Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور گفت: حدود 15 هزار سالمند در 250 مرکز شبانه روزی سالمندان سراسر کشور نگهداری می شوند .

محسن سلمان نژاد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا این شمار سالمند نگهداری شده در مراکز یاد شده را زیاد ، ارزیابی نکرد ودلیل آن را اینگونه بیان کرد: طبق آمار اگر حداکثر تعداد سالمندان در مراکز شبانه روزی نگهداری سالمندان، 20 هزارتن درنظر گرفته شود، باز هم مجموع سالمندان نگهداری شده در مراکز بهزیستی، حدود دو صدم درصد از کل جمعیت سالمندان - هفت میلیون تن- می شود که عدد بالایی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: از بین سالمندانی که در مراکز بهزیستی، نگهداری می شوند ، بخشی از آنان مرفه هستند به این معنا که این سالمندان ، تمکن مالی دارند اما فرزندان آنان خارج از کشور هستند و خودشان از آنجا که از نظر جسمی ضعیف شده اند باید به خانه های سالمندان بروند .
وی به گروهی از سالمندان با عنوان « سالمندان مجهول» هم اشاره کرد و گفت: بخش بیشتری از سالمندان ، ضعیف تر هستند و به آنها مجهول گفته می شود به آن معنا که کسی را ندارند .
رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور اظهار کرد: تعدادی از سالمندان در مراکز بهزیستی، افرادی هستند که توسط شهرداری و دادگستری به این مراکز معرفی می شوند؛ تعدادی هم به آلزایمر مبتلا هستند.
سلمان نژاد افزود: وقتی تعداد سالمندان افزایش می یابد، تعداد سالمندان مجهول یعنی سالمندانی که کسی را ندارند، نیز افزایش می یابد.
وی در عین حال اضافه کرد: با این وجود، فرهنگ ما اجازه نمی دهد که مردم، سالمند را حتی در بدترین حالت هم رها کنند. اینگونه موارد خیلی کم پیش می آید اما متاسفانه وجود دارد.
وی در پاسخ به این سئوال که آیا تعداد سالمندان رها شده، زیاد شده است، گفت: اینکه تعداد اینگونه سالمندان افزایش یابد، یک روند طبیعی است اگر قبلا پنج نفر بودند ، در حال حاضر هفت نفر شده اند و انتظار نداریم که بگوییم تعداد آنان کاهش یافته است.
سلمان نژاد خاطرنشان کرد: به هر حال سالمندانی هستند که مبتلا به آلزایمرند و از سوی دیگر خانواده ضعیفی دارند و خانواده ها آنان را ترک کرده اند. این گروه از سالمندان به ناچار توسط دستگاه های دولتی وارد مراکز شبانه روزی می شوند.
وی در عین حال خاطرنشان کرد: برای خانه های سالمندان پشت نوبتی نداریم و خانه های سالمندانی می شناسم که تخت خالی نیز دارند.
به گفته سلمان نژاد، در حال حاضر، 28 / 9 درصد جمعیت کشور معادل هفت میلیون و 450 هزار تن سالمند هستند.
وی یادآور شد: براساس تعریف سازمان جهانی بهداشت، افراد بیشتر از 60 سال، سالمند محسوب می شوند.
اجتمام**9185**1776
مصاحبه کننده: سادات حسینی خواه ** انتشار: لیلا خطیب زاده

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۹۷۰۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارزیابی ایمنی حدود ۱۵۰۰ بوستان در پایتخت و شناسایی بیش از ۱۵ هزار مورد ناایمن

سرپرست دبیرخانه HSE شهر تهران از ارزیابی ایمنی حدود ۱۵۰۰ بوستان در پایتخت خبر داد.

به گزارش ایسنا، سید سجاد موسوی درباره نظارت سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران بر ایمنی بوستان‌های پایتخت، گفت: با توجه به حضور گسترده شهروندان در ایام بهاری در بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران و در راستای پیشگیری از وقوع حوادث و صیانت از جان شهروندان، طرح ارزیابی ایمنی بوستان‌های پایتخت به اجرا درآمد. 

وی با بیان اینکه این طرح توسط ادارت HSE واحدهای تابعه شهرداری تهران با نظارت مستمر دبیرخانه HSE اجرا شد، گفت:  در این طرح  تعداد ۱۴۸۵ بوستان مورد بازرسی تخصصی HSE قرار گرفت و با در نظر گرفتن مخاطرات و الزمات قانونی تعداد ۱۵ هزار و ۶۱۴ موارد ناایمن در این بوستان‌ها شناسایی شد که بر اساس پیگیری های صورت گرفته از تعداد مذکور هفت هزار و ۷۷۷ مورد رفع و ایمن‌سازی شد و موارد باقی‌مانده نیز در حال پیگیری و رفع است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آزادسازی ۷۳ هکتار اراضی کشاورزی در ساوجبلاغ
  • آخرین مهلت بارگذاری آثار برای جشنواره قلم ۱۵ خردادماه
  • خیرین و مسؤولان در رفع مشکلات مراکز نگهداری معولان کمک کنند
  • بهزیستی پیگیر تنبیه در مرکز نگهداری از کودکان بی‌سرپرست کرج است
  • تعداد سامانه‌های ثبت تخلفات در جاده‌های زنجان به ۴۱ دستگاه افزایش می‌یابد
  • گوشت قرمز از مراکز معتبر و موردتایید دامپزشکی تهیه شود
  • ارزیابی ایمنی حدود ۱۵۰۰ بوستان در پایتخت و شناسایی بیش از ۱۵ هزار مورد ناایمن
  • خرید شبانه روزی گندم از کشاورزان دهلران
  • نمایشگاه تولیدات خوداتکایی مدارس شبانه‌روزی در سنندج برپا شد
  • دوره آموزشی مدیران دبیرستان‌های شبانه‌روزی غرب کشور در سنندج