Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-29@07:21:35 GMT

تقوا اصلی‌ مهم در مسیر طلبگی است

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۱۹۵۰۸۴

تقوا اصلی‌ مهم در مسیر طلبگی است

خبرگزاری شبستان:آیت‌الله محمودی گلپایگانی تقوا را اصلی‌ مهم در مسیر طلبگی دانست و گفت: طلاب برای آنکه بتوانند جامعه را متحول کنند ابتدا باید خود عامل به آموخته‌های خود باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، آیت‌الله سید مرتضی محمودی گلپایگانی، امام جمعه شهرستان ورامین و تولیت مدرسه علمیه امام صادق(ع)، شب گذشته در جلسه درس اخلاق که در مصلای بزرگ صاحبت الزمان(عج) شهرستان ورامین و با حضور طلاب و بسیجیان پایگاه شهید جعفرلو برگزار شد، گفت: اعضا و جوارح انسان در روز قیامت براعمال انسان شهادت می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه عالم محضر خداوند است، ادامه داد: همه عالم هستی، پیامبراکرم(ص) و اهل بیت(ع) از اعمال انسان مطلع هستند پس انسان چگونه می‌تواند در برابر این شاهدان عینی مرتکب گناه شود.

آیت‌الله محمودی گلپایگانی ادامه داد: طبق صریح روایات؛ نامه اعمال انسان هر هفته به امام عصر(عج) عرضه می‌شود و ایشان از همه اعمال و رفتار ما مطلع هستند بنابراین نباید مرگ انسان را از خواب غفلت بیدار کند بلکه قبل از آنکه مرگ ما فرا برسد بیدار و هوشیار باشیم.

قدیمی‌ترین امام جمعه کشور رعایت حق الناس را از مهمترین محورهای دین‌داری بیان کرد و گفت: انسان مومن در رعایت حق‌الله و حق‌الناس بسیار دقت می‌کند.

تولیت مدرسه علمیه امام صادق(ع) تقوا را اصلی‌ مهم در مسیر طلبگی دانست و تاکید کرد: شما طلاب اگر می‌خواهید به درجات عالیه دست پیدا کنید باید در کنار تحصیل اهل زهد و شب زنده داری نیز باشید مراجع تقلید در کنار تحصیل به تهذیب نفس نیز داشته‌اند.

نماینده ولی فقیه در شهرستان ورامین با بیان اینکه ضرورت وجود استاد در سیر و سلوک امری انکار ناپذیر است، تصریح کرد: استاد پدر معنوی انسان است بنابراین انسان در راه خودسازی نیاز به راهنما دارد تا او را به مسیر درست هدایت کند. اهل بیت(ع) پدارن معنوی امت هستند.

آیت‌الله محمودی گلپایگانی ادامه داد: انسان اگر بخواهد به سعادت برسد باید راه رسیدن به سعادت را آموزش ببیند. طلاب برای آنکه بتوانند جامعه را متحول کنند ابتدا باید خود عامل به آموخته‌های خود باشند.

وی هدایت مردم را مهمترین وظیفه علما دانست و اظهار داشت: اخلاص از ضروریات طلاب در مسیر علم آموزی است تا به این وسیله چراغ روشنی برای هدایت مردم باشند.

پایان پیام/487

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۹۵۰۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویری متفاوت از سید حسین خمینی بعد از فوت مادرش

در پی درگذشت «معصومه حائری»، همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی (ره)، جمعی از علما، فضلا و روحانیون با حضور در منزل حجت الاسلام و المسلمین سید حسین خمینی این ضایعه را به وی و اعضای بیت امام خمینی تسلیت گفتند.

مرحوم معصومه حائری نوه مرحوم حضرت آیت الله العظمی شیخ عبدالکریم حائری یزدی (ره)، موسسه حوزه علمیه قم و فرزند مرحوم آیت الله شیخ مرتضی حائری یزدی صبح دیروز پس از طی دوره‌ای بیماری در گذشت.

 


منبع: جماران

tags # اخبار سیاسی سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟

دیگر خبرها

  • حج تجلی وحدت و اقتدار امت اسلامی است
  • تربیت طلبه، یک کار انبیایی از ناحیه خداوند است
  • تصاویری متفاوت از سید حسین خمینی بعد از فوت مادرش
  • آغاز ترافیک‌صبحگاهی تهران
  • عملیات «وعده صادق» ابهت پوشالی و شکستنی اسراییل را اثبات کرد
  • آغاز ترافیک‌صبحگاهی تهران/افزایش ترافیک در معابر بزرگراهی
  • شهادت هزاران نفر از مردم فلسطین، دستاورد غرب وحشی و مدعی دموکراسی است
  • ورزش‌های زورخانه‌ای یک سرمایه است
  • عملیات «وعده صادق» ابهت پوشالی و شکستنی اسراییل رو اثبات کرد
  • سربازی برای امام زمان (عج)بالاترین توفیق طلاب حوزه‌های علمیه است