Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش امتداد نیوز از دهگلان، پروژه فرهنگی-آموزشی شهرستان دهگلان پس از گذشت حدود ۷ سال از شروع احداث آن تنها ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و نیمه‌کاره رها شده و این میزان نیز در حال تخریب و تبدیل به معضل و جای آشغال، مصالح و صندلی‌های شکسته اضافی و تهدیدی برای سلامت و امنیت دانش‌آموزان شده است.

در طول این چند سال گذشته مدیران طی بازدیدهای که از این پروژه نیمه‌تمام فرهنگی-آموزشی دهگلان داشته‌اند، جلوی دوربین‌ها حاضر و در حد حرف و بدون عمل اعتباراتی را برای تکمیل آن اختصاص داده‌اند اما تاکنون هیچ اقدام عملی برای اتمام آن انجام نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از رها شدن این پروژه نیمه‌تمام فرهنگی-آموزشی به‌حال خود، موضوع را از طریق مسئولان شهرستان دهگلان پیگیری کردیم تا بدانیم تکمیل و اتمام آن چند سال دیگر طول می‌کشد؟! آیا مسئولان تمایل و رغبتی به اتمام آن دارند؟

پروژه  فرهنگی-آموزشی دهگلان تنها ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

فرماندار شهرستان دهگلان در گفت‌وگوی اختصاصی با امتداد با بیان اینکه پروژه نیمه‌تمام فرهنگی-آموزشی ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، اظهار داشت: از بودجه امسال برای این پروژه اعتبار لازم در نظر گرفته شده اما تا این تاریخ برای هیچ پروژه‌ای تخصیصی صورت نگرفته است.

یحیی نظری با بیان اینکه احداث پروژه فرهنگی-آموزشی از سال ۸۹ شروع شده است، افزود: این پروژه بخاطر تحریم، کاهش قیمت نفت و مقدار بودجه‌ها نیمه‌تمام مانده است.

پاسخ‌های متناقض فرماندار دهگلان درباره پروژه نیمه‌تمام فرهنگی-آموزشی 

وی گفت: پروژه فرهنگی-آموزشی دهگلان، پروژه اولویت‌داری نبود که در سال‌های اخیر بخواهیم پیگیری کنیم، اما سیاست ما دفاع از پروژه‌های فرهنگی است.

فرماندار شهرستان دهگلان تصریح کرد: پروژه نیمه‌تمام کتابخانه عمومی این شهرستان از لحاظ فضا و سالن، از این کانون فرهنگی بیشتر بوده بنابراین اولیت نخست با اتمام پروژه کتابخانه است.

یک میلیارد تومان برای پروژه فرهنگی-آموزشی دهگلان در نظر گرفته‌ایم اما تا بیینیم چه می‌شود!

نظری افزود: اعتبار در نظر گرفته شده سال گذشته برای پروژه فرهنگی-آموزشی دهگلان از طریق ماده ۱۸۰ بود که متأسفانه هیچ تخصیصی صورت نگرفت و امسال اعتبار یک میلیارد تومانی در نظر گرفته‌ایم اما تا بیینیم چه می‌شود!

پس از این پاسخ‌های «اما و اگر» فرماندار شهرستان دهگلان، سراغ مدیر خواهران کانون فرهنگی آموزش و پرورش شهرستان رفتیم تا از کمبودهای این مکان فرهنگی که تأسیس سال ۴۲ است، برایمان بگوید.

دستور تخریب کانون فرهنگی آموزشی دهگلان صادر شده است

چنور محمدی که مدت یک سال است به عنوان مدیر خواهران در کانون فرهنگی آموزشی شهرستان دهگلان فعالیت می‌کند با اشاره به تخریبی بودن ساختمان کنونی کانون، این ساختمان را فاقد امنیت لازم برای حضور دانش‌آموزان دانست و اظهار داشت: دستور تخریب مکان کنونی فرهنگی آموزشی شهرستان از سوی اداره نوسازی مدارس استان صادر شده و باید به محض تکمیل پروژه فرهنگی، این مکان تخریب شود.

