Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-28@08:15:27 GMT

«نهنگ آبي» بلاي جان دو دختر نوجوان ؟!

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۰۲۸۱۰

«نهنگ آبي» بلاي جان دو دختر نوجوان ؟!

خبرگزاري آريا - بازپرس وکارآگاهان جنايي اصفهاني سرگرم تحقيق درباره پرونده دو دختر نوجوان اصفهاني هستند که با پريدن از پل چمران، دست به خودکشي زده‌اند.
به گزارش سرويس حوادث جام نيـوز، ساعت 11 و 40 دقيقه صبح شنبه خبري درباره سقوط دو دختر جوان از بالاي پل چمران اصفهان، به پليس اعلام شد.مأموران و امدادگران پس ازحضور در محل حادثه، دو دختر نيمه جان را به بيمارستان انتقال دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما دختر 15 ساله به خاطر شدت جراحت‌هاي وارده جان سپرد و دختر 16 ساله ديگر که بشدت دچار خونريزي داخلي شده بود به بخش مراقبت‌هاي ويژه انتقال يافت.
خودکشي تحت تأثير بازي نهنگ آبي
سردار مهدي معصوم بيگي- فرمانده انتظامي استان اصفهان- دراين باره گفت: پس از بررسي شواهد مشخص شد دو دختر 15 و 16 ساله تحت تأثير بازي نهنگ آبي بوده‌اند و پيش از اقدام به خودکشي در يک دستگاه ضبط صوت ضمن خداحافظي با خانواده شان، علت پرتاب همزمان خود را از روي پل روگذر، به خاطر انجام بازي آنلاين نهنگ آبي در فضاي مجازي عنوان کرده‌اند.فرمانده انتظامي استان اصفهان تأکيد کرد: در چند ماه اخير پليس در خصوص تبعات منفي بازي آنلاين نهنگ آبي هشدارهاي متعددي به خانواده‌ها داده بود. اما متأسفانه بازهم شاهد بي‌توجهي برخي خانواده‌ها به عملکرد فرزندانشان هستيم. اين بازي خطرناک در کشورهاي مختلف قربانيان بسياري گرفته و افرادي تحت تأثير اين بازي وادار به رفتارهاي پرخطري چون؛ خودکشي و خودزني شده‌اند.
نمي توانيم ارتباط خودکشي با نهنگ آبي را تأييد کنيم.
در حالي که فرمانده انتظامي استان اصفهان با قطعيت از اقدام به خودکشي دختران اصفهاني تحت تأثير نهنگ آبي خبر مي‌دهد، رئيس پليس «فتا»ي استان اين مسأله را تأييد نمي‌کند.سرهنگ سيد مصطفي مرتضوي در گفت‌و‌گوي اختصاصي با خبرنگار گروه حوادث «ايران» اظهارداشت: پرونده اقدام به خودکشي دو دخترنوجوان ابتدا در اختيار پليس آگاهي استان بود و بعد از آن براي تحقيقات تکميلي به پليس فتا ارسال شد. با اين حال ما به‌عنوان پليس فتا نمي‌توانيم تا زمان انجام تحقيقات تکميلي و تخصصي اظهارنظر دقيقي داشته باشيم و ارتباط اين افراد با بازي نهنگ آبي را تأييد کنيم.وي در ادامه افزود:گويا اعلام شده که دو دختر نوجوان پيش از اقدام به خودکشي پيامي را ضبط کرده‌اند و در آنجا علت خودکشي‌شان را تحت تأثير بازي نهنگ آبي عنوان کرده‌اند.
اما اين ظاهر ماجراست و ما به‌عنوان پليس فتا تا بررسي دقيق و رسيدن به مستندات کافي نمي‌توانيم با قاطعيت اعلام کنيم علت خودکشي اين دختران بازي نهنگ آبي بوده است. از سرهنگ مرتضوي پرسيديم: «آيا بازي نهنگ آبي در ايران قرباني مي‌گيرد و آيا سرورهاي اين بازي در ايران قابل کنترل نيست؟» که وي جواب داد: به طور قانوني کاربران نمي‌توانند در کشور ما اين بازي را انجام دهند اما کاربراني هستند که با به‌کارگيري «وي پي ان » از طريق راه‌هاي غيرقانوني به سراغ چنين بازي‌هاي خشن يا سايت‌هاي پوچ‌گرا مي‌روند. از اين‌رو ما بايد بررسي دقيق تري از اين پرونده داشته باشيم تا بتوانيم با قطعيت علت حادثه را اعلام کنيم.
وي در خصوص زمان لازم براي بررسي ابعاد اين پرونده از سوي پليس فتا گفت: حداقل 24 ساعت زمان نياز داريم تا علت اقدام به خودکشي 2 دختر اصفهاني را اعلام کنيم.
اظهارات دادستان اصفهان
ازسوي ديگر دادستان عمومي و انقلاب اصفهان در رابطه با کليپ انتشار يافته در فضاي مجازي درباره سقوط دو دختر جوان اصفهاني گفت: پرونده قضايي در رابطه با بررسي علت اقدام به خودکشي 2 دختر در دادسرا تشکيل شده که در حال بررسي‌هاي تخصصي است. به هرحال اين دو دختر در يک اقدام هماهنگ باهم تصميم گرفته‌اند که دست به چنين عملي بزنند. چراکه تهيه کليپ از سوي اين دو فرد مؤيد اين قضيه بوده و خودکشي با تصميم قبلي صورت گرفته است.
رئيس پليس آگاهي استان اصفهان نيز در خصوص حادثه سقوط دو دختر جوان از پل چمران اصفهان گفت: اين واقعه به‌طور قطع خودکشي بوده‌است که دلايلش نيز در دست بررسي است.
سرهنگ ستار خسروي اظهار کرد: هويت هر دو نفر شناسايي شده‌ است، ضمن اينکه حادثه سقوط به‌طور قطع خودکشي بوده است. هر دو دختر دانش‌آموز سال اول دبيرستان و دوست و همکلاسي بوده‌اند.
وي در پاسخ به اين سؤال که آيا حادثه ارتباطي با «چالش نهنگ آبي» دارد يا خير؟ تصريح کرد: علت اين ماجراي هولناک در حال بررسي است و تا روشن شدن نتايج نمي‌توان در مورد آن اظهار نظر کرد.
همچنين، کيانوش جهان‌پور، مدير روابط عمومي دانشگاه علوم پزشکي اصفهان در خصوص وضعيت دختران گفت: يکي از اين دو نفر روز شنبه به‌ دليل شدت جراحات جان خود را از دست داد و ديگري دچار شکستگي‌هاي متعدد شده است، اما سطح هوشياري او نسبت به روز گذشته افزايش يافته است.
ايران
110

