Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-30@17:45:20 GMT

تاکسیرانان نقش مهمی در توسعه گردشگری مشهد دارند

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۰۱۱۵۴

تاکسیرانان نقش مهمی در توسعه گردشگری مشهد دارند

خبرگزاری شبستان:مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی مشهد با بیان اینکه ۱۲ هیئت مذهبی تاکسیران در سطح شهر مشهد فعال هستند، گفت: تاکسیرانان نقش مهمی در توسعه گردشگری و زیارت شهر مشهد مقدس دارند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد مقدس، سید مهدی علوی‌مقدم مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی مشهد شب گذشته در آیین تجلیل از پیر غلامان تاکسیران مشهد که در تالار شهر برگزار شد، اظهار کرد: این اجتماع اولین اجتماعی است که امسال در کسوت هیئات مذهبی داریم و قطعاً ظرفیت مجموعه‌های مردمی در این‌گونه مراسم‌ها از جایگاه خاص و ویژه‌ای برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سعی ما بر این بوده که برنامه‌های متنوع فرهنگی ورزشی برای تاکسیرانان برگزار کنیم که خوشبختانه با امکانات شهرداری مشهد مقدس امروز ۶۲ تیم ورزشی تاکسیران فعال هستند که قطعاً این اقدامات سبب همدلی، صمیمیت و ارتباط بیشتر تاکسیرانان شده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد مقدس با بیان اینکه لزوم وجود هیئت مذهبی در بین تاکسیرانان احساس می‌شد، گفت: امروز تاکسیرانان ارتباط مستقیمی با زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی دارند و که این ارتباط در مباحث اجتماعی و ارائه خدمت بسیار پررنگ‌تر می‌شود.

وی بیان کرد: هیئت مذهبی می‌تواند نقش مهمی در ارتقای فرهنگی داشته باشد البته در طی چند سال اخیر توجه ویژه‌ای به آموزش تاکسیرانان به‌ویژه درراستای تحقق فرهنگ میزبانی شده است.

علوی‌مقدم اظهار کرد: امروز پیرغلامان هیئت مذهبی در درجه اول از نفوذ کلام و در درجه دوم از دریای معارف و سیره ائمه (علیه السلام) استفاده می‌کنند و همه مباحثی که امروز مدیریت مشتری مداری در مباحث آکادمیک مطرح است، عصاره آن در سیره و رفتار پیامبر و ائمه اطهار (علیه السلام) وجود دارد.

وی ادامه داد: زندگی ائمه اطهار سرشار از زندگی و خصایلی است که در امور مختلف باید مورد توجه قرار گیرد از جمله در برخورد افراد و با مردم که بر آن تأکید ویژه شده است و از طرفی پیامبر اسلام به‌عنوان اسوه اخلاق مطرح هستند و این اخلاق سبب شد اسلام ناب محمدی بر کفر آن زمان حاکم شود پس با تأسی از این سیره می‌توان فضای کاری را تغییر داد و در نهایت شاهد ارتقای فعالیت‌ها باشیم.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد با بیان اینکه ۱۲ هیئت مذهبی تاکسیران در سطح شهر فعال هستند، گفت: این هیئت به‌صورت مستمر و هفتگی جلسات خود را برگزار می‌کنند که درخواست ما از شما دوستان این است در این جلسات رفتار و سیره بزرگان نیز مورد توجه قرار گیرد.

علوی‌مقدم با اشاره به وظایف دوچندان تاکسیرانان در مشهد تصریح کرد: تاکسیرانان مشهدی مانند همه تاکسیرانان کشور وظیفه صنفی خود را دارند اما دارای یک وظیفه بسیار مهم هستند و آن‌هم میزبانی از زائران امام رضا (علیه السلام) است که رفتار تاکسیرانان نقش مهمی در رشد و توسعه فرهنگ گردشگری دارد و نوع رفتار تاکسیران می‌تواند برداشت آن زائر و مسافر نسب به شهر مشهد تغییر دهد.

