Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-05@04:51:09 GMT

ظرفیت خالی ۵۶ هزار نفری طرح کارورزی

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۰۳۸۸۶

در حالی که هدف گذاری طرح کارورزی دانش آموختگان دانشگاهی جذب ۱۵۰ هزار نفر در سال است و تا حدود ۹۴ هزار نفر از ثبت نام کنندگان در این طرح واجد شرایط تشخیص داده شدند ظرفیت جذب ۵۶ هزارفارغ التحصیل همچنان وجود دارد.

خبرگزاری تسنیم: در حالی که هدف گذاری طرح کارورزی دانش آموختگان دانشگاهی جذب ۱۵۰ هزار نفر در سال است و تا حدود ۹۴ هزار نفر از ثبت نام کنندگان در این طرح واجد شرایط تشخیص داده شدند ظرفیت جذب ۵۶ هزارفارغ التحصیل همچنان وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
    طرح‌های کاروزی (ویژه فارغ التحصیلان بیکار دانشگاهی)، مهارت آموزی در محیط کار واقعی (ویژه جوانان ۱۵ سال به بالا)، مشوق‌های کارفرمایی (حمایت از بیمه‌ای دولت از کارفرمایان به منظور ترغیب جذب نیروی کار) و همچنین توسعه رسته‌های منتخب (طرح تکاپو) ۴ برنامه هدفگذاری شده درقالب برنامه اشتغال فراگیر است که تیر ماه سال جاری به منظور ایجاد ۹۷۰ هزار شغل ابلاغ شد.

اجرای طرح کارورزی دانش آموختگان دانشگاهی برای ۱۵۰ هزار نفر است. در حالی که هدف گذاری برای ایجاد ۱۵۰ هزار نفر تا پایان سال است که علاءالدین ازوجی، مدیر کل سیاستگذاری بازار کار و توسعه اشتغال وزارت کار درباره آخرین وضعیت اجرای طرح کارورزی به عنوان یکی از طرح‌های دولت ویژه اشتغال فارغ‌التحصیلان بیکار دانشگاهی گفت: از بین افرادی که در سامانه کارورزی ثبت نام کرده‌اند تاکنون بالغ بر ۹۴ هزار نفر از فارغ‌التحصیلان بیکار واجد شرایط تشخیص داده شدند که طبق مقررات اجرای طرح به واحد‌های پذیرنده و کارفرمایان برای طی دوره کارورزی و آشنایی با محیط کار معرفی می‌شوند.

وی با بیان اینکه طی هفته‌های گذشته تعدادی از این افراد در واحد‌ها و بنگاه‌های مرتبط در سطح کشور مشغول به کار شدند افزود: به زودی گزارشی از میزان افراد جذب شده در قالب اجرای طرح کارورزی ارائه می‌شود.

تا پایان سال حدود ۵ ماه باقی مانده است که ۵۶ هزار نفر دیگر تا تکمیل ظرفیت این طرح باید جذب شوند. در حالی که هدف گذاری برای ایجاد طرح کاروزی دانش آموختگان دانشگاهی برای ۱۵۰ هزار نفر است که تا حدود ۹۴ هزار نفر از فارغ التحصیلان بیکارواجد شرایط تشخیص داده شدند و از آنجایی که این مهلت تا پایان سال است، ظرفیت جذب ۵۶ هزارفارغ التحصیل همچنان وجود دارد.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۰۳۸۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گردهمایی بزرگ حجاج در استادیوم آزادی آغاز شد

گردهمایی بزرگ زائران اعزامی به حج در استادیوم ۱۲ هزار نفری آزادی آغاز شد.

به گزارش ایسنا، این گردهمایی آئینی بیشتر به منظور آشنایی و آموزش اولیه با مناسک حج تمتع، هرسال پیش از اعزام‌ زائران به عربستان در مجموعه آزادی تهران برگزار می‌شود.

در این مراسم که صبح شنبه ۱۵ اردیبهشت‌ماه در استادیوم ۱۲ هزار نفری مجموعه آزادی تهران برگزار شد، علاوه‌بر جمعی از زائران اعزامی به حج ۱۴۰۳، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، مسئولان سازمان حج و زیارت و دیگر مقامات کشوری حضور داشتند و آخرین اطلاعات و راهنمایی‌ها را درباره این سفر معنوی به زائران ارائه کرند.

امسال حدود ۸۷ هزار نفر از ایران به حج واجب اعزام می‌شوند، که از این میان ۸۵ هزار نفر زائر و بقیه عوامل خدماتی حج هستند. اعزام زائران از ۲۳ اردیبهشت‌ماه آغاز می‌شود و برگشت زائران به کشور در تیرماه خواهد بود.

در حال تکمیل است...

دیگر خبرها

  • جای ال‌کاپیتانو خالی؛ سرخیو راموس قهرمانی رئال مادرید را تبریک گفت + عکس
  • رقابت‌های بین المللی دوومیدانی دبی| دست تفتیان از کسب مدال خالی ماند
  • (تصاویر) گردهمایی زائران حج تمتع در استادیوم ۱۲ هزار نفری آزادی
  • مصرف کولر‌ها در ایران معادل مصرف برق یک کشور ۱۲۰ میلیون نفری است
  • گردهمایی بزرگ حجاج در استادیوم آزادی آغاز شد
  • جای خالی معلمان ماهر مجازی
  • جای خالی مهدی‌پور احساس نشد!
  • ۹ میلیون خانه خالی در ژاپن! / گاردین: تا یک دهه آینده ۳۰ درصد خانه‌ها در ژاپن خالی خواهند بود
  • اشتغال ۹۲ هزار نفری تعاونی‌های زنان در کشور
  • دانشجو‌های خانه به دوش! / جای خالی خانه دانشجویی در پازل زندگی زوج‌های دانشجو