Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-27@05:17:33 GMT

بيوگرافي قاسم زارع

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۱۹۳۲۳۴

بيوگرافي قاسم زارع

خبرگزاري آريا -
قاسم زارع (زاده 1 فروردين 1336 - همدان) بازيگر سينما، تلويزيون و تئاتر اهل ايران است
قاسم زارع (زاده 1 فروردين 1336 - همدان) بازيگر سينما، تلويزيون و تئاتر اهل ايران است. سال‌هاست قاسم زارع را در فيلم‌هاي دفاع مقدس مي‌بينيم. قاسم زارع در فيلم‌هايي مانند بوي پيراهن يوسف، آژانس شيشه‌اي، موج مرده، ‌جايي براي زندگي، فرزند خاک، نفوذي و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. بازي کرده‌ است.
بيوگرافي کوتاه قاسم زارع
نام و نام خانوادگي قاسم زارع زمينه فعاليت بازيگر
تولد
1 فروردين 1336 -
همدانمليت ايراني سال‌هاي فعاليت
1368-اکنون
مدرک تحصيلي فارغ‌التحصيل مرکز آموزش تئاتر اداره کل فرهنگ و هنر استان همدان
قاسم زارع (زاده 1 فروردين 1336 - همدان) بازيگر سينما، تلويزيون و تئاتر اهل ايران است.
سال‌هاست او را در فيلم‌هاي دفاع مقدس مي‌بينيم. قاسم زارع در فيلم‌هايي مانند بوي پيراهن يوسف، آژانس شيشه‌اي، موج مرده، ‌جايي براي زندگي، فرزند خاک، نفوذي و... بازي کرده‌ است.
اين بازيگر در آثار غيرجنگي هم حضور داشته که از ميان آنها مي‌توان به عيد آن سال‌ها، بچه‌‌هاي خيابان، چراغ جادو، هتل و... اشاره کرد.
بازيگر توانمندي است که مثل بسياري از بازيگران ديگر در دام کليشه و تکرار افتاده است. با او همصحبت شديم تا درباره خودش و حرفه بازيگري که انتخاب خودش بوده، برايمان بگويد.
چطور شد بازيگري را به عنوان حرفه انتخاب کرديد؟
قاسم زارع: اشتباه کردم! چون مدت‌هاست حال فرهنگ و هنر اصلا خوب نيست و روزبه‌روز بدتر هم مي‌شود.
خوب يا بد به هرحال بازيگري حرفه شماست!‌ از بچگي به اين حرفه علاقه‌مند بوديد؟
قاسم زارع: در جنوب شهر همدان به دنيا آمدم، محله زندگي‌مان نزديک قبرستان همدان بود. شب‌هاي جمعه اين قبرستان حکايتي براي خودش داشت. مردم زيادي آنجا مي‌آمدند تا فاتحه‌اي براي امواتشان بخوانند و همين باعث مي‌شد تا گروه‌‌هاي زيادي از پرده‌خوان‌ها، نقال‌ها، مارگيرها و... به قبرستان همدان بيايند و براي مردم نمايش‌هاي مختلف اجرا کنند. دلخوشي‌‌ام اين بود که شب جمعه به قبرستان همدان بروم و نمايش‌ها را تماشا کنم.
شما که اين‌ همه به نمايش علاقه‌مند بوديد، چرا به سالن‌هاي تئاتر داخل شهر نمي‌رفتيد؟
قاسم زارع: آن زمان بچه بودم و خودم نمي‌توانستم بروم، خانواده‌ام اصلا در فضاي کارهاي فرهنگي و هنري نبودند. به همين دليل من به تماشاي معرکه‌گيرها و پرده‌خوان‌هاي حاشيه شهر مي‌رفتم و از همان زمان به نمايش و بازيگري علاقه‌مند شدم. وقتي دوره دبيرستان را تمام کردم، وارد اداره فرهنگ و هنر شدم و علاقه‌مندي‌هاي خودم را دنبال کردم تا امروز.
دوران کودکي در بزرگسالي و اهداف آدم‌ها تاثير زيادي دارد؛ نزديکي به قبرستان و فضاي آنجا روي ذهنيت شما چه تاثيري داشت؟
قاسم زارع: نمايش‌ها برايم خيلي جالب بود و در طول هفته به نوعي با آنها زندگي‌ مي‌کردم، اما به فضاي خود قبرستان و موضوع مرگ اصلا کاري نداشتم!‌ هيچ وقت مرگ و حواشي آن برايم جذابيتي نداشت. مثل الان زنده‌‌ها بيشتر برايم جذاب هستند تا مرده‌ها !‌
در فيلم‌هاي دفاع مقدس زيادي بازي کرده‌ايد، اما در آنها معمولا زنده مي‌مانيد! شايد به اين دليل است که با مرگ ميانه خوبي نداريد؟
قاسم زارع: (با خنده)! نه در فيلم‌ها هم شهيد نشده‌ام! در زمان جنگ تا خط مقدم هم رفتم، اما شهيد يا مجروح نشدم و زنده برگشتم! زمان جنگ پسرم سه ساله بود و مدام به خانواده‌ام فکر مي‌کردم و دوست داشتم زنده و سالم پيش آنها برگردم.
از چه زاويه‌اي به زندگي نگاه مي‌کنيد که زيبايي‌هاي آن را مي‌بينيد؟
قاسم زارع: زندگي في‌نفسه خوب و زيباست؛ به قول سهراب سپهري تا شقايق هست، زندگي بايد کرد! زندگي خيلي وسيع است و دلخوشي‌هاي زيادي مي‌توان در آن پيدا کرد. زندگي در کنار خانواده‌ام را خيلي دوست دارم و به کارم علاقه‌مندم. دوستان خوبي دارم و... همه اينها بخش‌هاي دوست‌داشتني زندگي را مي‌سازد.
وقتي زندگي سخت مي‌شود، چه مي‌کنيد؟
زندگي پايين و بالا دارد؛ يک جاهايي خيلي سخت مي‌شود، اما بايد با همه اينها کنار آمد. زندگي مجموعه همه دشواري‌ها و خوبي‌هاست. هميشه با آرزوي اين‌که سختي‌ها به پايان مي‌رسد، زندگي مي‌کنم و از خواسته‌هايم کوتاه نمي‌آيم. تمناها و آرزوهاي آدمي تمامي ندارد، اما در حد معقول تلاش مي‌کنم به آرزوهايم برسم.

