Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت های مردمی وزارت آموزش و پرورش گفت: در مناطقی که آموزش وپرورش با مشکل کمبود معلم مواجه است طرح خرید خدمات آموزشی بسیار کمک کرده است.

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان،مجتبی زینی‌وند، در خصوص طرح خرید خدمات آموزشی اظهار کرد: به استناد ماده ۴۱ قانون الحاق تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و به منظور پوشش کامل دانش‌آموزان لازم‌التعلیم در مناطقی که آموزش و پرورش با کمبود نیروی انسانی مواجه است، آموزش و پرورش می‌تواند خرید خدمات آموزشی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این طرح موسس با دریافت سرانه آموزشی دانش‌آموزان را که اکثرا در مناطق محروم تحصیل می‌کنند را تحت آموزش‌های رسمی دوره‌های تحصیلی قرار می‌دهند.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی در خصوص میزان موفقیت طرح خرید خدمات آموزشی عنوان کرد: این طرح موفق است و در مناطقی که آموزش و پرورش با مشکل کمبود نیرو مواجه است بسیار کمک کرده به ویژه این طرح توانسته بسیاری از دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل یا دانش‌آموزانی را که به دلیل حساسیت‌های قومی و مذهبی در استان‌هایی همانند سیستان و بلوچستان، خراسان شمالی و کرمان قادر به ادامه تحصیل نبوده‌اند، جذب کرده و تحت پوشش قرار دهد.

زینی‌وند ادامه داد: معلمین مشمول این طرح دارای مدرک مرتبط با رشته تحصیل خود هستند و ازآموزش‌های ضمن خدمت و بدو خدمت بهره‌مند شده‌اند و با داشتن انگیزه کافی به بهود وضعیت کیفیت آموزشی این مناطق کمک شایانی کرده‌اند.

وی در خصوص مشکلات طرح خرید خدمات آموزشی خاطر نشان کرد: پرداخت به موقع حق الزحمه معلمان جدی‌ترین مشکل این طرح است. چرا که تاخیر چند ماهه در پرداخت حقوق در انگیزه افراد تاثیرگذار است، امسال تلاش می‌کنیم این مشکل را مرتفع کنیم و با رئیس سازمان مدیریت در این رابطه جلسه‌ای را برگذار کرده‌ایم که وی در خصوص حمایت از این طرح و پرداخت به موقع حقوق معلمان توجه ویژه‌ای دارد. رئیس جمهور نیز طرح خرید خدمات آموزشی را تایید می‌کند و امیدواریم دیگر شاهد مشکلات سال‌های گذشته نباشیم.

معاون وزیرآموزش و پرورش بیان کرد: قسمتی از مطالبات تاکنون پرداخت شده و با تامین مابقی اعتبارات به زودی معوقات معلمان خرید خدمت آموزشی پرداخت می‌شود.

زینی‌وند تصریح کرد: تنها راه برون رفت آموزش و پرورش از مشکل کمبود نیروی انسانی طرح خرید خدمات آموزشی است، اما نیازمند مشکلات پیش رو را با راهکار مناسب مرتفع کنیم به همین دلیل در حال راه‌اندازی سامانه‌ای هستیم تا اطلاعات معلمان و نحوه پرداخت حقوق آن‌ها را رصد کنیم.

وی خاطر نشان کرد: در رابطه با طرح خرید خدمات آموزشی دو مشکل داریم که یکی از مشکلات تامین اعتبار مالی است که با جدیت به دنبال آن هستیم و مشکل دیگر این است که در سال‌های گذشته ردیف بودجه‌ای تحت عنوان کیفیت بخشی به آموزش و پرورش تعیین شده است و اعتبار مالی طرح خرید خدمات آموزشی نیز در این ردیف بودجه قرار می‌گیرد، اما آموزش و پرورش با مشکلات متعددی مواجه است و این اعتبار در سایر بخش‌ها از جمله پرداخت مطالبات معلمان هزینه می‌شود. هم اکنون در حال پیگیری هستیم تا ردیف جداگانه‌ای تحت عنوان خرید خدمات آموزشی در لایحه بودجه لحاظ شود و خوشبختانه رئیس سازمان برنامه و بودجه نیز توجه لازم را به این موضوع دارد.

