Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- يک روزنامه صهيونيستي در گزارشي به اهداف سفر رئيس ستاد نيروهاي مسلح ايران به سوريه پرداخت.
به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري آريا، روزنامه صهيونيستي تايمز آو اسرائيل (فلسطين اشغالي)، نوشت:
رئيس ستاد نيروهاي مسلح ايران در سفر به دمشق يادداشت تفاهمي را درباره همکاري روزافزون ميان نيروهاي مسلح دو کشور در حوزه هاي ارتباطات و فنآوري امضا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئيس ستاد نيروهاي مسلح ايران روز شنبه در پايان سفر خود به سوريه يادداشت تفاهمي را با مقامات سوري امضا کرد که در آن اين دو کشور متحد، برنامه هايي را براي همکاري و هماهنگي نظامي نزديک تر اعلام کردند.
تارنماي خبري «واي نت» گزارش داد دو طرف با گسترش همکاري هاي خود در زمينه اطلاعات، آموزش، فنآوري و در مقابله با «طرح هاي صهيونيستي، آمريکايي» توافق کردند.
سردار سرلشگر محمد باقري، رئيس ستاد کل نيروهاي مسلح ايران، چند روز را در سوريه سپري کرد و از مناطق جنگي در اين کشور بازديد و با مقامات عالي رتبه، از جمله بشار اسد، رئيس جمهور سوريه، ديدار کرد.
به گزارش خبرگزاري دولتي سوريه، «سانا»، روابط دو جانبه در همه زمينه ها، و به ويژه در زمينه همکاري هاي نظامي، موضوع اصلي گفتگوهايي بود که در ديدار بشار اسد و سردار باقري انجام شد؛ [همکاري هاي نظامي ميان اين دو کشور] «در جريان جنگ سوريه و متحدان اين کشور، به ويژه ايران، با تروريسم، شاهد توسعه اي کيفي بوده است.»
از بيش از ٦ سال پيش که بحران سوريه آغاز شد ايران يکي از قدرتمندترين حاميان اسد بوده است و هزاران شبه نظامي مورد حمايت خود را براي تقويت نيرو هاي ارتش اسد در برابر مخالفان، به سوريه اعزام کرده است.
«خبرگزاري سانا» به نقل از سردار باقري گزارش داد که هدف اين سفر «تعيين راهبردي مشترک براي ادامه همکاري ها و هماهنگي هاي دو کشور در سطوح نظامي است». سردار سرلشگر باقري بر تعهد ايران به کمک در فرايند بازسازي در سوريه نيز تأکيد کرد.
سرلشگر باقري روز چهارشنبه با چندين مقام سوري، از جمله فهد جاسم الفريج، وزير دفاع سوريه و سرلشگر علي ايوب، فرمانده ارتش اين کشور، ديدار کرد.
اين ديدارها پس از آن انجام شد که بنيامين نتانياهو، نخست وزير اسرائيل، هشدار داد که حضور نظامي ايران را در کشور همسايه [اسرائيل]، سوريه، تحمل نمي کند.
نتانياهو روز پنج شنبه، پس از ديدار با سرگئي شويگو، وزير دفاع روسيه، گفت: «ايران بايد بداند اسرائيل اجازه چنين کاري را به اين کشور نخواهد داد». موضوع اصلي اين ديدار بيشتر تلاش هاي ايران براي تثبيت حضور خود در سوريه، يعني درست در کنار اسرائيل و کشوري که هم تهران و هم مسکو در آن جا به طور جدي از نيروهاي اسد حمايت مي کنند، بود.
اسرائيل از اين نگران است که ايران با ايجاد «راهي براي اتصال» شيعيان، از طريق زميني از ايران تا لبنان، جاي پاي خود را در کنار اسرائيل محکم کند؛ وضعيتي که انتقال نيرو و جنگ افزار را در سراسر منطقه امکان پذير خواهد کرد. مهم ترين نگراني در اين ميان «حزب الله» است که در سال ٢٠٠٦ وارد جنگي بي نتيجه با اسرائيل شد.
اسرائيل تا حد زيادي از ورود به جنگ در سوريه خودداري کرده است؛ اما چندين حمله هوايي را به کاروان حامل جنگ افزار که گفته مي شد ايران براي گروه حزب الله لبنان ارسال کرده بود انجام داده است.
روز شنبه چند ساعت پس از آن که در نتيجه بالا گرفتن آتش جنگ در سوريه، پنج گلوله در منطقه اي غيرمسکوني در اسرائيل فرود آمدند، ارتش اسرائيل، سه موضع توپخانه سوريه در امتداد مرز در شمال بلندي هاي جولان، را گلوله باران کرد.
ارتش اسرائيل قول داد پاسخ هاي خود را به چنين شليک هاي هايي تشديد کند. در بيانيه ارتش آمده است: «حتي اگر اين فقط شليکي غيرعمدي باشد، اتفاقي نادر است و ادامه چنين اتفاقاتي با پاسخ شديدتر اسرائيل رو به رو خواهد شد.»
باقري روز چهارشنبه گفت تهران نقض حاکميت سرزميني سوريه را از سوي اسرائيل بر نمي تابد و قول داد دو کشور با همکاري يکديگر با دشمنان سوريه مي جنگند.
وي گفت: «ما نمي توانيم اوضاعي را قبول کنيم که صهيونيست ها از زمين و هوا به سوريه حمله کنند.»

 

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۹۸۳۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران عملکرد جنگ‌افزارهایش را مقابل سلاح‌های آمریکایی ارزیابی می‌کند!

بازدید 3 رسانه‌های غربی در گزارشی چهار هدف ایران برای توسعه همکاری با روسیه و انگیزه‌های متقابل روسیه را برای توسعه همکاری نظامی و اقتصادی از استفاده از کوریدور ایران را مورد توجه قرار داده‌اند که البته بخشی از آن نظیر ساخت سلاح اتمی، ادعاهای تکراری رسانه‌های غربی است. آنها همچنین مدعی شدند ایران با ارائه سلاح‌هایش به روسیه در حال ارزیابی عملکرد جنگ افزارهایش در مقابل تسلیحات آمریکایی است که اوکراینی استفاده می‌کنند. این گزارش را با زیرنویس فارسی می‌بینید.

دیگر خبرها

  • ایران عملکرد جنگ‌افزارهایش را مقابل سلاح‌های آمریکایی ارزیابی می‌کند!
  • رسانه آمریکایی: خریداران پهپادها و تجهیزات ایرانی به صف شدند
  • پایگاه آمریکایی: خریداران پهپادها و تجهیزات ایرانی به صف شدند
  • رویترز: ارتش اسرائیل تخلیه ساکنان رفح را به عنوان مقدمه حمله زمینی آغاز کرد
  • وعده صادق و جنگ احزاب چه شباهت عجیبی؟! | روایت متفاوت حسین شریعتمداری از حمله ایران به اسرائیل
  • آمدوشدهای غیرمنتظره دیپلماتیک/ نگاهی به سفر ناگهانی نچیروان بارزانی و هیئت بلندمرتبه همراهش به ایران
  • آمریکا ارسال مهمات به اسرائیل را متوقف کرد
  • ترکیه: مسئله فلسطین نباید قربانی رقابت‌های منطقه‌ای شود
  • امیرعبداللهیان: نقش‌آفرینی دولت‌های مسلمان در بحران غزه در تاریخ ثبت می‌شود
  • رژیم اسراییل ریشه ناامنی و دشمن مشترک ما است