وی با اشاره به وضعیت کنونی کانون گفت: کانون فرهنگی هنری شهید مطهری دارای ۴ کلاس و یک سالن اجتماعات به ظرفیت ۱۰۰ نفر است و این سالن تنها سالن اجتماعات موجود در شهرستان دهگلان بوده که تمامی ادارات، اجتماعات خود را در آن برگزار می‌کنند!

تمامی دَر و دیوار کانون فرهنگی آموزشی دهگلان تخریب شده است

مدیر خواهران کانون فرهنگی آموزش و پرورش شهرستان دهگلان با اشاره به وضعیت نامناسب کانون، تصریح کرد: تمامی دَر و دیوار این مکان تخریب شده و تنها با رنگ آمیزی‌ها و نقاشی‌هایی که صورت گرفته است توانسته‌ایم آن را برای دانش‌آموزان قابل تحمل کنیم.

وی با انتقاد از عدم تکمیل پروژه کانون فرهنگی به سفرهای متعدد مدیران کل استان و نیز بازدیدهای فرماندار دهگلان  از این پروژه اشاره کرد و ادامه داد: هر ساله قول تخصیص اعتبار برای تکمیل پروژه توسط مسئولین داده می‌شود اما در عمل “هیچ” اتفاقی نمی‌افتد.

محمدی با اشاره به بازدید مسئولین اداره نوسازی استان از این پروژه در شهریور ماه امسال افزود: در این بازدید، قول مساعد مبنی بر اختصاص بودجه لازم جهت تکمیل پروژه در امسال داده شد اما همانطور که می‌بینید با پایان فصل عمرانی هیچ کاری صورت نگرفته است.

وی با اشاره به وضعیت ناایمن پروژه نیمه کاره کانون فرهنگی و ایجاد خطر برای دانش‌آموزان اظهار کرد: پس از گذشت چندین سال از احداث این ساختمان و نیمه‌کاره رها کردن آن، این ساختمان در حال ریزش بوده و هر لحظه امکان ایجاد خطری را برای دانش‌آموزان دارد که به ناچار با قرار دادن آجرهایی به عنوان مانع سعی در کم کردن این خطرات کرده‌ایم.

ابراز گله‌مندی از فرماندار دهگلان بابت تحقق پیدانکردن وعده‌هایش

مدیر خواهران کانون فرهنگی آموزش و پرورش شهرستان دهگلان با ابراز گله‌مندی از فرماندار دهگلان، خاطر نشان کرد: فرماندار در نشستی که در شورای آموزش و پرورش شهرستان با مدیران این اداره داشتند بر اولویت‌دار بودن این پروژه و تخصیص اعتبار به آن تاکید کرد اما در ادامه هیچ اتفاقی نیفتاد.

مشخص نیست ۲ میلیارد تومان اعتبار پروژه فرهنگی-آموزشی دهگلان صرف چه چیزی شده است!

گفتنی است؛ پیگیری و تلاش خبرنگار امتداد نیوز جهت انجام مصاحبه کامل با «صالح نادری» مدیر آموزش و پرورش شهرستان دهگلان، بی‌نتیجه ماند و وی تنها با بیان اینکه دل پُری از پروژه نیمه‌تمام فرهنگی-آموزشی  دارد، اظهار داشت: تنها چیزی که می‌توانم در مورد این پروژه بگویم این است که اگر امسال این ساختمان نیمه‌تمام تکمیل نشود قطعاً تخریب می‌شود و مشخص نیست که ۲ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته به این پروژه، صرف چه چیزی شده است!

انتهای پیام/

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۹۳۹۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همبستگی دانشگاه پیام‌نور شیراز با دانشگاهیان حامی فلسطین در غرب

به گزارش خبرگزاری مهر، در بیانیه جمعی از فعالین دانشجویی انجمن‌های علمی و کانون‌های فرهنگی دانشگاه پیام نور مرکز شیراز در حمایت از اقدام اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا و اروپا و محکومیت جنایات رژیم غاصب صهیونیستی آمده است:

«بسم الله القاصم الجبارین؛ اتحاد جهانی در حمایت از دانشجویان به پاخاسته در برابر جریان زور و اشغالگری، کمترین مسؤولیت انسان‌های آزاده و خیراندیش دنیا در قبال این جوانان غیور خواهد بود. به امید آنکه چنین تحرکاتی ضمن افشای هر چه بیشتر ماهیت نظام سلطه و استکبار، منجر به پایان یافتن جنگ غزه و شکست جنایتکاران صهیونیست و حامیان آنها شود.

