Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش امتداد نیوز، محمد ضروری صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هر ۵ سال یک بار آماربرداری در صورت بودن بودجه انجام می‌شود که آماربرداری ازمنابع آبی استان همدان برای آخرین بار در سال ۸۸ انجام شده بود.

وی با بیان اینکه آماربرداری از منابع آبی سطحی و زیرزمینی استان همدان انجام می‌شود، افزود: آخرین آماربرداری از منابع آبی استان همدان سال ۸۸ انجام شده و به علت نبود بودجه تاکنون انجام نشده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ضروری با اعلام اینکه اعتبار موردنیاز برای تامین مالی آماربرداری از منابع آبی استان همدان از محل طرح احیا و تعادل بخشی تامین شده است، اظهار کرد: در اجرای این مطالعات و آماربرداری استان همدان به دو ناحیه شمالی و جنوبی تقسیم شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه قرارداد ناحیه جنوبی زودتر از ناحیه شمالی منعقد شده بود آماربرداری از چشمه و قنوات در ناحیه جنوبی آغاز شده است.

مدیر دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه‌ای همدان عنوان کرد: ناحیه شمالی شامل همدان-بهار، کبودراهنگ، رزن-قهاوند، گل تپه-زرین آباد، قروه، دهگلان، کمیجان و ناحیه جنوبی شامل ملایر، نهاوند؛ تویسرکان، اسدآباد و تپه اسماعیل امیرآباد است.

وی بیان کرد: میزان اعتبار پیش‌بینی شده دو میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان است که این آماربرداری باید در پروسه زمانی دو ساله اجرایی شود.

ضروری با اشاره به اینکه اقدامات صحرایی در سال آبی ۹۶-۹۷ باید انجام شود، تصریح کرد: اگر بودجه داده شود کار صحرایی تمام شده و سپس اقدامات دفتری انجام می‌شود.

وی عنوان کرد: آمار برداری هر پنج سال یکبار انجام می‌شود و طبق برنامه بایستی سال ۹۵ شروع می‌شد که بدلیل عدم تخصیص عملی نشد.

ضروری افزود: آمار برداری از منابع آبی نقش بسیار مهمی در برنامه‌ریزی‌های آینده منطقه دارد و مدیران ارشد استانی با داشتن آمار و اطلاعات دقیق و بروز از این منابع استراتژیک نه تنها قادر خواهد بود برای حفاظت و استفاده بهینه از این منابع برنامه ریزی کنند بلکه می‌توانند زیرساخت‌های مهم استان از جمله اشتغال، کشاورزی و صنعت استان را نیز بر این اساس بصورت بهینه طرح ریزی کنند.

مدیرکل دفتر مطالعات پایه منابع آب رکن آب منطقه‌ای همدان بیان کرد: این امر نشان‌دهنده  اهمیت بسزای این آمار برداری بوده و می‌توان گفت که مهمترین کار شرکت آب منطقه‌ای همدان به لحاظ زیر بنایی همین آمار برداری است.

true برچسب ها : سدسازی شرکت آب منطقه ای همدان محمد ضروری true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۷۳۷۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز بارش باران از چهارشنبه در استان همدان

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • کشف نقوش صخره‌ای جدید در ورزقان
  • لایروبی ۱۴۰ کیلومتر از کانال شبکه آبیاری مغان
  • آغاز بارش باران از چهارشنبه در استان همدان
  • همدان میزبان مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی کشور است
  • بهره برداری از ۲۱ تصفیه خانه در واحد‌های تولیدی استان همدان
  • تخصیص ۳۰۴ میلیارد اعتبار برای پروژه جهاد آبرسانی همدان
  • آغاز به‌کار مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه آبادان ‌
  • توقیف ۵۲ دستگاه حفاری غیرمجاز در لرستان
  • بهره برداری از واحد تخصصی فیزیوتراپی کف لگن در شهرکرد
  • بازاندیشی نظری و روشی در شناخت کلان مفهوم عدالت اجتماعی