Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-05-08@04:27:08 GMT

نگاه دستگاه قضا به مقوله قاچاق بسیار جدی است

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۱۹۸۲۷۶

نگاه دستگاه قضا به مقوله قاچاق بسیار جدی است

به گزارش ایسکانیوز، حجت الاسلام "اکبری" در همایش واپایش عملیاتی انتظامی و دریابانی استان گفت: پولشویی، رکود تولید ملی، بیکاری، رکود در صنعت و تهدید سلامت روحی و روانی جامعه از جمله عواقب قاچاق به شمار می آید.

وی با بیان اینکه قاچاق اقتصاد کشور را متزلزل می کند و باعث بروز سایر جرایم می شود، افزود: همه دستگاه ها باید در حوزه مقابله و رسیدگی به موضوعات تهدیدکننده امنیت اجتماعی و اقتصادی همگام و منسجم عمل کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام اکبری با بیان اینکه نگاه دستگاه قضا به مقوله قاچاق بسیار جدی است، گفت: موضوع مبارزه با قاچاق همواره برای دولت ها در تثبیت امنیت اقتصادی مهم بوده است.

مدیرکل دادگستری هرمزگان با اشاره به راه اندازی شعبات ویژه رسیدگی به پرونده های قاچاق کالا و ارز در دادگستری هرمزگان، تصریح کرد: می بایست گریزگاه های قاچاقچیان بسته و عرصه بر متخلفان تنگ شود که در این زمینه دستگاه قضائی از اقدامات ناجا در برخورد با قاچاق و مبارزه با دانه درشت ها قاطعانه حمایت می کند.

در ادامه سرهنگ "علی اصغر خرم روی" فرمانده دریابانی هرمزگان بیان داشت: دستورالعمل واپایش عملیاتی باعث هم افزایی در مأموریت های انتظامی و دریابانی خواهد شد.

وی افزود: مأموریت های دریابانی ویژگی های خاصی دارد و گستره طولانی سطح دریا در استان هرمزگان یکی از ویژگی های ماموریت در دریا است.

فرمانده انتظامی دریابانی هرمزگان با اشاره به اینکه تجهیزات دریایی بسیار کم است و می بایست تمهیدات ویژه ای در این زمینه اندیشیده شود، تصریح کرد: دریابانی استان در مأموریت ها با صلابت و قاطعیت در کنار نیروی انتظامی استان عمل خواهد کرد.

پایگاه خبری پلیس

705

حجت الاسلام "اکبری" مدیرکل دادگستری استان مبارزه با قاچاق مقابله و رسیدگی امنیت اجتماعی و اقتصادی گریزگاه های قاچاقچیان

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۹۸۲۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۲ لیفتراک قاچاق در سمیرم کشف شد

به گزارش خبرنگار مهر، سردار حمید علینقیان پور ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مأموران انتظامی مستقر در ایست و بازرسی شهید رئیسیان شهرستان سمیرم در راستای اجرای طرح تشدید مقابله با قاچاق کالا و ارز حین کنترل خودروهای عبوری در این محور به ۲ دستگاه خودروی کشنده ۴۰ فوت حامل بار مشکوک شده و برای بررسی دقیق‌تر هر ۲خودرو را متوقف می‌کنند.

وی ادامه داد: مأموران پلیس پس از هماهنگی با مرجع قضائی به بازرسی از خودروهای متوقف شده پرداخته که در این عملیات تعداد ۱۲ دستگاه لیفتراک خارجی قاجاق که فاقد هرگونه مدارک معتبر گمرکی و قانونی بودند کشف شد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه کارشناسان ارزش لیفتراک‌های قاچاق کشف شده را ۱۸۰ میلیارد ریال برآورد کردند، افزود: در این رابطه پرونده تشکیل و به همراه هر ۲ متخلف برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

کد خبر 6097147

دیگر خبرها

  • ۲۰۰۰ لیتر سوخت قاچاق در تاکسی
  • کشف دو محموله سوخت قاچاق در خوزستان
  • انهدام 237 شناور حامل گازوئیل قاچاق و کشف 3.7 میلیون لیتر سوخت در هرمزگان
  • کشف ۲۵۰ میلیارد کالای قاچاق و سوخت در طرح ضربتی پلیس هرمزگان
  • کشف ۳ میلیون لیتر سوخت قاچاق در مرزهای هرمزگان
  • کشف بیش از ۳میلیون لیتر سوخت قاچاق در مرزها از ابتدای سال تاکنون
  • کشف ۲۷ میلیون لیتر بنزین قاچاق و توقیف ۴۰۰۰ خودروی شوتی در یک سال
  • کشف ۱۳۰ میلیاردی دستگاه‌های آزمایشگاهی قاچاق
  • توقیف بیل مکانیکی میلیاردی در هرمزگان
  • ۱۲ لیفتراک قاچاق در سمیرم کشف شد