Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-29@04:27:58 GMT

کبد سمي و نشانه ها

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۱۹۳۰۱۱

کبد سمي و نشانه ها

خبرگزاري آريا -

سموم موجود در بدن انسان مي توانند عدم تعادل هورموني را موجب شوند
هر زمان که کبد احساس مي کند چيزي درست پيش نمي رود اقدام به توليد پادتن يا آنتي بادي مي کند. اين پادتن ها با حمله به عوامل حساسيت‌زا يا آلرژن ها وظيفه خود را به خوبي انجام داده و آنها را دفع مي کنند. اگر کبد آسيب ديده باشد و درست عمل نکند توانايي انجام اين کار را ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کبد يکي از اندام هاي حياتي انسان محسوب مي شود که وظيفه تنظيم سموم و مواد زائد در بدن را بر عهده دارد. اگر کبد عملکرد درستي نداشته باشد، سموم بدن انسان را فرا خواهند گرفت و احساس بيماري در شما آغاز مي شود. کبد را مي توان نابودگر ناميد زيرا سموم را به مواد زائد تبديل کرده و اين امکان را فراهم مي کند تا بدن به شيوه امن آنها را از طريق ادرار و مدفوع خارج سازد.
نشانه‌هايي که از سمي شدن کبد حکايت دارند
آن چه کبد انجام مي دهد کاري کثيف و سخت به نظر مي رسد اما برخي اندام ها بايد چنين رفتار کنند. بر همين اساس است که بايد به سلامت کبد توجه داشته و آن چه مي توانيد انجام دهيد تا وظيه خود را آسان‌تر انجام دهد. نشانه هايي هشدار دهنده وجود دارند که مي توانند از عملکرد نادرست کبد حکايت داشته باشند که در ادامه برخي از آنها را معرفي مي کنيم.
افزايش وزن غير قابل توضيح
هنگامي که کبد آسيب ديده و براي مبارزه با سموم مختلف که هر روز به اين اندام حمله مي کنند در تلاش است، کاهش کالري دريافتي و ورزش کردن در باشگاه نمي توانند از افزايش وزن شما جلوگيري کنند. بدن به ذخيره سموم پالايش نشده در سلول هاي چربي عادت دارد که دليل ديگري بر افزايش وزن و احساسي است که داريد.
کبد مسئول رسيدگي به چربي بدن است و وقتي اين اندام با چيز ديگري مشغول مي شود، افت قابليت خود را شاهد بوده و همانند گذشته به سلول هاي چربي رسيدگي نمي کند. تنها حرکتي که سلول هاي چربي انجام مي دهند جذب چربي بيشتر و افزايش وزن شما است.
آلرژي ها
هر زمان که کبد احساس مي کند چيزي درست پيش نمي رود اقدام به توليد پادتن يا آنتي بادي مي کند. اين پادتن ها با حمله به عوامل حساسيت‌زا يا آلرژن ها وظيفه خود را به خوبي انجام داده و آنها را دفع مي کنند. اگر کبد آسيب ديده باشد و درست عمل نکند توانايي انجام اين کار را ندارد. بر همين اساس، آلرژن ها به حال خود رها شده و در بدن گسترش مي يابند.
در شرايطي که مغز به کبد فرمان مي دهد بدن به واسطه اين آلرژن ها آسيب ديده و آنها را براي نابودي نشانه گذاري مي کند اما کبد آسيب ديده توانايي تکميل کار را ندارد. شکل گيري هيستامين بيش از اندازه نيز به يک مشکل تبديل مي شود. در اين شرايط است که احساس سرگيجه و نشانه هاي آلرژي مانند خارش، سردرد و گيجي در شما ايجاد مي شود.
خستگي مزمن
خستگي مزمن يکي از شايع‌ترين نشانه هاي سميت کبدي است. سموم نقش پر رنگي در ايجاد اخلال در سوخت و ساز عضلات شما ايفا مي کنند و موجب شکل گيري خستگي و دردهاي مختلف مي شوند. افزايش سموم و تحت تاثير قرار گرفتن کل سيستم ايمني بدن خستگي را وخيم‌تر مي سازد.

خستگي مزمن يکي از شايع‌ترين نشانه هاي سميت کبدي است
تعريق بيش از حد و بوي بد بدن
کبد را مي توان با يک خودرو مقايسه کرد. هنگامي که براي مدت طولاني و بي وقفه رانندگي کنيد، با افزايش دماي موتور مواجه خواهيد شد. کبد نيز هنگامي که بيش از اندازه کار مي کند با افزايش دماي خود مواجه مي شود.
کبد يکي از اندام هاي بزرگ بدن انسان است. هنگامي که کبد داغ مي شود، کل بدن داغ مي شود. اين اندام مي تواند با افزايش تعريق خود را خنک سازد. بر کسي نيز پوشيده نيست که تعريق بيش از اندازه نيز مي تواند به شکل گيري بوي بد بدن منجر شود.
آکنه
سموم موجود در بدن انسان مي توانند عدم تعادل هورموني را موجب شوند و در نتيجه با پديدار شدن آکنه روي پوست بدن خود مواجه شويد.
بوي بد دهان
اگر بوي بد دهان شما از بين نمي رود ممکن است با يکي از نشانه هاي سوء عملکرد کبد مواجه باشيد.
منبع:asriran.com


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۹۳۰۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این درخشش نشانه‌ای دیگر بر شایستگی‌ جوانان این مرز و بوم است

رئیس‌جمهور در پیامی پیروزی­ مقتدرانه و غرورانگیز تیم ملی فوتسال کشورمان و کسب مقام قهرمانی رقابت­‌های جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ در تایلند را تبریک گفت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا نوشت: پیروزی مقتدرانه و غرورانگیز تیم ملی فوتسال کشورمان و کسب مقام قهرمانی رقابت‌های جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ در تایلند و اهتزاز پرچم پرافتخار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، موجب سرافرازی و شادمانی همه ایرانیان ورزش‌دوست شد.

وی در این پیام تصریح کرد: با مسرت، این درخشش را که نشانه‌ای دیگر بر شایستگی‌های جوانان پویا و سرزنده این مرز و بوم است، صمیمانه به ملت بزرگ ایران تبریک می‌گویم و از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می‌نمایم و امیدوارم این پیروزی که در سایه اتکال به خدای متعال و تلاش مستمر ورزشکاران عزیز به دست آمد، در سایر آوردگاه‌های ورزشی نیز تداوم یابد.

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: برای همه ورزشکاران عزیز کشور آرزوی سلامتی دارم و تداوم موفقیت آنان را که مایه سربلندی ملت عزیز ایران هستند، از درگاه خداوند سبحان مسالت دارم.

منبع: ایرنا

کد خبر 748869

دیگر خبرها

  • حج تجلی وحدت و اقتدار امت اسلامی است
  • ۴ نشانه که خبر از نابودی کبد می‌دهد
  • بورل: نشانه‌های جنگ جهانی دوباره بازگشته
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: نشانه‌های یک جنگ جهانی دوباره ظاهر شده است
  • بورل: نشانه‌های یک جنگ جهانی دوباره ظاهر شده است
  • این درخشش نشانه‌ای دیگر بر شایستگی‌ جوانان این مرز و بوم است
  • ۷ نشانه که می گوید باید کسی که دوستش دارید را ترک کنید
  • این سردردها نشانه چیست؟
  • مبارزه بیولوژیک با آفات، در مزارع دیم ایلام آغاز شد
  • سندرم ناخن زرد چیست؟