Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-27@17:22:20 GMT

چرا سفر هيئت حماس به تهران، بسيار مهم است؟

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۱۹۶۱۴۵

چرا سفر هيئت حماس به تهران، بسيار مهم است؟

خبرگزاري آريا- رسانه هاي رژيم سفر هيئت حماس به تهران را بسيار مهم خواندند.
به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري آريا، رسانه هاي اسرائيلي اعلام کردند، سفر هيئتي از حماس به تهران اتفاق بسيار مهمي است، اين جنبش به مقاومت پايبندتر شده است.
به گزارش تلويزيون الميادين رسانه هاي اسرائيلي اعلام کردند، سفر هيئتي از حماس به تهران اتفاق بسيار مهمي است، اين جنبش به مقاومت پايبندتر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


الميادين افزود جنبش حماس سفر هيئتي از اين جنبش به تهران را مخالفت عملي با شرايط اسرائيل خواند و اعلام کرد، اسرائيل خواستار قطع روابط حماس با جمهوري اسلامي ايران شده است.

اهميت سفر هيئت حماس به تهران
نايب رئيس دفتر سياسي جنبش فلسطيني حماس  در گفتگو با شبکه العالم گفت: سفر هيئت حماس به ايران پاسخ به يکي از سه شرط بنيامين نتانياهو جهت پذيرش توافقنامه آشتي ملي فلسطين بود زيرا نتانياهو خواستار قطع روابط ميان گروههاي فلسطيني با ايران شده بود.
صالح العاروري که در راس هيئتي عالي رتبه حماس به ايران سفر کرده است، در گفتگو با برنامه ( از تهران) در شبکه تلويزيوني العالم، تصريح کرد: اولا درباره زمان ديدار هيئت حماس از ايران بايد بگويم، يکي از دلايل مستقيمي که در انتخاب چنين زماني براي انجام اين سفر نقش داشت ، پيشرفتي بود که در اوضاع داخلي فلسطين حاصل شد، مقصود من در اين زمينه، آشتي داخلي فلسطين است. اميدواريم پيشرفتي که در اين زمينه حاصل شد انعکاس واقعي و عميقي در مباحث و مسائل مرتبط به فلسطين داشته باشد و به سود مردم فلسطين باشد.
وي ادامه داد: هر توسعه اي که در قضيه فلسطين حاصل شود باز هم ما معتقديم تمامي هم پيمانان و دوستان ما ، اعم از اعراب و مسلمانان، به ويژه ياوران فلسطين و حاميان فلسطين بايد در جريان تحولات قرار بگيرند و ما بايد با آنان مشورت داشته باشيم. مورد دوم اين که وقتي نخست وزير رژيم اشغالگر براي پذيرش آشتي داخلي فلسطين سه شرط يعني خلع سلاح حماس، به رسميت شناختن اسرائيل و قطع ارتباط با ايران را مطرح کرد در واقع با اين شرايط شاهد مداخله رسواي اشغالگران در امور داخلي فلسطين بوديم، واکنش ما نيز به اين مداخله واضح و مستقيم بود، يحيي سنوار در غزه ( رئيس دفتر سياسي حماس در نوار غزه) درباره دو شرط اول گفت، تا زماني که اشغالگري ادامه دارد، خلع سلاح مقاومت ممکن نيست و نکته ديگر اينکه ما در چرخه به رسميت شناختن اسرائيل قرار نداريم بلکه در چرخه پايان دادن به عمر رژيم اشغالگر قرار داريم.
وي در پاسخ به اينکه ديدار هيئت سياسي حماس از ايران دومين ديدار در سه ماه اخير است اما چرا ديدار دوم اهميت ويژه اي يافته است ؟گفت: اين ديدار پس از گفتگوهايي انجام شده است که در قاهره پيگيري شد و به توافق گروههاي فلسطيني براي آشتي منجر شد در نتيجه در اين مرحله موضوع فلسطين بيش از هر زماني مد نظر قرار گرفت ضمن اينکه در پشت پرده درباره حل قضيه فسلطين با عنوان توافق قرن، سخنان ضد و نقيض زيادي گفته مي شد. اين سخنان بيش از هر چيز ناشي از اختلال در توازن منطقه اي است زيرا منطقه شاهد درگيري ها و خونريزي هاي مداوم است، اين ترديد وجود داشت که راه حل مورد نظر براي فلسطين ممکن است نوعي بي توجهي به حقوق مردم فلسطين و در مقابل تلاش براي پايان موضوع به سود اسرائيل باشد، سفر به جمهوري اسلامي حرکت در عکس چارچوبي است که حل موضوع فلسطين با محوريت ناديده گرفتن حقوق ملت فلسطين در آن جاي مي گيرد، به همين دليل اين سفر مورد اهتمام واقع شده است.