انتهای پیام/ 

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۰۱۵۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمان معمار آینده نظام هستند

ایسنا/گیلان فرماندار رشت با تأکید بر اینکه معلمان در تراز انقلاب پرورش دهنده و تربیت کننده جامعه انقلابی هستند، گفت: معلمان یکی از مؤثرترین ارکان آموزش و پرورش بوده و معمار آینده نظام هستند.

کیا عاشوری امروز، ۱۰ اردیبهشت‌ماه در نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان رشت، شورای آموزش و پرورش را از مهمترین جلسات عنوان کرد و حضور اعضا را الزامی دانست و گفت: استمرار جلسات شورای آموزش و پرورش منجر به شناسایی نقاط ضعف و قوت می‌شود.

فرماندار شهرستان رشت با گرامیداشت هفته معلم و بزرگداشت شهادت استاد مطهری، افزود: معلمان یکی از مؤثرترین ارکان آموزش و پرورش بوده و معمار آینده نظام هستند و نسل امروز محصول تعلیم و تربیت معلمان و جامعه فرهنگیان است.

عاشوری با تأکید بر اینکه معلمان در تراز انقلاب پرورش دهنده و تربیت کننده جامعه انقلابی هستند، گفت: حل مشکلات کشور از مسیر آموزش و پرورش می‌گذرد و دانش‌آموزان آینده سازان جامعه هستند که رفع نیازهای جامعه دانش‌آموزی باعث ارتقای سواد آموزشی جامعه می‌شود.

عاشوری با اشاره به شکاف بین نسل امروز و دیروز، تصریح کرد: بسیار فاصله بین نسلی از لحاظ اندیشه، تفکرات و باورهای اعتقادی وجود دارد که خلأها باید با آموزش پر شود.

وی با تاکید بر به روزرسانی آموزشی معلمان و جامعه فرهنگیان گفت: آموزش باید محور کار معلمان و فرهنگیان جهت ارتقای سطح آموزشی و پرورشی قرار گیرد؛ معلمان باید شکاف بین نسل‌ها را پر کنند.

فرماندار رشت با اشاره به جنگ رسانه‌ای موجود و فضای مجازی و ایجاد شبهات در بین دانش‌آموزان بیان کرد: فرهنگیان با علم روز و دانش به شبهات دانش‌آموزان پاسخ منطقی و مستدل دهند.

عاشوری با اشاره به فرارسیدن فصل امتحانات افزود: بیش از ۲۰ هزار دانش‌آموز در شهرستان رشت در مقاطع دهم، یازدهم و دوازدهم برای امتحانات نهایی آماده می‌شوند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خطر فرونشست در کمین ۱۵۰ مدرسه اصفهان
  • خطر فرونشست در ۱۵۰ مدرسه اصفهان/ ۴۲ مدرسه تعطیل شد
  • اضافه شدن هزار و ۴۸۰ نیروی جدید به آموزش و پرورش خراسان جنوبی
  • مسکن مهر دامغان نیازمند ۲ مدرسه است
  • صدور مجوز جذب ۳۰۰‌معلم برای مناطق محروم و صعب‌العبور در هرمزگان
  • هوشمندسازی ۴۰۰ کلاس درس در بردسکن
  • معلمان معمار آینده نظام هستند
  • ساخت فضاهای آموزشی در مناطق محروم شهرستان دیر
  • ارتباط مشکل مسکن با کمبود پرستار در شهر‌ها/ تعرفه ترجیحی پاسخگوی نیاز پرستاران نیست
  • پرداخت مطالبات گندمکاران خوزستانی تا ابتدای هفته آینده