Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-28@07:18:53 GMT

دو آمار کاملا متفاوت از کارآیی مترو تهران

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۱۹۵۰۰۰

دو آمار کاملا متفاوت از کارآیی مترو تهران

تین‌نیوز | 

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران روز گذشته طی گزارشی از وضعیت موجود و چشم‌انداز آتی این کمیسیون که در صحن ارائه داد، آمار متفاوتی از آنچه دو ماه قبل درباره سهم مترو از سفرهای درون‌شهری ارائه کرده بود را عنوان کرد.

به گزارش «دنیای اقتصاد»، محمد علیخانی دیروز در صحن شورای شهر ضمن ارائه گزارشی از چشم‌انداز برنامه‌های آتی کمیسیون متبوع خود، تعداد سفرهای روزانه شهر تهران را ۱۸ میلیون و ۶۰۰ هزار سفر عنوان کرد و گفت: سهم مدل‌های حمل‌ونقل شهر تهراناز این میزان برای شبکه اتوبوسرانی ۲۱درصد، مترو ۱۸ درصد، تاکسی ۲۲ درصد، مینی‌بوس ۶ درصد و برای خودروهای شخصی ۲۶ درصد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین ۷ درصد به سایر مدل‌های حمل‌ونقلی اختصاص دارد. با تکیه بر این اعداد روزانه بیش از ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر مترو را برای سفر درون‌شهری انتخاب می‌کنند. این در حالی است که وی کمتر از سه ماه قبل با انتشار گزارشی، انجام روزانه ۳ تا ۵/ ۳ میلیون سفر به‌وسیله مترو را آمار بزرگنمایی شده توصیف کرده و صحت آن را زیر سوال برده بود.

با حساب و کتاب وی که بر اساس تعداد قطارهای مترو و ظرفیت جابه‌جایی ۱۴ هزار نفری هر قطار انجام داده بود، سهم واقعی مترو از سفرهای روزانه درون‌شهری را ۲ تا ۵/ ۲ میلیون سفر عنوان کرد. با این وصف علیخانی دیروز دوباره به آمار ۳ تا ۵/ ۳ میلیون سفر روزانه با مترو استناد کرد که با توجه به تفاوت زیاد با آماری که خود آن را محاسبه کرده بود، سوال‌برانگیز شد. بدیهی است این عضو شورا از کیفیت صحت و سقم آمارها اطلاع دارد، اما ممکن است گزارشی که از سوی کارشناسان کمیسیون با استناد به اطلاعات بعضا اغراق شده دوره گذشته تهیه شده و در اختیار وی قرار گرفته است، این دقت را لحاظ نکرده باشد. سناریوی دوم هم این است که رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران یافته‌های جدید و دقیق‌تری به دست آورده که صحت آمار روزانه بیش از ۳ میلیون سفر با مترو را تایید می‌کند. هر چند او حین گزارش به این موضوع اشاره کرد که ممکن است ارقام اعلام شده در زمینه سهم مدهای حمل‌ونقلی خیلی دقیق نباشد.

 

 

 

منبع: تین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۹۵۰۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسافران ایستگاه مترو میرزای شیرازی در پیچ و خم خروج از مترو + تصاویر

ایستگاه میرزای شیرازی یکی از ایستگاه‌های خط ۳ مترو شهر تهران است که در خیابان شهید بهشتی و تقاطع میرزای شیرازی واقع شده است. روزانه مسافران بسیاری از طریق این ایستگاه به نقاط دیگر شهر سفر می‌کنند، اما به گفته شهروندخبرنگار ما این خط مترو با توجه به ازدحام جمعیت فقط یک خروجی دارد.

وی با ارسال تصاویر این مشکل را به تصویر کشید.

منبع: شهروندخبرنگار - تهران

بیشتر بخوانید:

تصویری از ازدحام جمعیت در ایستگاه تاکسی میدان صنعت

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • حاجی‌بابایی: جداول بودجه ۱۴۰۳ کاملا شفاف است
  • جداول بودجه ۱۴۰۳ کاملا شفاف است
  • بورس و مرکز مبادله؛ ۲ نهاد با شرح وظایف کاملا متفاوت
  • آخرین آمار تصادفات منجر به فوت در سال گذشته
  • ادامه روند رفع نواقص خط ۳ مترو تهران
  • مترو تهران؛ 25 سال تعهد به ایمنی
  • رفع نواقص خط ۳ مترو تهران
  • مسافران ایستگاه مترو میرزای شیرازی در پیچ و خم خروج از مترو + تصاویر
  • ۱۳ میلیون خودروی فرسوده روزانه ۶۳ میلیون لیتر سوخت مصرف می‌کنند
  • وقوع ۵۹ درصد تصادفات تهران در بزرگراه ها/ مناطق ۴ و ۱۲ دارای بیشترین آمار تصادفات