هدف سفر هيئت حماس به ايران
حمدان گفت: سفر هيئت حماس به ايران با هدف جلب حمايت براي آشتي داخلي است.
مسئول روابط خارجه در جنبش فلسطيني حماس، سفر هيئتي از حماس به ايران را در چارچوب تمايل اين جنبش براي جلب حمايت هاي عربي و منطقه اي از توافقنامه آشتي داخلي فلسطين دانست.
به گزارش شبکه تلويزيوني الجزيره، اسامه حمدان، در گفتگو با الجزيره گفت: « حمايت ايران از مردم و قضيه فلسطين قطع نشده است، در نتيجه اين موضوع جاي بحث ندارد، تمايل ما اين است که آشتي داخلي فلسطين و تلاش ها براي بازنگري در شرايط داخلي فلسطين در آينده با حمايت عربي، منطقه اي همراه باشد و به نظر مي رسد اين هدف از طريق سفر هاي دوره اي و روند ارتباطات ما محقق مي شود.»
وي افزود: « اسماعيل هنيه رئيس دفتر سياسي حماس ارتباطات مختلفي را با رهبران عربي در منطقه آغاز کرده است و واکنش ها به آشتي داخلي نيز مثبت بوده است، اميدواريم اين واکنش ها در ادامه به حمايت هاي واقعي منجر شوند تا به بازنگري در مسائل داخلي فلسطين از جمله برگزاري انتخابات رياست تشکيلات خودگردان، شوراي قانونگذاري و شوراي ملي فلسطين کمک کند.»

پاسخ عملي به درخواست‌ها براي قطع روابط حماس با تهران
به گزارش شبکه تلويزيوني الميادين، هيئت جنبش حماس که به تهران سفر کرده است بر پايبندي اين جنبش به سلاح خود براي مقابله با اشغالگران تاکيد کرد.
حازم کلاس خبرنگار شبکه الميادين در تهران گفت: سفر هيئتي از جنبش حماس به ايران، پاسخ عملي به درخواست‌ها براي قطع روابط اين جنبش با تهران است. جنبش مقاومت اسلامي فلسطين «حماس»، در شرايط حساسي، تهران را به عنوان نخستين مقصد سفر هيئت بلندپايه خود انتخاب کرد. اين سفر پس از عملي شدن آشتي بين گروه‌هاي فلسطيني در قاهره و در سايه فشار‌هاي اسرائيل و ديگر طرف‌ها براي قطع روابط با ايران صورت مي‌گيرد. صالح العاروري معاون رئيس دفتر سياسي حماس تاکيد کرد هدف اصلي از سفر اين هيئت، رايزني با مقامات جمهوري اسلامي و اطلاع دادن تحولات مسئله فلسطين به آنان است.
در ادامه اين گزارش آمده است: ايران که گزينه‌هاي سازش را در پرونده فلسطين رد مي‌کند، از هيئت حماس با ديدار‌هاي فشرده با مقامات اين کشور استقبال کرد. تهران پايبندي حماس را به خط مقاومت و تلاش‌ها براي متحد کردن فلسطيني‌ها تمجيد کرد. در اين ديدار‌ها حرفي از اختلافات گذشته، مطرح نشد. بلکه گفتگو‌ها درباره اصول مشترک ايران و حماس از جمله مقاومت و وحدت فلسطيني بود که دو طرف درباره آن توافق نظر دارند. دو طرف همچنين بر لزوم گسترش جبهه‌هاي مقاومت در فلسطين تاکيد دارند. سفر هيئت حماس به پايتخت ايران، نه تنها به معناي عادي شدن روابط بين دو طرف است، بلکه اولويت داشتن مسئله فلسطين براي اين کشور و نيز تاکيد بر گزينه مقاومت را نشان مي‌دهد.


