Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-29@06:07:09 GMT

تولید استان کرمانشاه در رکود به سر می‌برد

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۱۸۶۲۰۷

تولید استان کرمانشاه در رکود به سر می‌برد

به گزارش ایسکانیوز ،هوشنگ بازوند امروز یکشنبه در بیست و ششمین ستاد تسهیل استان کرمانشاه که به ریاست استاندار کرمانشاه در محل سالن تدبیر استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: در این جلسات باید با برنامه ریزی منسجم مشکلات و موانع را از سر راه تولید برداریم و شرایطی به وجود آوریم تا استان از حالت رکود بیرون بیاید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این راستا سازمان بازرسی باید مصوبات ستاد تسهیل را مورد تایید و اجرایی کند اگر آن را رد کرد موضوع را به معاون رئیس جمهور ارجاع می دهیم.

به گفته استاندار کرمانشاه، سازمان بازرسی، متولی اقتصاد مقاومتی- تولید و اشتغال هم هستند.

وی گفت: در کار اقتصادی نمی توانیم بگوییم از این ستون به آن ستون فرج است بلکه باید با جدیت تمام کار کنیم.

بازوند با بیان اینکه تمامی دستگاه ها در قبال تحقق شعار تولید و اشتغال مسئول هستند، گفت: با تداوم رویه های فعلی اشتغال ایجاد نمی شود.

وی خاطرنشان کرد: مدیرانی که قبول مسئولیت کرده اند باید ریسک پذیر باشند وروند اعمال قانون باید در تمامی کشور یکسان باشد. چرا که برخی مدیران می خواهند قوانین را تنها برای کارآفرینان کرمانشاهی اعمال کنند.

استاندار کرمانشاه یادآور شد: امسال توسط مقام معظم رهبری به عنوان سال تولید و اشتغال نامگذاری شده است و تمام دستگاه های اجرایی و نظارتی در قبال تحقق این شعار دارای مسئولیت هستند و هیچ دستگاهی نمی تواند در این زمینه از خود رفع مسئولیت کند.

وی تاکید و خاطرنشان کرد: اگر دستگاهی از اجرای مصوبات کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شانه خالی می کند، دستگاه ها این موارد را به شکل مکتوب اعلام کنند تا به معاون اول رییس جمهور منعکس کنیم.

بازوند افزود: هرکسی مدیر می شود باید ریسک پذیر باشد و نباید به بهانه احضار توسط نهادهای نظارتی از تسهیل گری و رفع موانع تولید امتناع کنند. این بهانه ها قابل پذیرش نیست زیرا دستگاه های نظارتی هم حامی رونق تولید و اشتغال هستند.

وی با بیان اینکه، با این رویه ها که برخی مدیران در پیش گرفته اند اشتغال ایجاد نمی شود، گفت: سیاست یک بام و دو هوای برخی مجموعه ها و سازمان ها در استان قابل قبول نیست. همان مساعدت هایی که در استان هایی مانند اراک و اصفهان در قبال صنعتگران صورت می گیرد در کرمانشاه نیز باید انجام شود.

استاندار کرمانشاه تصریح و خاطرنشان کرد: روند اعمال قانون و مقررات در همه کشور برای تولیدکنندگان باید یکسان باشد. برخی مجموعه ها می خواهند این قانون را تنها برای کارآفرین کرمانشاهی اعمال کنند که این رویه قابل قبول نیست.

وی افزود: بانک های استان باید همچون بانک های دیگر استان ها، به کارآفرینان کمک کنند تا به تولید ادامه دهند و شاهد بیکاری جوانان نباشیم.

بازوند یادآور شد: تولیدکنندگان در کشور و استان در رکود به سر می برند. همه باید کمک کنند تا واحدهای تولیدی از این شرایط عبور کنند و شاهد رونق تولید باشیم.