پایان پیام/483

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۰۱۱۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرن بیست و یکم قرن گردشگری

صدای ایران/حميد سعادتی-بر اساس گزارش سازمان جهانی گردشگری، صنعت گردشگری در حال تبدیل شدن به بزرگترین و پرسودترین صنعت در سطح جهان است. در حال حاضر، 11٪ به تولید ناخالص داخلی (GDP)، 10٪ در اشتغال، 5٪ به صادرات، و 5٪به سرمایه گذاری جهانی کمک می کند.

رشد سریع صنعت گردشگری بسیاری از کارشناسان را بر آن داشته است تا قرن بیست و یکم را قرن گردشگری بدانند.

از منظر اقتصادی، گردشگری بین المللی درآمد قابل توجهی برای کشورها ایجاد می کند. توسعه گردشگری نقش مهمی در تشویق سرمایه گذاری زیرساختی، تامین درآمد دولت و ایجاد فرصت های شغلی مستقیم و غیرمستقیم در سراسر جهان ایفا می کند.

کشورهای پیشرفته و توسعه یافته اکنون اهمیت اقتصادی گردشگری را درک می کنند. آنها به دلیل هزینه های اولیه ای که گردشگران برای خدمات مصرفی انجام می دهند، آن را یک منبع مالی می دانند. در نهایت این امر به رشد و توسعه اقتصادی کمک می کند.

با این حال، برای کشورهای در حال توسعه، توسعه گردشگری می تواند چالش هایی مانند نرخ بالای بیکاری، محدودیت منابع ارزی و اتکای بیش از حد به یک بخش اقتصادی را نیز به همراه داشته باشد.

اهمیت گردشگری از نظر تولید و اشتغال همواره مورد تاکید بوده است. در سطح جهانی، گردشگری 70% صادرات و30%صادرات خدمات را به خود اختصاص داده است. علاوه بر این، 10٪ به تولید ناخالص داخلی جهان (GDP) کمک می کند.

توسعه گردشگری منجر به رشد اقتصادی و اشتغال در مناطق مقصد می شود. همانطور که گردشگران تقاضای نهایی خود را برای محصولات افزایش می دهند، هم بخش های مرتبط با گردشگری و هم بخش های غیر گردشگری تولید را گسترش می دهند. در نتیجه رشد اقتصادی رخ می دهد و تقاضا برای نیروی کار نیز افزایش می یابد. رشد اقتصادی ناشی از ایجاد اشتغال به کاهش فقر و بهبود توزیع درآمد در جوامع کمک می کند.

شایان ذکر است که از هر ده شغل در سراسر جهان، یک شغل مربوط به گردشگری است. توسعه گردشگری به طور قابل توجهی بر تنوع اقتصادی تأثیر می گذارد و به دستیابی به اهداف اقتصادی در کشورها کمک می کند.

به طور خلاصه، گردشگری یک صنعت بزرگ جهانی است که درآمد قابل توجهی را برای کشورها به ارمغان می آورد. به عنوان یک محرک اقتصادی حیاتی عمل می کند، تنوع در فعالیت های اقتصادی را تقویت می کند و بستر مناسبی را برای دستیابی به اهداف اقتصادی فراهم می کند.

دیگر خبرها

  • مناطق حاشیه‌نشین️، بزرگترین مشکل شهر ارومیه است
  • تدوین رویدادهای فصل گردشگری در استان اردبیل
  • تدوین رویدادهای مهم گردشگری در استان اردبیل
  • تحقق مدیریت هماهنگ شهری در شرکت توسعه شهرداری اصفهان/ شوراها مصداق بارز مردم سالاری است
  • دهیاران می‌توانند مدیریت مناطق گردشگری بام ایران را دریافت کنند
  • مدیریت ششم تکمیل خط ۶ و ۷ است سال گذشته ایستگاه های مهمی در این دو خط راه اندازی شد
  • بازديدهای ميدانی و بررسی عملكرد شركت‌ها و دفاتر تاكسيرانی/ توجه ویژه به مشکلات و مسائل تاکسیرانان
  • تألیف کتاب«روش تحقیق در مدیریت» توسط عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد
  • قرن بیست و یکم قرن گردشگری
  • هدف‌گذاری شورای ششم برای توسعه متوازن شهر مشهد