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۹۶۱۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین، میزبان مذاکرات آشتی حماس و فتح

جنبش‌های حماس و فتح و یک دیپلمات در پکن عصر جمعه اعلام کردند که چین میزبان مذاکرات آشتی داخلی میان گروه‌های فلسطینی خواهد بود.

به گزارش ایسنا، خبرگزاری رویترز به نقل از ۲ مقام در جنبش‌های فتح و حماس گزارش داد که ریاست هیئت حماس برعهده موسی ابومرزوق، عضو دفتر سیاسی این جنبش و ریاست هیئت جنبش فتح برعهده عزام الاحمد، یکی از اعضای کمیته مرکزی این جنبش است.

خبرگزاری رویترز به نقل از یک دیپلمات در پکن که اشاره‌ای به نامش نشده است، گزارش داد که این مذاکرات با هدف حمایت از تلاش‌ها در راستای آشتی میان ۲ جنبش فتح و حماس انجام می‌شود.

پیشتر مسکو میزبان نشست مشابهی در اواخر ماه فوریه برای رایزنی درخصوص تشکیل دولت وحدت ملی فلسطین و بازسازی نوار غزه بود.

یکی از رهبران جنبش مقاومت اسلامی حماس پیشتر به شبکه المیادین اعلام کرد که این جنبش با دعوت چین از همه جناح‌های فلسطینی برای حضور در نشستی تحت عنوان «آشتی ملی» موافقت کرده است.

پس از آنکه وانگ یی، وزیر امور خارجه چین در ۱۸ آوریل گفت که ایالات متحده باید از قطعنامه سازمان ملل برای آتش‌بس در نوار غزه حمایت کند، مقامات چینی به طور فزاینده‌ای به تجاوزات مداوم اشغالگران به نوار غزه پرداخته‌اند.

وزیر خارجه چین با تکرار درخواست‌های پکن برای «آتش‌بس فوری»، جنگ اسرائیل علیه غزه را «تراژدی برای بشریت و ننگ تمدن» توصیف کرد.

در ماه مارس گذشته، ژانگ جون، نماینده دائم چین در سازمان ملل متحد بر لزوم توقف حمله به غزه و توقف آسیب‌های وارده به غیرنظامیان تاکید کرد.

وی خواستار «لزوم رفع محاصره تحمیلی غزه و برداشتن موانع ورود اقلام بشردوستانه و اطمینان از ورود آن‌ها به مقدار کافی به غزه» شد.

شی جینپینگ رئیس‌جمهور چین نیز خواستار برگزاری «کنفرانس بین‌المللی صلح برای حل مناقشه» شد.

دیگر خبرها

  • نشست مهم رهبران گروه‌های مقاومت فلسطین در پرتو تحولات پر شتاب میدانی و سیاسی برگزار شد
  • دیدار مهم سران گروه‌های مقاومت فلسطین
  • هشدار حماس در مورد تعیین هر نهادی بجز سازمان ملل برای نظارت بر آنروا
  • حماس: فعالیت آنروا باید زیرنظر سازمان ملل ادامه یابد
  • چین، میزبان مذاکرات آشتی حماس و فتح
  • پاسخ رژیم صهیونیستی را در مورد مذاکرات دریافت کردیم
  • حماس منتظر دریافت پیشنهادات جدید درباره آتش‌بس است/جزئیاتی از سفر هیات مصر به تل‌آویو
  • همایش ملی سکونتگاه‌های انسانی ایران برگزار شد
  • حماس: از خواسته‌های خود کوتاه نخواهیم آمد/تحرکات دشمن شکست خورده است
  • محیط زیست به مثابه تمام دولت/تلنگری به طرفداران گفتمان سازش/نگرانی تمام‌نشدنی یک واگذاری