Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-09@02:06:36 GMT

پاسخ معاون وزیر خارجه به عدم لغو ویزای عراق

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۱۹۳۲۹۷

پاسخ معاون وزیر خارجه به عدم لغو ویزای عراق

معاون پارلمانی و کنسولی وزارت امورخارجه به سوالات مطرح درباره ویزای عراق جهت حضور در راهپیمایی اربعین پاسخ گفت.

حسن قشقاوی معاون پارلمانی و کنسولی وزارت امورخارجه در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران چهار سال است که پیشنهاد لغو ویزا را با طرف عراقی مطرح می‌کند، گفت: متأسفانه دولت عراق به دلایلی که برای ما قابل‌احترام است، تصمیمی برای لغو ویزا با ایران ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این ایام برخی رسانه‌ها بحث لغو ویزا را مطرح و مردم را به سمت مرزها می‌کشانند که این اقدام درست نیست و ما انتظار همکاری و همراهی رسانه‌ها را داریم.

وی با بیان اینکه نه تنها عراق، بلکه قاعده کنسولی وزارت امورخارجه ایران این است که از لغو روادید با هر کشوری استقبال کند، تصریح کرد: مثلاً همین اخیراً دولت صربستان روادید را برای اتباع ایرانی لغو کرد که بلافاصله در جلسه هیئت دولت ایران تصمیم به اقدام متقابل شد و ایران نیز روادید را برای اتباع صربستانی لغو کرد و این قاعده کلی برای همه کشورهای دنیا قابل فرض است.

بیشتر بخوانید: پیش‌بینی حضور 4 میلیون ایرانی در راهپیمایی اربعین

قشقاوی گفت: از مردم عزیز خواهش می‌کنم بدون گذرنامه و روادید به سمت مرزها نروند، چرا که برای حضور در مراسم اربعین داشتن روادید و گذرنامه قطعی و ضروری است.

معاون وزیر خارجه در پاسخ به سؤالی درباره قیمت ویزا نیز گفت: طبق پیشنهادی که ما به‌ طرف عراقی دادیم و خوشبختانه مورد موافقت قرار گرفت، تهیه ویزا با دلار حذف و پول رایج کشورمان جایگزین شد که تا در صورت نوسانات در قیمت دلار شاهد افزایش قیمت روادید نباشیم و بر همین اساس قیمت خالص ویزا 170 هزار تومان تعیین شده و زائران محترم نیازی به خرید دلار ندارند.

وی در پاسخ به سؤالی درباره صدور گذرنامه در مراکز پلیس +10 نیز گفت: ما به همه مراکز صدور گذرنامه اعلام کرده‌ایم که با سرعت برای صدور گذرنامه اقدام کنند که این اقدام اکنون در مراکز صدور گذرنامه در حال انجام است.

انتهای پیام/

R31462/P1361/S10,11,15,17,1,13/CT1 موضوعات مرتبط اربعین ویزای عراق

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۹۳۲۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار رئیس اقلیم کردستان عراق با امیرعبداللهیان

وزیر امور خارجه کشورمان با نیچروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق دیدار و گفت وگو کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، نیچروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق با حضور در محل وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران در تهران با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفت وگو کرد.

نچیروان بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق، دیروز در راس هیئتی عالی رتبه از مقامات اقلیم کردستان، وارد تهران شده و با رییس جمهور کشورمان نیز دیدار کرده است.

امیرعبداللهیان: توقف جنگ در دستورکار سازمان همکاری قرار داردامیرعبداللهیان: ایران مخالف هرگونه دخالت خارجی در سودان است

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رایزنی ایران و تاجیکستان درمورد تقویت روابط دوجانبه
  • سفر بدون ویزای ۱۱ کشور به چین تمدید شد/ ایران در این فهرست نیست؟
  • کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان
  • سفر بدون ویزای ۱۱ کشور به چین تمدید شد/ ایران در این فهرست قرار دارد؟
  • درخواست جالب غربی ها ۲روز قبل از زدن اسرائیل
  • همه‌چیز برای یک آتش‌بس پایدار در غزه فراهم است/ قبل از عملیات «وعده صادق» هشدار دادیم اگر آمریکا اقدامی کند پاسخ ما فوری و قطعی خواهد بود/ ایران و مصر خواهان برقراری روابط دیپلماتیک هستند
  • راهنمای دریافت ویزای تایلند
  • تاکید معاون وزیر خارجه بر ضرورت بی‌طرفی و حرفه‌ای گری آژانس بین‌المللی انرژی اتمی
  • گزارش امیرعبداللهیان از دیدار امروز رئیس اقلیم کردستان عراق
  • دیدار رئیس اقلیم کردستان عراق با امیرعبداللهیان