خوزه مانوئل باروسو رییس کمیسیون اتحادیه اروپا، ویلم الکساندر پادشاه هلند و شاهزاده فیلیپ ولیعهد اسپانیا نیز در این مراسم قطعی شده است. 
میت انکوآنا ‌ماشابانه، وزیر امور خارجه آفریقای جنوبی در کنفرانسی خبری گفت، علاقه و تمایل بی‌نظیر برای شرکت در مراسم تشییع جنازه نلسون ماندلا که پنج شنبه شب فوت کرد، وجود دارد. 
بیش از ۲۵۰۰ خبرنگار از سراسر جهان این مراسم را پوشش می‌دهند. 

منبع: رکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۶۳۳۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان با انتشار مطلبی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: فرا رسیدن روز ملی جمهوری آفریقای جنوبی را به ملت، دولت و خانم نالدی پاندور، وزیر امور خارجه این کشور صمیمانه تبریک می‌گویم.

وی افزود: توجه به اهمیت جایگاه چندجانبه گرایی در سیاست خارجی دولت، منجر به تقویت همکاری‌ها و تعاملات گسترده میان جمهوری اسلامی ایران و آفریقای جنوبی در چارچوب بریکس شد و در همین راستا شاهد پیشرفت و توسعه مناسبات دوجانبه در دوره اخیر هستیم.

وزیر امور خارجه کشورمان در پایان تصریح کرد: اقدام قاطع حقوقی آفریقای جنوبی علیه نسل‌کشی رژیم صهیونیستی و مواضع صریح این کشور در دفاع از فلسطین ثابت کرد که آرمان‌های نلسون‌ماندلا در مبارزه با ظلم و تبعیض، همچنان زنده است. شادکامی و سعادت مردم آفریقای‌جنوبی و همچنین موفقیت و استمرار پیشرفت‌های دولت این کشور دوست را آرزو دارم.

کد خبر 6090439 محمد مهاجرانی

دیگر خبرها

  • امیرعبداللهیان روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • اقدام آفریقای جنوبی علیه صهیونیست‌ها نشان داد آرمان‌های نلسون ماندلا زنده است
  • تبریک امیرعبداللهیان به وزیر خارجه آفریقای جنوبی
  • رئیس جمهور فرا رسیدن روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • دولت سیزدهم برای مناطق جنوبی تهران چه برنامه هایی دارد؟ | نوسازی بافت فرسوده حریم راه آهن تا انتقال بازار شادآباد
  • عزم دولت و شهرداری برای حل مشکلات مناطق جنوبی تهران | از نوسازی بافت فرسوده حریم راه آهن تا انتقال بازار شادآباد
  • رئیس جمهور روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • پیام تبریک رئیس جمهور برای روز ملی آفریقای جنوبی
  • رئیسی روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • امیدواری برای توسعه روزافزون روابط دوجانبه ایران و آفریقای جنوبی