استفاده از خشونت و ابزارهای پلیسی برای مقابله و سرکوب تجمعات و اعتراضات آرام و روز افزون دانشجویان و جوانان آمریکایی و ورود پلیس به محیط دانشگاهی، مخالف ادعاهای آن کشور درباره اصل آزادی بیان و آزادی تجمعات بوده و محیط و مراکز علمی را امنیتی می‌سازد.

اینگونه سرکوب‌های خشونت‌آمیز در امتداد سیاست حمایت علنی از کشتارها و جنایات جنگی رژیم صهیونیستی به شمار می‌رود و موجب تشویق آن رژیم به ادامه تنش آفرینی، جنگ افروزی و نسل کشی خواهد شد.

این تجمعات اعتراضی نشانه خشم و نگرانی فزاینده وجدان‌های بیدار در آمریکا، از جمله جامعه مسلمانان آن کشور و نیز نگرانی‌های روزافزون جامعه جهانی نسبت به استمرار و تقویت حمایت مالی، سیاسی و تسلیحاتی و گسترده دولت و کنگره آمریکا از جنایات جنگی و نسل کشی در فلسطین و نادیده گرفتن حقوق بشر و بین الملل است.

ما فعالین دانشجویی دانشگاه پیام نور شیراز در انجمن‌های علمی دانشجویی و کانون‌های فرهنگی هنری، این برخوردهای دیکتاتورمآبانه پلیس آمریکا در برخورد با اساتید و دانشجویان حامی مردم مظلوم غزه را محکوم نموده، حمایت خود را از دانشجویان اعلام نموده و تلاش‌های مردم فلسطین را درسرزمین‌های اشغالی و آواره در سراسر جهان به منظور دست‌یابی به حق تعیین سرنوشت، آزادی و بازگشت به خانه‌ها و سرزمینشان ارج می‌نهیم و خواستار پایان فوری و مستمر محاصره و نسل‌کشی در غزه هستیم.»

گفتنی است این بیانیه به امضای انجمن علمی دانشجویی روانشناسی، انجمن علمی دانشجویی حسابداری، انجمن علمی دانشجویی حقوق، انجمن علمی دانشجویی مهندسی کامپیوتر، انجمن علمی دانشجویی مدیریت، انجمن علمی دانشجویی زیست‌شناسی، کانون فرهنگی مهدویت، کانون فرهنگی قرآن و عترت، کانون فرهنگی هلال احمر، کانون فرهنگی محبین اهل بیت (ع) رسیده است.

کد خبر 6090347

دیگر خبرها

  • همبستگی دانشگاه پیام‌نور شیراز با دانشگاهیان حامی فلسطین در غرب
  • نشست هم اندیشی انجمن های علمی و کانون های فرهنگی دانشگاه یاسوج
  • وجود یکهزار و 700 کلاس درس نیمه تمام در آذربایجان‌غربی
  • بازگشت جوانان به مسجد با میانبر ورزشی یک روحانی
  • سفر مقام معظم رهبری موجب عبور کردستان از حوزه امنیتی به حوزه فرهنگی شد/ علمای مناطق شرقی با روشنگری بسترساز امنیت پایدار شوند
  • جالوروسی در منطقه کسب سهمیه UCL / ده‌روسی اودینه را با ۳ امتیاز ترک کرد
  • تأکید بر ارتقای فعالیت‌های فرهنگی در حوزه زنان و رسانه
  • مساجد البرز به پرچم فلسطین مزین می‌شوند
  • دوره آموزشی «حسنه ماندگار» ویژه خادمیاران و فعالان فرهنگی اجتماعی
  • نیاز ۱۵۷ میلیارد تومانی اعتبار برای ۳۷ پروژه نیمه‌کاره حوزه بهداشت