Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - معاون اول رييس جمهور تاكيد كرد: اجراي طرح ويژه مسكن روستايي با هدف ارتقاي سطح كمي و كيفي واحدهاي مسكوني روستايي اقدامي ضروري است كه بايد تداوم يابد.
به گزارش خبرگزاري آريا، دكتر اسحاق جهانگيري امروز (دوشنبه) در جلسه بررسي رفع موانع پرداخت تسهيلات مسكن روستايي با اشاره به جايگاه روستا و روستاييان در همه عرصه هاي سياسي، اقتصادي، فرهنگي و اجتماعي كشور، ارايه تسهيلات براي ساخت و بهسازي مسكن روستايي را از اولويت هاي دولت اعلام كرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي پيامدهاي منفي عدم توجه به روستاها نظير مهاجرت بي رويه و رشد آسيب هاي اجتماعي در كلان شهرها را يادآور شد و خاطرنشان كرد: ساخت مسكن مناسب و مقاوم سازي خانه ها در مناطقي از كشور كه بيشتر در معرض سوانح طبيعي نظير زلزله و سيل هستند در دستور كار قرار گرفته و اين روند تسريع خواهد شد.
معاون اول رييس جمهور با اشاره به اينكه بر اساس مطالعات بايد جمعا 6 ميليون مسكن روستايي نوسازي و مقاوم سازي شود، خواستار هماهنگي بيشتر سازمان برنامه و بودجه، بانكها و بنياد مسكن براي پيشبرد سريعتر اين طرح شد و تاكيد كرد: نبايد در اجراي اين طرح هزينه اضافي از بابت قرارداد با بانك ها به روستاييان عزيز كشور تحميل شود.
در اين جلسه كه وزير راه و شهرسازي و رييس كل بانك مركزي و نيز رييس بيناد مسكن انقلاب اسلامي و نيز روساي بانكها حضور داشتند پيرامون ميزان پرداخت تسهيلات ، نحوه باز پس گيري مطالبات و نيز پيشرفت كار در حوزه مسكن روستايي بحث و تبادل نظر شد.
بر اساس گزارش بنياد مسكن انقلاب اسلامي از زمان اجراي طرح بيش از يك ميليون و 600 هزار مسكن روستايي مقاوم سازي شده بطوريكه در حال حاضر 39 درصد خانه هاي روستايي به لحاظ دوام سازه مقاوم شده اند. در اين گزارش عنوان شد؛ در سال جاري رويكرد بهسازي بافت هاي فرسوده و آسيب پذير، الگوي مسكن معيشت محور، توسعه گردشگري روستايي و بوم گردي، بهينه سازي مصرف انرژي، توجه به روستاهاي كمتر برخوردار و اقشار محروم، الگوهاي بومي معماري روستايي در دستور كار قرار گرفته است.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۰۳۶۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۱۲۸ هزار مسکن مهر بدون آورده متقاضیان+ فیلم

به گزارش خبرگزاری مهر، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که مهم‌ترین مولدسازی تاریخ حوزه مسکن در حال روی دادن است، گفت: ۱۲۸ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن مهر در حال ساخت است که برای این پروژه‌ها یک ریال متقاضی واریز نکرده و هیچ وام بانکی ندارند. هیچ ریالی در بودجه به این پروژه‌ها تخصیص داده نشده اما تمامی آنها به پایان رسیده است.

وی افزود: عملیات آماده سازی پروژه‌های واحدهای مسکونی در حال انجام است و در اراضی شهری و روستایی بیش از ۱۰۰ هزار هکتار زمین در مدار آمده است.

وی با بیان این‌که هزینه‌های عملیات آماده سازی اراضی باید از افراد گرفته شود، گفت: ۸۰ تا ۹۰ درصد از این هزینه‌ها از افراد گرفته نمی‌شود و آن را به سال‌های آتی انتقال می‌دهیم.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: گلوگاه اصلی ما در حال حاضر تأمین منابع مالی است که بخشی از آن شبکه مالی و بانکی کشور است. سال گذشته نسبت به سال قبل عملکرد بانک‌ها بهتر بود اما فاصله هزینه‌ها با پرداختی‌ها بسیار است و امسال نیاز است که بانک‌ها همکاری بیشتری داشته باشند.

بذرپاش با اعلام این‌که در حوزه صنعت شهرها تفاهم نامه ساخت ۱۴۰ هزار واحد مسکونی امضا شده است از هدف‌گذاری تأمین یک میلیون زمین روستایی خبر داد و اضافه کرد: تاکنون ۶۷۰ هزار قطعه زمین تأمین شده و امیدواریم تا تابستان یک میلیون زمین روستایی را تأمین کنیم.

کد خبر 6097610 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • ساخت ۱۲۸ هزار مسکن مهر بدون آورده متقاضیان+ فیلم
  • سهم استان زنجان از تسهیلات مسکن روستایی ۱۱ هزار و ۵۰۰ فقره است
  • ۱۱۵۰۰ فقره تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی در زنجان پرداخت می‌شود
  • مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی استان زنجان به ۶۷ درصد می رسد
  • ساخت ۱۲۸ هزار مسکن مهر بدون آورده متقاضیان
  • سهمیه تسهیلات مسکن روستایی در زنجان به ۱۱هزار و ۵۰۰فقره رسید
  • اولویت اول ما توسعه روستایی است
  • آغاز مقاوم‌سازی ۷۵۰۰ واحد مسکن روستایی در استان اردبیل
  • آغاز مقاوم‌سازی ۷۵۰۰ واحد مسکن روستایی
  • بازنگری طرح هادی روستایی از اولویت‌های بنیاد مسکن بوشهر است