قاسم زارع در جنوب شهر همدان به دنيا آمدم
از چه زماني براي ادامه کار بازيگري به تهران آمديد؟
قاسم زارع: قبل از پيروزي انقلاب به سربازي رفتم، وقتي برگشتم فضاي فرهنگ و هنر کاملا تغيير کرده بود و مردم عليه محمدرضا پهلوي تظاهرات مي‌کردند و ديگر نمي‌شد در همدان کار تئاتر را ادامه داد. به همين دليل به تهران مهاجرت و در اداره تئاتر کارم را شروع کردم.
بيشتر در آثار دفاع مقدس بازي مي‌کنيد، انتخاب خود شما بود که در فيلم‌ها وسريال‌هاي جنگي بازي کنيد؟
قاسم زارع: نه انتخاب خودم نبود که به بازيگر ثابت اين‌گونه آثار تبديل شوم!‌ بعد از انقلاب هم در اداره تئاتر بودم وهم در تلويزيون تله‌‌تئاتر بازي مي‌کردم تا اين‌که به دعوت عباس شيخ‌بابايي در اولين فيلم جنگي به نام راهيان شهادت بازي کردم و حضور در اين‌گونه آثار ادامه يافت، اما با بازي در فيلم بوي پيراهن يوسف که نقش آزاده را بازي کردم، بازي‌ام ديده شد. بعد هم در فيلم آژانس شيشه‌اي بازي کردم که کار خيلي خوبي بود.
بازي شما در آژانس شيشه‌اي را خيلي‌‌ها به ياد دارند که مقابل پرويز پرستويي و رضا کيانيان خوب ظاهر شديد؟
قاسم زارع: مجموعه فيلم خوب بود و يکي از شاهکارهاي سينماي دفاع مقدس است. به همين دليل همه بازيگرانش ديده شده و در ذهن مردم ماندگار شدند.
در يکي از قسمت‌‌هاي سريال‌ هتل بازي کرديد که لهجه همداني داشتيد، کار موفقي بود. چرا بازي در کارهاي کمدي را ادامه نداديد؟
قاسم زارع: در سريال قرارگاه مسکوني هم بازي کردم که شخصيتي کاملا متفاوت را به‌عهده داشتم، اما واقعيت اين است که بازيگران دستشان در انتخاب نقش‌ها زياد باز نيست. وقتي کارگردانان و تهيه‌کنندگان مي‌بينند مثلا من نقش‌‌هاي فرمانده جنگي يا فرمانده امنيتي را خوب بازي مي‌کنم، مدام اين‌گونه نقش‌ها را به من پيشنهاد مي‌کنند. آنها ديگر به اين فکر نمي‌کنند که نقش‌هاي ديگر را هم مي‌توانم خوب بازي کنم. آنها مرا در يک کليشه قرار مي‌دهند و مدام از من مي‌خواهند آن را تکرار کنم. در پنج نقش مرا گرفتار کرده‌اند؛ فرمانده جنگ، مجروح جنگي، پليس، مامور و فرمانده اطلاعاتي!
با تجربه‌اي که در بازي در آثار دفاع مقدس داريد، روند توليد اين آثار را چگونه ارزيابي مي‌کنيد؟
قاسم زارع: در دوره‌اي آثار خيلي خوبي با اين موضوع توليد مي‌شد، فيلمسازان بزرگ و سرشناس درباره هشت سال دفاع مقدس فيلم ساختند، اما بعد اين روند سير صعودي خود را رها کرد و ديگر کمتر آثار خوب جنگي توليد شد، اما به نظرم با اين موضوع مي‌توان فيلم‌هاي خيلي خوبي ساخت؛ به اندازه آدم‌هايي که در جنگ حضور داشته‌اند، مي‌توان فيلم جنگي ساخت. ساخت فيلم با موضوع دفاع مقدس، حوصله، حمايت، تجهيزات و... لازم دارد که اين روزها کم است !‌
بجز بازيگري شغل ديگري داريد؟
قاسم زارع: نه هيچ شغل ديگري ندارم!‌ زماني اساتيد ما مثل آقايان انتظامي و نصيريان به ما توصيه مي‌کردند که بازيگري حرفه دوم ما باشد! آن زمان جوان بوديم و گوشمان اين نصيحت را نمي‌شنيد، اما الان به اين نتيجه رسيده‌ام که بازيگري اصلا حرفه و شغلي نيست که بتوان روي آن حساب کرد، به همين دليل به جواناني که علاقه‌مند به بازيگري هستند، توصيه مي‌کنم به هيچ عنوان بازيگري را به عنوان شغل اصلي خود انتخاب نکنند.

