Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-27@17:04:21 GMT

«حاج آقا مصطفی»حیات و شهادتش مبارک بود

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۰۰۵۱۵

«حاج آقا مصطفی»حیات و شهادتش مبارک بود

عضو مجمع روحانیون مبارز گفت: اگر امام وارد عرصه مبارزه شد و رژیم شاه را مورد عتاب قرار داد مرحوم حاج آقا مصطفی هم سایه به سایه همراه ایشان بود.

به گزارش مشرق، علی اکبر محتشمی پور عضو مجمع روحانیون مبارز در همایش بزرگداشت آیت الله مصطفی خمینی گفت: انسان هایی هستند که هم حیاتشان و هم رحلت و شهادتشان دارای آثار شگرف در میان جوامع است و مرحوم حاج آقا مصطفی یکی از افرادی بود که هم حیات و هم شهادتش مبارک بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محتشمی پور افزود: اگر امام وارد عرصه مبارزه شد و رژیم شاه را مورد عتاب قرار داد مرحوم حاج آقا مصطفی سایه به سایه همراه ایشان بود.

 عضو مجمع روحانیون مبارز ادامه داد: اگر امام در راه هدف و اعتلای اسلام به زندان افتاد حاج آقا مصطفی هم زندانی شد و اگر امام تبعید شد حاج آقا مصطفی هم تبعید شد و اگر امام یکی از فرزندانش را از دست داد فرزند مرحوم حاج آقا مصطفی هم در جریان مبارزات سقط جنین شد.

وی با اشاره به ابعاد عبادی شهید مصطفی خمینی گفت: ‌ایشان سالی چهار بار پیاده به کربلا مشرف می شد و نیمه های شب قبل از اذان بیدار شده و مراحل تعبد خود را به جا می آوردند.

محتشمی پور با اشاره به دو جریانی که مرحوم شهید مصطفی خمینی را خوب شناختند، تصریح کرد: اولین شخص حضرت امام بود چون ایشان در دامن امام پرورش یافته بود و جریان دوم نیز رژیم شاه بود که این شخصیت را خوب شناخته بود.

 عضو مجمع روحانیون مبارز افزود: علت این امر هدف قرار دادن ایشان بود که فکر می کردند امام به دلیل کبر سن ممکن است چند صباحی زنده نباشد و فکر می کردند حاج آقا مصطفی شخصیتی است که می تواند جانشین امام باشد.

وی تصریح کرد: ساواک گزارش داده بود که امام تحت تاثیر حاج آقا مصطفی مبارزات را ادامه می دهد و اگر او را حذف کنند امام توانایی ادامه مبارزه را در نجف نخواهد داشت.

منبع: فارس ارسال به تلگرام

منبع: مشرق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۰۰۵۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عروس امام خمینی درگذشت؛ معصومه حائری که بود؟

معصومه حائری فرزند مرحوم آیت‌الله شیخ مرتضی حائری و از خاندان آیت الله العظمی شیخ عبدالکریم حائری بنیان گذار حوزه علمیه قم است. او با آیت الله شهید مصطفی خمینی ازدواج کرده و عروس ارشد حضرت امام خمینی (س) است.

به گزارش جماران، خانم معصومه حائری در تاریخ ۱۷ فروردین ماه سال ۱۳۳۳ با حاج آقا مصطفی خمینی ازدواج کردند، ایشان در ابتدا علاقه‌ای به ازدواج نداشتند، اما با توجه به شرایط آن دوران به توصیه پدرشان و بعد از ملاقات حاج آقا مصطفی به ازدواج با ایشان رضایت می‌دهند، و بعد از گذشت یک سال به عقد ایشان در می‌آیند. 

حاصل ازدواجشان ۴ فرزند بود، دو تن از فرزندانشان در کودکی از دنیا رفته اند، و یک پسر به نام حسین و یک دختر به نام مریم دارند. ایشان در دوران تبعید حضرت امام (س) و حاج آقا مصطفی در عراق حضور داشتند، و همسر گرامیشان را همراهی می‌کردند.

 

دیگر خبرها

  • عکسی از مادر سیدحسن خمینی در مراسم تشییع پیکر عروس ارشد امام /دختر امام هم آمد
  • همسر آیت‌الله «سید مصطفی خمینی» در قم تشییع شد
  • پیام تسلیت مجمع روحانیون مبارز به مناسبت درگذشت همسر آیت الله شهید سید مصطفی خمینی
  • پیش‌بینی امام خمینی (ره) از سرکوب‌ها در آمریکا: آنها تحمل آشفتگی خوابشان را ندارند
  • انتقاد دبیر کل حزب مجمع ایثارگران از حذف اندیشه و تصاویر امام
  • عروس بزرگ امام خمینی درگذشت
  • معصومه حائری، عروس امام خمینی درگذشت
  • همسر آیت‌الله سید مصطفی خمینی درگذشت
  • همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی درگذشت
  • عروس امام خمینی درگذشت؛ معصومه حائری که بود؟