لازم به ذکر است، در این جلسه واحدهای ۳۵۲ رنگ رزی، کاغذ معدنی خسروی، زرین کود، کشتارگاه صنعتی دام زاگرس، تعاونی پویا اندیشان کرمانشاه، مشکلات خود را مطرح و پیشنهاد و راهکارهای لازم را ارائه دادند.

902/900

استاندار کرمانشاه ایجاد اشتغال هوشنگ بازوند سال تولید و اشتغال اقتصاد مقاومتی

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۸۶۲۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای اتمام واقعی بازسازی زلزله کرمانشاه و ایمن سازی استان ۴ همت اعتبار نیاز است

استاندار کرمانشاه گفت: برای ایمن‌سازی استان کرمانشاه و اتمام واقعی بازسازی زلزله به ۴ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، محمدطیب صحرایی امروز _ شنبه هشتم هشتم اردیبهشت _ در نشست مدیریت بحران که با حضور محمد حسن نامی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور که در سالن شهید سلیمانی استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: مدیریت و کنترل به‌موقع، بحران را به حداقل می‌رساند.

وی ادامه داد: استان کرمانشاه به‌دلیل شرایط خاصی که دارد در معرض بحران‌های مختلفی همچون سیل، زلزله و… قرار دارد.

استاندار کرمانشاه اشاره‌ای به خطر آتش‌سوزی مراتع و جنگل‌های استان با توجه به پوشش گیاهی منطقه داشت و بحث تجهیزات امداد و نجات داشت و گفت: پدیده ریزگردها از دیگر مشکلات استان است که با توجه به عوامل مؤثر اثرگذار شدت و ضعف دارد.

وی با اشاره به مشکلات به‌جا مانده از ادوار گذشته برای استان، تصریح کرد: با اعلام بی‌موقع جشن پایان بازسازی زلزله از ردیف بودجه زلزله‌زده کشور خارج شدیم در حالی که هنوز ده‌ها ساختمان دولتی از فرمانداری گرفته تا ادارات حتی مساجد این مناطق، بازسازی نشده است.

صحرایی اشاره هم به افتتاح زودهنگام راه‌آهن کرمانشاه داشت و افزود: راه‌آهن کرمانشاه برای خدمات‌رسانی مطلوب به مردم نزدیک به یک‌هزار میلیارد اعتبار نیاز دارد.

وی با ادامه نیازهای استان کرمانشاه به بحث امسال تسهیلات مناطق زلزله‌زده اشاره کرد و گفت: در صورت تخصیص تکمیل ساختمان‌های مناطق زلزله‌زده با توجه به پیشرفت فیزیکی آن‌ها اولویت‌بندی می‌شود.

استاندار کرمانشاه گفت: برای ایمن‌سازی کرمانشاه و اتمام واقعی بازسازی زلزله به ۴ همت اعتبار نیاز است که حدود ۲.۷ هزار میلیارد تومان آن صرف مناطق زلزله‌زده و ۱.۳ هزار تومان آن برای مابقی استان هزینه شود.

کد خبر 748515

دیگر خبرها

  • هشدار نشریه اقتصادی درباره رکود تورمی در آمریکا
  • قرن بیست و یکم قرن گردشگری
  • انعقاد قرارداد برای حفر ۱۹ حلقه چاه در میدان نفتی چنگوله
  • ۳۷۰۰ هزار میلیارد تومان هزینه ۲ افتتاح نمایشی در کرمانشاه
  • برای اتمام واقعی بازسازی زلزله کرمانشاه و ایمن سازی استان ۴ همت اعتبار نیاز است
  • طرح های بزرگ اقتصادی اشتغال محور در ایلام تکمیل می شوند
  • کارگران یکی از شاخصه‌های توسعه و جهش تولید هستند
  • تاکید بر رونق تولید برای ایجاد اشتغال و سرمایه در کشور
  • عجیب‌ترین دستور در یک استان؛ منشی‌های خانم ممنوع شدند!
  • منشی زن در ادارات دولتی ممنوع شد