Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارآفرین نمونه استان اصفهان، گفت: تلاش و پشتکار از عوامل اساسی در موفقیت هستند و کسانی که می خواهند در زمینه کشت محصولات کشاورزی، موفق شوند علاوه بر داشتن سرمایه و استفاده از تجربه افراد موفق باید پشتکار مداوم داشته باشند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار اقوام؛ بهجت جعفری، اظهار کرد: حدود 11 سال است که کاشت گل محمدی را در روستای گنجه از توابع شهرستان فریدن آغاز کرده ام.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بانوی کارآفرین استان اصفهان، افزود: در کنار کاشت سه هکتار گل محمدی، یک کارگاه گلاب گیری نیز راه اندازی کرده ام و سالانه ۱۲هزار لیتر گلاب تولید می کنم.

وی ادامه داد: در حال حاضر از این باغ چهار تن گل محمدی در هر هکتار برداشت می شود که متوسط درآمد آن ۳۰ تا ۳۵ میلیون تومان است.

وی در مورد شروع کاشت گل محمدی گفت: در سال اول کار خود را از صفر شروع کردم و پنج مرتبه به کاشان سفر کردم و با انجام تحقیقات، کاشت گل محمدی را آغاز نمودم.

وی افزود: برای این کار 20 میلیون تومان با معرفی جهاد کشاورزی شهرستان وام گرفتم و اکنون با گلاب گیری و در برخی موارد نیز با فروش خود گل محمدی از این راه کسب درآمد می کنم.

جعفری گفت: با الگوبرداری دیگر اهالی شهرستان از این کار در حال حاضر حدود 60 هکتار باغ گل محمدی در شهرستان به وجود آمده است.

وی اظهار کرد: اقلیم شهرستان فریدن باعث شده است که اسانس گل محمدی، تولید شده در این شهرستان اسانس بسیار بالایی نسبت به دیگر نقاط کشور داشته باشد.

این بانوی پرتلاش عنوان کرد: این کار را برای گذران چرخ زندگی آغاز کردم و اکنون خود و فرزندانم به این کار مشغول هستیم و برای تعدادی از اهالی روستا نیز شغل ایجاد شده است.

وی افزود: پیش از این کار نیز حدود 25 سال به کاشت زعفران مشغول بودم و در حال حاضر نیز حدود 500 متر زعفران برای خودم و سه هزار متر برای پسرم کشت می کنیم.

وی عنوان کرد: مصرف آب برای کاشت زعفران کم است و آب هوای مناسب و خاک مرغوب شهرستان از مزایای کشت زعفران در فریدن است.

وی تصریح کرد: البته کشت زعفران و گیاهان دارویی سود آور است اما هزینه اولیه و نیروی کار زیادی را نیز می خواهد.

جعفری در مورد گیاهان دارویی نیز افزود: از جمله گیاهان دارویی که در روستای گنجه کشت می کنم بادرنجبویه، گل گاوزبان، زرین گیاه و آویشن است که آن ها را به صورت خشک شده به فروش می رسانم.

وی همچنین گفت: برای اولین بار در ایران ما شش جریب زرین گیاه در فریدن کشت کردیم و این گیاه دارویی از جمله گیاهان رو به انقراض است.

این کارآفرین نمونه استان درمورد عوامل موفقیت خود گفت: تلاش و پشتکار از عوامل اساسی در موفقیت هستند و کسانی که می خواهند در این زمینه موفق شوند علاوه بر داشتن سرمایه و استفاده از تجربه افراد موفق باید پشتکار زیادی در کار داشته باشند.

انتهای پیام/ 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۹۸۹۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت گل محمدی در بابل + فیلم

حسن نتاج مدیر مجموعه باغ بهشت مامطیر در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به استقبال بی سابقه علاقه‌مندان از شهر‌های مختلف استان از جشنواره شنواره برداشت گل محمدی و گلابگیری ، گفت: این یازدهمین سالی است که مشغول به پرورش گل محمدی و دهمین دوره‌ایست که در حال برگزاری جشنواره برداشت گل محمدی و گلابگیری هستیم.

او افزود:خداروشکر از سال ابتدایی تا به امروز که دهمین دوره می‌باشد هرساله شاهد رشد علاقه‌مندان در بازدید از این جشنواره بودیم بطوری که تعداد قابل توجه‌ای از گردشگران از شهر‌های مختلف استان به اینجا می‌آیند تا جدای استفاده از فضای بکر این باغ از مشتقات این محصول هم بهره‌مند شوند.

نتاج گفت: در گذشته این باغ یک زمین شالیزاری بوده که هر ساله در هنگام فصل کشت با مشکل کمبود آب مواجه بودیم ولی از زمانی که رو به پرورش گل محمدی آوردیم دیگر این مشکل وجود ندارد چرا که گل محمدی نیاز بسیار محدودی به آب، مواد کودی عالی و معدنی دارد و جزو گیاهانی است که در اراضی شیب‌دار، زمین‌های کم آب و خاک‌های ضعیف هم پرورش می‌یابد

او در خصوص خواص دارویی و مشتقات گل محمدی افزود:گل تازه و غنچه خشک، مربا و شربت گل محمدی، گلاب درجه یک و گلاب دو آتیشه از جمله محصولاتی هستند که از این گیاه به دست می‌آوریم و در مجموع گل محمدی گیاهیست که از شاخه و برگ‌هایش هم می‌توان در بحث دارویی استفاده کرد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • فیلم| برداشت گل محمدی در میمند فارس
  • آغاز برداشت گل محمدی از گلستان‌های کرمانشاه
  • کار برداشت گل محمدی از باغات شهرستان خاش آغاز شد
  • برداشت گل محمدی از شهر همسایه قله تفتان
  • پیش‌بینی برداشت ۲۸۰۰ jk گل محمدی در خراسان رضوی
  • آغاز برداشت گل محمدی در بابل + فیلم
  • پیش‌بینی برداشت بیش از ۲۰۰۰ تن گل محمدی در خراسان رضوی
  • برداشت گل محمدی از باغات بابل
  • عطر گل‌محمدی در گلستان‌های کرمانشاه پیچید
  • روایت سازنده مستند «مشتی اسماعیل» از شالیکاری