Web Analytics Made Easy - Statcounter

روابط عمومی وزارت ورزش و جوانان رقابت‌های بین‌المللی ژیمناستیک اسلوونی را به اشتباه جام جهانی عنوان کرد، رقابت‌هایی که نه حریفان قدری در آن حضور داشتند و نه اهمیت چندان داشت.

به گزارش ایسنا، مسابقات ژیمناستیک بین المللی اسلوونی برگزار شد و تیم ملی جوانان و بزرگسالان ایران در این رقابت‌ها حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تورنمنت بین‌المللی که با حضور کشورهای ایران، بلژیک، کرواسی، اسلوونی، صربستان، اتریش و جمهوری چک در دو بخش جوانان و بزرگسالان برگزار شد، سطح پائینی داشت و در بخش تیمی تنها دو یا سه تیم حضور داشتند.

فدراسیون ژیمناستیک ایران نتایج ژیمناست‌ها در مسابقات سطح پائین اسلوونی را یک درخشش نامید و اطلاع رسانی دقیقی از نتایج کلی این مسابقات نداشت.این درحالی است که کانال تلگرام وزارت ورزش و جوانان، در خبری این مسابقات بین المللی را جام جهانی نامید و از درخشش ژیمناست‌های ایران در جام جهانی اسلوونی خبر داد. رقابت‌هایی که اصلا جام‌جهانی نبوده است.

تیم‌های ملی جوانان و بزرگسالان ژیمناستیک هنری ایران در این تورنمنت بین المللی قهرمان شدند اما تنها در میان دو و سه تیم.

در تک وسیله‌ها هم ورزشکاران ایرن موفق به کسب چند مدال به رنگ‌های مختلف شدند، اما این رقابت‌ها به این دلیل اینکه به فاصله چند هفته بعد از رقابت های قهرمانی جهان در مونترال کانادا برگزار شد و اکثر ژیمناست‌ها نامدار جهان در حال ریکاوری بودند، از سطح بالایی برخوردار نبود.

در خبر وزارت ورزش آمده بود که تیم‌های ملی ژیمناستیک هنری ایران، برای نخستین بار است که در رقابت‌های بین المللی صاحب مدال های طلا شده‌اند در حالی که در سال 2010 در رقابت های جام جهانی جمهوری چک سعیدرضا کیخا در دار حلقه موفق به کسب مدال طلا شد.

تیم ملی ژیمناستیک ایران سال‌هاست در رقابت‌های قهرمانی جهان حاضر نشده است. آخرین حضور ایران در قهرمانی جهان به سال ۲۰۱۰ باز می‌گردد که در آن سال نمایندگان ایران هم در بخش تیمی و هم در بخش انفرادی به هلند اعزام شدند.

همچنین آخرین حضور ایران در جام جهانی‌ها به رقابت‌های باکو برمی گردد که چهار نماینده ایران در تک وسیله ها در اسفندماه سال گذشته حاضر شدند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۰۳۳۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علاوه بر ۲ انتخابی بزرگ؛ چه فرنگی‌کارانی به بوداپست می‌روند؟

جدای از مصاف مهم محسن‌نژاد - ده‌بزرگی و گرایی – اسماعیلی که قرار است در تورنمنت رنکینگ‌دار بوداپست اتفاق بیفتد، تعداد دیگری از مدعیان کشتی فرنگی نیز به این رقابت اعزام خواهند شد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، طبق چرخه اعلام شده از سوی کادرفنی تیم ملی کشتی فرنگی درخصوص دو وزن 60 و 67 کیلوگرم که دو مدعی اصلی هر دو وزن قرار است در تورنمنت مجارستان با هم برای رسیدن به دوبنده وزن المپیکی تیم ملی رقابت کنند، نفرات دیگری نیز با دو هدف عازم این جام خواهند شد.

تعدادی از نفرات برتر جام تختی و مدعیان اوزان غیر المپیکی با هدف انتخاب تیم‌های شرکت‌کننده در امیدهای جهان و جهانی اوزان غیرالمپیکی به بوداپست اعزام می‌شوند.

چراکه باتوجه به تعداد زیادی از مدعیان اوزان غیرالمپیکی که نتوانستند در وزن المپیکی به عضویت تیم ملی کشورشان درآیند و همچنین آن دسته از مدعیانی که درنهایت سهمیه المپیک را نمی‌گیرند، خود را برای شرکت در مسابقات جهانی اوزان غیرالمپیکی آماده می‌کنند و این رقابت‌ها قطعا از سطح بالایی برخوردار خواهد بود.

اگرچه به نظر می‌رسد باتوجه به تفاوت سطح پویا دادمرز با سایر رقبای سبک وزن داخلی، او حضورش در آلبانی – درصورت صدور ویزا برای تیم ایران- قطعی کرده باشد اما در سه وزن دیگر هنوز ملی‌پوشان مشخص نشده‌اند.

در 63 کیلوگرم احتمالا رقابت دیگری بین ایمان محمدی و میثم دلخانی با اعزام به تورنمنت‌های خارجی به جریان بیفتد و نفر برتر صاحب دوبنده تیم ملی شود.

در 72 و 82 کیلوگرم هم باتوجه به رضایت‌بخش نبودن عمکرد نفرات اعزامی به قهرمانی آسیا، رقابت همچنان بین مدعیان در جریان است، خصوصا در 82 کیلوگرم که به محمدعلی گرایی هم اجازه ورود به چرخه این وزن داده شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ورزش فارس در ۸ اردیبهشت
  • حضور مقامات بین‌المللی در ریاض برای گفتگو پیرامون غزه
  • معرفی یمن به عنوان مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • برگزاری روز نخست رقابت‌های بین المللی تنیس ساحلی
  • برگشت به عقب گلبال در مسیر پارالمپیک
  • علاوه بر ۲ انتخابی بزرگ؛ چه فرنگی‌کارانی به بوداپست می‌روند؟
  • حضور غرفه سیستان و بلوچستان درنمایشگاه اکسپو
  • آغاز مسابقات کشتی جام صفوی با حضور کشتی‌گیران ۳ کشور
  • آغاز رقابت‌های بین‌المللی کشتی فرنگی جام تختی در اهواز
  • رقابت ساره جوانمردی با ستارگان مطرح پاراتیراندازی جهان