قاسم زارع را بيشتر در فيلم‌هاي دفاع مقدس مي‌بينيم
فيلم شناسي قاسم زارع
فيلم هاي سينمايي قاسم زارع
سالنام فيلمکارگردانتوضيحات (يا نقش)1392سگ‌هاي پوشاليرضا توکلي1389اخراجي‌ها 3مسعود ده نمکيآقاي کمالي1389خاک و آتشمهدي صباغ زاده1388دموکراسي تو روز روشنعلي عطشاني1387کارناوال مرگحبيب‌الله کاسه ساز1387پنالتيانسيه شاه حسيني1387اخراجي‌ها 2مسعود ده‌نمکيآقاي کمالي1387نفوذياحمد کاوريصادق جورابچي1387کودک و فرشتهمسعود نقاش زاده1386فرزند خاکمحمدعلي آهنگر1385اخراجي‌هامسعود ده نمکيآقاي کمالي1385سنگ، کاغذ، قيچيسعيد سهيلي1384زاگرسمحمد علي نجفي1383پيک نيک در ميدان جنگسيد رحيم حسيني1383جايي براي زندگيمحمد بزرگ نيا1383من بن لادن نيستماحمد طالبي نژاد1382مزرعه پدريرسول ملاقلي پور1380دختر شيريني فروشايرج طهماسب1380سفر به فردامسعود کيميايي1379آواز قوسعيد اسدي1379رقص شيطاناسماعيل براري1379موج مردهابراهيم حاتمي کيا1377فريادمسعود کيميايي1376آژانس شيشه‌ايابراهيم حاتمي کيامأمور دولتي1374بوي پيراهن يوسفابراهيم حاتمي کيا1368صنوبرهاي سوزانعباس شيخ بابايي
فيلم هاي تلويزيوني قاسم زارع
سالنام فيلمبازيگرکارگردانتوضيحات1394تعبير وارونه يک رؤيابازيگرفريدون جيرانيسرگرد احسان پور-مامور اطلاعات1392يادآوريبازيگرحجت قاسم‌زاده اصل1392بوي بارانبازيگر1391روياهاي بيداريبازيگر1390صفحه 113بازيگر-1388سال‌هاي مشروطهبازيگرمحمدرضا ورزي-1387آينه‌هاي نشکنبازيگرجواد اردکاني-1386فتانهبازيگرعباس دستمال چي-1385قرارگاه مسکونيبازيگرسيد جواد رضويان1384روزهاي مهربانيبازيگر1384چه کسي به سرهنگ شليک کردبازيگر1382بچه‌هاي خيابانبازيگر-1381چراغ جادوبازيگر-1381ثاراللهبازيگرشهريار بحراني1379گروه ويژهبازيگر-1378عيد آن سال‌هابازيگرسعيد ابراهيمي فر-1377هتلبازيگرمرضيه برومنديک روز خوببازيگر-حباببازيگرسامان استرکي-1374نابغه‌هاي قرن بيستمبازيگرحسين محب‌اهري-1374نبردي ديگربازيگرعبدالله باکيده1371خانهٔ بختبازيگرفريدون فرهودي1364آئينه (مجموعه تلويزيوني)بازيگرغلامحسين لطفي
گردآوري: بخش بازيگران بيتوته
منابع:
fa.wikipedia.org
jamejamonline.ir