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۰۲۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دفاع جوان کاشمری از ۳ دختر نوجوان در مقابل اراذل‌واوباش

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان رضوی، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان کاشمر، گفت:در ساعت ۱۹:۲۰ روز جمعه مورخ ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جوان کاشمری شاهد مزاحمت دو نفر راکبان یک موتور سیکلت که حالت طبیعی نداشته‌اند برای سه دختر نوجوان می‌شود.

سید مصطفی قرشی یزدی افزود: این جوان برای  دفاع از سه دختر نوجوان وارد عمل شده و به صورت لسانی به اراذل و اوباش تذکر داده و نهی از منکر می‌نماید و متاسفانه نامبردگان با وی درگیر و با چاقو ایشان را از ناحیه گردن مجروح می کنند

وی گفت: بلافاصله مجروح توسط مردم به بیمارستان منتقل و متهمان نیز توسط مردم دستگیر و تحویل عوامل گشت ۱۱۰ می شوند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان کاشمر افزود: از لحظه اولیه فرماندار محترم شهرستان به عنوان نماینده عالی دولت در شهرستان دستورات ویژه را به ریاست شبکه بهداشت و درمان برای رسیدگی به حال ناهی از منکر صادر و با تلاش جراحان حاذق عمل جراحی  حال عمومی ایشان مساعد است .

دیگر خبرها

  • جراحت جوان با غیرت برای دفاع از ۳دختر نوجوان
  • دفاع جوان کاشمری از ۳ دختر نوجوان در مقابل اراذل‌واوباش
  • ادعای دختر پوراحمد درباره مرگ پدرش: نرفته بود که خودکشی کند | می‌دانست چه بلایی می‌خواهد سرش بیاید
  • بایدن: زمانی به دنبال خودکشی بودم + بشنوید
  • دختر کیومرث پوراحمد: پدرم خودکشی نکرد
  • دختر کیومرث پوراحمد: پدرم خودکشی نکرده است
  • اظهارات جنجالی دختر کیومرث پوراحمد: پدرم خودکشی نکرد! / پرونده باز است
  • دختر کیومرث پوراحمد: پدرم نرفته بود شمال که خودکشی کند/او برای برگشت از سفر، چندین قرار کاری گذاشته بود و قول داده بود برای دیدن خواهرش به زاهدان برود
  • ادعای دختر کیومرث پوراحمد: پدرم نرفته بود شمال که خودکشی کند
  • دستگیری یک نوجوان ۱۶ ساله در پی تهدید تروریستی در المپیک