Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل تشکل های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی گفت:بیش از ۵ هزار نفر در سراسر کشور برای عضویت در شورای هیئات مذهبی نامزد شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، رضا معممی مقدم مدیر کل تشکل های دینی و مراکز فرهنگی سازمان در جلسه توجیهی ناظران برگزاری پنجمین دوره انتخابات شورای هیئات های مذهبی گفت:شبکه وسیع هیئات مذهبی با داشتن ده‌ها هزار عضو فعال، بزرگترین شبکه فرهنگی، تبلیغی جهان تشیع محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: جایگاه والا و ظرفیت وسیع و نقش قابل توجهی که هیئات مذهبی در تعمیق فرهنگ اسلام ناب محمدی(ص) و توسعه باورهای دینی در جامعه دارند ضرورت سازماندهی این مجموعه بزرگ را به دلیل ایفای نقش بی بدیل خود و مصونیت از آسیب پذیری مضاعف کرده است.

معممی مقدم تصریح کرد:انتخابات شورای هیئات مذهبی، متراکم ترین انتخابات است و حوزه های انتخابیه آن از انتخابات نظام مهندسی و نظام پزشکی بیشتر است. بیش از ۵ هزار نفر در سراسر کشور برای عضویت در این شوراها نامزد شده اند که از این تعداد ۳ هزار نفر به‌عنوان اعضای اصلی و علی البدل در ۳۱ استان و ۴۲۰ شهرستان برای دوره ای ۴ ساله انتخاب می شوند.

معممی مقدم افزود: پس از برگزاری شورای هیئت شهرستان ها، اعضای این شوراها تا یک ماه آینده شورای هیئات مذهبی استانها را انتخاب می‌کنند و بعد از آن اعضای شورا کشوری نیز انتخاب خواهد شد.اولین دوره این انتخابات سال ۸۰ برگزار شده و پنجمین دوره آن روز جمعه پنجم آبان سال جاری برگزار خواهد شد.

وی همچنین یادآور شد: امروزه سبک زندگی شهری و الگوی مصرف فرهنگی در جامعه تغییر پیدا کرده،لذا ما نمی‌توانیم توقع داشته باشیم عزاداری و مداحی و دیگر رفتارهای مذهبی به همان شکل سنتی باقی بماند. تهدید آنجاست که آیین و عزاداری به یک کالا ومصرف فرهنگی ـ مذهبی تبدیل می‌شود.

مدیرکل تشکلهای دینی و مراکز فرهنگی سازمان تاکید کرد: در آینده احتمالا برخی آیینهای عزاداری که امروز هنوز استمرار دارند، تنها وضعیتی تشریفاتی خواهند داشت. بخشی از تغییرات را باید پذیرفت و به رسمیت شناخت. زیرا این تغییرات، محصول تغییرات وسیعتری است که جامعه ایرانی در همه جوانب فرهنگی و اجتماعی در حال پشت سر گذاشتن آنهاست.

معممی مقدم با تاکید بر اینکه عزاداری یکی از مصادیق مصرف فرهنگی جامعه مذهبی است، گفت:پایبندی مردم به مسائل ایمانی و دینی تا حدود زیادی بسته به عملکرد هیئات مذهبی دارد و اینجاست که نقش شورای هیئات اهیت بیشتری پیدا می‌کند.

گفتنی است، جلسه توجیهی ناظران برگزاری پنجمین دوره انتخابات شورای هیئات های مذهبی شنبه ۲۹ مهر در سالن اجتماعات معاونت امور فرهنگی و تبلیغ سازمان برگزار شد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۷۹۲۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«نوبت لیلی» نامزد جشنواره سریال آلمان شد

سریال «نوبت لیلی» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی روح‌الله حجازی به بخش مسابقه دهمین دوره جشنواره سریال " DIE SERIALE" در آلمان راه یافت و کاندید بهترین سریال بلند شد.

به گزارش ایسنا، سریال نوبت لیلی «نوبت لیلی» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی روح‌الله حجازی به تازگی به بخش مسابقه دهمین دوره جشنواره سریال " DIE SERIALE" در آلمان راه یافته و کاندید بهترین سریال بلند شده است.

این رویداد قدیمی‌ترین جشنواره آلمان است که به سریال های مستقل اختصاص دارد و ۲۹ می تا ۳ ژوئن ۲۰۲۴ در گیسن آلمان برگزار خواهد شد.  

«نوبت لیلی» پیش از این از جوایزه "British Awards" در انگلستان، جایزه بهترین سریال بین‌المللی و بهترین فیلمبرداری را دریافت کرد و در سی و پنجمین جشنواره خیرونا اسپانیا و پنجمین دوره جشنواره "skiptown" در هالیوود آمریکا نیز حضور داشته است.

«نوبت لیلی» سریال اختصاصی پلتفرم نماوا بوده است.

مهدی شیرزاد، سرپرست نویسندگان و مهدی شیرزاد، سروش چیت‌ساز و روح‌الله حجازی نیز نویسندگان این سریال هستند که فیلمنامه این سریال را در سبک رئالیسم جادویی به نگارش در آورده‌اند.

در خلاصه داستان این سریال آمده است:

لیلی از طریق کتابی مرموز در می‌یابد که او و خانواده‌اش تاکنون در زمان و مکان‌های بسیاری زیسته‌اند و اکنون «نوبت لیلی» است تا با رمزگشایی از کتاب و یافتن تابلوی ارزشمند نیاکانش دست به انتخابی بزند که به تمام این زندگی‌های زیسته معنا بدهد و …

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آغاز تبلیغات نامزد‌های دور دوم انتخابات از ۲ روز دیگر
  • آشنایی با ۸ نامزد راه‌یافته به دور دوم انتخابات مجلس در تبریز
  • «نوبت لیلی» نامزد جشنواره سریال آلمان شد
  • قرعه کشی برنامه تبلیغاتی نامزدهای انتخابات مجلس دوازدهم شورای اسلامی حوزه بیرجند، درمیان و خوسف  در صدا و سیمای خراسان جنوبی
  • تجهیزات الکترونیکی برگزاری انتخابات در خرم‌آباد فراهم است
  • ضبط برنامه تلویزیونی نامزد‌های انتخابات میان دوره‌ای مجلس
  • ساز و کار عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل چگونه است؟
  • مهرواره هوای نو؛ آماده‌سازی هیئات برای چهل‌واره دوم انقلاب
  • اعلام زمان بندی انتخابات عضویت در کمیسیون فراقوه‌ای احزاب
  • زمان بندی انتخابات عضویت در کمیسیون فراقوه‌ای احزاب اعلام شد