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۹۳۲۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یادواره شهید دانشجو در روستای داربیدخون

حجت‌الاسلام غفوری، امام جمعه خانوک در یادواره شهید دانشجو سید احمد حسینی که در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) روستای داربیدخون برگزار شد، گفت: باران رحمت الهی که این چند روز نازل شده است، کوه ها دشت ها و روح دل هایمان را طراوت بخشیده است.

وی افزود: به لطف الهی و به همین خون پاک شهیدان، امروزه شاهد نابودی اسرائیل و فروپاشی غرب هستیم.

 حجت‌الاسلام غفوری تصریح کرد: شهید سلیمانی‌ها به این مسیر پرتو می‌دهند و چنین مکتبی، شکست نمی‌خورد و این مکتب در همه جا پیروز است.

وی با اشاره به شهدای دفاع مقدس بیان داشت: در هر جایگاهی که باشیم، هیچ زمانی نباید رشادت‌ها و از خود گذشتگی‌های شهدای گرانقدر را فراموش کنیم؛ زیرا آرامش و آسایش امروز ما مرهون فداکاری و جانفشانی‌های آن عزیزان است و احترام به شهدا و امام شهدا وظیفه آحاد مختلف مردم است. 

در پایان مراسم گروه سرود دختران حاج قاسم سلیمانی اجرا کردند و از طرف مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی از خانواده شهید حسینی تجلیل شد. 

شهید دانشجو، سید احمد حسینی در سال ۶ اردیبهشت ۱۳۶۵ در عملیات خیبر جزیره مجنون به شهادت نائل آمد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • مردی که «کمجان» را زنده کرد/ دیدار با سیروس زارع که زندگی‌اش را وقف نجات یکی از تالاب‌های کشورمان کرده است
  • مشکل صلاح کلوپ را میلیاردر می‌کند!
  • یادواره شهید دانشجو در روستای داربیدخون
  • یادواره شهید دانشجو در خانوک
  • خاطره شنیده نشده از حاج قاسم
  • محمدی: بعید می‌دانم بین یزدانی و قاسم‌پور مسابقه برگزار شود
  • بازیگری پوتین، ۲ عمارت و مسافران تایلند
  • «آسید کاظم» در تماشاخانه‌ ایران‌شهر
  • «آسید کاظم» در تماشاخانه‌ ایران‌شهر نمایش‌نامه خوانی می‌شود
  • تام هالند: زندگی و حرفه ام را مدیون مرد عنکبوتی هستم