Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بی باک نیوز»
2024-04-30@19:54:45 GMT

پایان بی‌نتیجه مذاکرات صلح لیبی در تونس

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۱۹۳۲۳۹

پایان بی‌نتیجه مذاکرات صلح لیبی در تونس

دور جدید مذاکرات لیبی در تونس بدون دستیابی به نتیجه ملموس پایان یافت. این در حالی است که سازمان ملل تاریخی برای مذاکرات آتی تعیین نکرده است.

به گزارش بولتن نیوز، به نقل ازاسکای نیوز، مذاکرات تونس که از یک ماه پیش با حمایت سازمان ملل و با هدف پایان دادن به اختلافات میان گروه‌های لیبیایی درگیر آغاز شده بود، روز شنبه بدون پیشرفت ملموسی در خصوص برقراری ثبات در لیبی و مقدمه‌چینی برای برگزاری انتخابات به پایان رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نشست در حالی پایان یافت که طرفین مذاکره کننده لیبیایی به هیچ پیشرفتی در زمینه موضوعات مورد اختلاف دست پیدا نکردند و سازمان ملل نیز تاریخ جدیدی برای مذاکرات آتی اعلام نکرد و تنها نماینده این سازمان اعلام کرد مذاکرات ادامه خواهد داشت.

غسان سلامه، فرستاده ویژه سازمان ملل به لیبی در پایان این دور از نشست صلح لیبی در تونس در کنفرانسی گفت که در این نشست نقاط تفاهم و اختلاف میان طرفین مشخص شد و در همه زمینه‌ها نقاطی برای اختلاف و تفاهم طرفین وجود دارد که کمیته مسئول اصلاحات در توافقنامه سیاسی لیبی (توافق صخیرات) در تلاش برای حل اختلافات و رسیدن به دیدگاه مشترک میان طرف‌ها است.

وی روز جمعه گفته بود طرح لیبی برای انتقال به مرحله‌ای که بتوان در آن انتخابات ریاستی و پارلمانی برگزار کرد به یک سال زمان نیاز دارد.

فرستاده سازمان ملل در بیانیه‌ای اعلام کرد که نمایندگان طرف‌های لیبیایی امروز (یکشنبه) به کشورشان بازخواهند گشت.

از سوی دیگر یک منبع در سازمان ملل اعلام کرد که غسان سلامه، هفته جاری جهت بررسی چگونگی دستیابی به پیشرفت در مذاکرات لیبی به طرابلس خواهد رفت.

در همین راستا، سلامه تاکید کرد که هیات سازمان ملل تلاش‌هایش را برای اجرای تمامی عناصر طرح سازمان ملل درباره لیبی که شورای امنیت آن را تصویب کرده و در راس آن برگزاری انتخابات به کار خواهد بست و مقدمه‌چینی‌ها برای برگزاری کنفرانس جامع ملی صرف نظر از نتایج مذاکرات اصلاح توافقنامه سیاسی "الصخیرات" در تونس پابرجاست.

غسان سلامه در کنفرانس مطبوعاتی مذکور با حضور عبدالسلام نصیة، رئیس کمیته‌های مذاکرات پارلمان و موسی فرج، رئیس شورای عالی دولت، درخصوص نتایج دور دوم مذاکرات اصلاح توافقنامه صخیرات گفت: هیات به دنبال اجرای عناصر طرح صلحی است که شورای امنیت آن را تصویب کرده است.

 

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۹۳۲۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقرار سامانه بارشی در استان ایلام تا پایان هفته

کارشناس سازمان هواشناسی استان ایلام گفت: تا پایان هفته جاری، سامانه بارشی در استان استقرار دارد و فعالیت آن به صورت متناوب و محلی است.

احسان احمدی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در ایلام با اشاره به اینکه اوج فعالیت سامانه بارشی روزهای چهارشنبه تا جمعه است، اظهار کرد: در این روزها در بعضی ساعات رگبارهای شدید به همراه رعد و برق و تگرگ رخ خواهد و دمای هوا نیز کاهش دارد.

وی افزود: در این مدت آب‌گرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها، اختلال در تردد، طغیان رودخانه‌ها، صاعقه به ویژه در ارتفاعات، ریزش جاده‌ها و خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی استان ایلام خاطرنشان کرد: ضروری است تمهیدات لازم برای جلوگیری از وارد آمدن خسارت به بخش کشاورزی اندیشیده شود.

احمدی‌نژاد ادامه داد: شهروندان ضمن اینکه در بستر و حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌ها توقف نکنند و از حضور در ارتفاعات نیز به دلیل خطر اصابت صاعقه خودداری کنند.

وی گفت: به دلیل فعالیت این سامانه بارشی ضروری است که دستگاه‌های اجرایی و امدادی از جمله مدیریت بحران، شهرداری و راهداری در آماده‌باش باشند.

کد خبر 749283

دیگر خبرها

  • پایان تدوین برنامه عملیاتی و تحولی رشد اقتصادی آذربایجان شرقی
  • صفحه نخست روزنامه های عبری زبان/ صهیونیست‌ها در انتظار نتیجه مذاکرات
  • استقرار سامانه بارشی در استان ایلام تا پایان هفته
  • عضو کنست صهیونیستی: هیچ چیز مهمتر از بازگشت اسرا نیست
  • وزارت ارشاد: محمد خزاعی می‌ماند
  • رسمی؛ درو مک اینتایر با WWE تمدید کرد
  • رستگاری ازبکستان در ضیافت پنالتی ها/ شگفتی تاجیکستان کامل نشد
  • تغییر محمد خزاعی در سازمان سینمایی تکذیب شد
  • تونس حوزه هنری را نماینده تئاتر ایران می‌داند/مفاهیم مشترک تئاتری
  • بهره‌برداری از بزرگراه آستارا – آستارا تا پایان تابستان