Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-02@21:58:41 GMT

بازی کودکان منجر به کشف ۷۰ سکه قاجاری شد

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۱۹۷۱۷۲

بازی کودکان منجر به کشف ۷۰ سکه قاجاری شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان مرکزی از کشف یک کوزه حاوی ۷۰ سکه نقره قاجاری در شهرستان اراک خبر داد.

به‌ گزارش جام جم آنلاین به‌ نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان مرکزی، مدیرکل میراث‌فرهنگی استان مرکزی گفت: «دو روز پیش چند کودک که در یکی از روستاهای شهرستان اراک در حال بازی بودند به کوزه‌ای از خاک بیرون آمده برمی‌خورند و با سکه‌های داخل آن مواجه می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از این کودکان کوزه را به منزل می‌برد و والدین کودک در تماس تلفنی، یگان حفاظت میراث‌فرهنگی این استان را مطلع می‌کنند.»

سید محمد حسینی افزود: «این خانواده با اطلاع به یگان حفاظت میراث‌فرهنگی رسالت اجتماعی خود را در خصوص حفظ و پاسبانی از میراث ملی به خوبی انجام می‌دهند و کوزه مکشوفه تحویل یگان حفاظت می‌شود.»

وی ادامه داد: «با همکاری یگان حفاظت میراث‌فرهنگی این استان و کلانتری ۱۶ سنجان اراک تعدادی سکه دیگر که دست اهالی روستا بود نیز به صورت داوطلبانه به نیروی یگان حفاظت تحویل شد.»

مدیرکل میراث‌فرهنگی استان مرکزی افزود: «مجموعه سکه‌های مکشوفه ۷۰ عدد است که ۶۶ عدد از سکه‌ها دوهزار دیناری با آرم شیر و خورشید است و ۴ سکه نیز از نوع هزار دیناری متعلق به دوره ناصرالدین شاه است که به همراه کوزه کوچک سفالی کشف شده است و در حال سیر مراحل قانونی برای ثبت و نمایش عمومی هستند.»

ضرورت مشارکت مردمی در صیانت از آثار فرهنگی‌ تاریخی

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان مرکزی نیز گفت: «گزارش‌های مردمی یاریگر سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و یگان حفاظت میراث‌فرهنگی در حفظ میراث و ثروت ملی است.»

وی افزود: «با توجه به دست‌اندازی سودجویان و حفاری‌های غیرمجاز در محدوده‌های تاریخی استان مرکزی هوشیاری مردم در کمک به میراث‌فرهنگی برای جلوگیری از این اقدام بسیار حایز اهمیت است چراکه حدود ۲ هزار اثر شناسایی شده استان در این حوزه، پیش از هر چیز به پاسداری شهروندان نیاز دارد.»

سرهنگ محمد خسروی خاطرنشان کرد: «یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان مرکزی به صورت شبانه‌روزی با گشت‌زنی در محیط‌های جرم‍‌خیز و هوشیاری در رصد تحرکات سودجویان، بازوی نظارتی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری این استان است که با همکاری مردم از سوداگری افراد سودجو جلوگیری می‌کند.»

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۹۷۱۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفکیک نشدن زباله منجر به مصدوم شدن پاکبان شهرداری یزد شد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمامرکز یزد  و بنا براعلام روابط عمومی شهرداری یزد، بسیاری از پاکبانان حین جمع آوری زباله به دلیل وجود اشیاء نوک تیز و برنده در زباله‌ها مثل شیشه خرده یا سرنگ با جراحت روبه‌رو می‌شوند .
بر اساس گزارش برج مراقبت شهرداری یزد در شب گذشته متأسفانه به دلیل عدم تفکیک شیشه شکسته از زباله‌ها و بی توجهی بعضی از شهروندان، منجر به آسیب جدی و زخمی شدن شدید یکی از پاکبانان زحمتکش و خدوم از ناحیه ساق پا شده است.
متأسفانه در ماه‌های اخیر شاهد موارد متعددی از بریدگی دست و پای پاکبان‌ها با خورده شیشه به دلیل عدم رعایت اصول ایمنی و تفکیک در مبدأ توسط همشهریان گرامی، هستیم.
بدینوسیله از شهروندان عزیز یزدی درخواست می‌شود با جدی گرفتن مبحث تفکیک زباله در مبدأ، ضمن حفاظت از پرسنل زحمتکش پاکبان، در نگهداری و حفاظت محیط زیست هم نقش موثری ایفا کنند.
شهروندان برای ریختن زباله‌های نوک تیز و برنده به درون کیسه زباله، ابتدا آنها را در جعبه‌های کاغذی یا پلاستیکی گذاشته و سپس درون کیسه زباله قرار دهند.
همچنین یکی دیگر از راهکارها، قراردادن خورده شیشه در چند لایه روزنامه و یا مقواست، این کار سبب می‌شود تا پاکبانان دچار صدمه و جراحت نشوند.

دیگر خبرها

  • دستگیری شکارچیان غیرمجاز در منطقه هلن چهارمحال‌وبختیاری
  • توقیف خودروی تخلیه نخاله در عرصه تاریخی
  • عدم تفکیک زباله منجر به مصدوم شدن پاکبان شهرداری یزد شد
  • مرمت بانیه تاریخی استان مرکزی شتاب می‌گیرد
  • توقیف خودروی تخلیه نخاله روی تپه تاریخی فرخ آباد
  • آزاد سازی اراضی ملی در منطقه بندپی شرقی شهرستان بابل
  • دستگیری دو نفر به دلیل تخلیه نخاله در حریم یک تپه تاریخی در البرز
  • پاکسازی سفیدرود از ادوات صید غیرمجاز و برخورد قاطع با متخلفان آغاز شد
  • تفکیک نشدن زباله منجر به مصدوم شدن پاکبان شهرداری یزد شد
  • قاچاق چوب با پراید در تالش