Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری برنالرستان - گروه ورزشی : روز یکشنبه ۳۰ مهر ماه در هفته تربیت بدنی در شهرستان سلسله اتفاقی ورزشی رخ داد که از جهات مختلف حائز اهمیت بود

ورزش زورخانه ای ورزشی است که از جهات مختلف ریشه در فرهنگ و هنر و آیین و تمدن این ملت دارد.

ورزشی که در آن حماسه ،پرورش روحیه پهلوانی ،آموزه های دینی و عشق به ائمه بالاخص سر سلسله جنبان مکتب شیعه حضرت امیر ،علی علیه السلام موج می زند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از چند وقت پیش مقدمات این کار ماندگار و تاثیر گذار آماده شد مسئولین مرتبط از یک طرف و ورزشکاران و ورزش دوستان  بالاخص علاقه مندان ورزش باستانی از دیگر سوی.

زمین این ورزشگاه جزیی است از زمینی که سال های سال پیش  جهت احداث مجموعه ورزشی؛توسط مرحوم حاج صید والی خان منظمی به میزان سی هزار متر مربع ، وقف گردیده و اختصاص یافته است که باید به روح ایشان هم درود فرستاد و انشاالله افراد متمکن و کسانی که می توانند در جهت رشد و توسعه این دیار گام بردارند، قدم در این وادی مبارک بگذارند .

ویژگی دیگر این سالن و ورزش مزین شدن آن به نام شهید والامقام هست که در زمان حیاتش از پهلوانان نامی و قهرمانان بزرگ استاپ و کشور در رشته های مختلف ورزشی مخصوصا ورزش بوکس بودند ؛شهید اسدالله حسنوند که هر چه زمان می گذرد نام او همواره تابناکتر و ماناتر می شود.

چه اینکه او پهلوانی و توانمندی را با  اخلاق  و ایمان و تواضع و فروتنی گره زده بود و همین امر از اسدالله حسنوند پهلوان و قهرمان و الگویی بی بدیل برای نسلها در این استان ساخته بود .

روزیکشنبه  این آیین افتتاحیه با حضور خانواده شهید اسدالله حسنوند و موسوی امام جمعه و فلاح نژاد فرماندار سلسله و دکترعزیزپور مدیرکل ورزش و جوانان،یوسفوند معاونت پرورشی آموزش و پرورش استان  و برخی اعضای شورای اداری شهرستان و البته با حضور تعدادی از پیشکسوتان ورزش باستانی استان،در فضایی معنوی و روحانی برگزار گردید.

پخش سرود جمهوری اسلامی ،قرائت قرآن ،اجرای برنامه های حماسی و معنوی توسط جناب استاد چنگیزی که مرشد این آیین باستانی بودند .

اجرای برنامه های ورزشی توسط اعضای سالن و ورزشکاران این رشته و نوای ملکوتی عاشورایی و اشعاری که در مدح ائمه مخصوصا حضرت امیر توسط مرشد قرائت می شد ،همه و همه جلوه های ویژه ای به این آیین بخشیده بود و سخنرانان هر کدام با شور و نشاط و ابراز عشق به این آیین از نیکویی این اقدام بزرگ فرهنگی ورزشی در این شهرستان سخن می گفتند.

هدایایی که توسط مسئولین به خانواده شهید اسدالله حسنوند اهدا گردید و صحبتهای شیرین حاج مهدی حسنوند فرزند شهید اسدالله حسنوند ،همه و همه بر جذابیت و حلاوت این آیین افزود.

امیدواریم با حمایت مسئولین مرتبط استان و شهرستان شاهد رفع نقایص این سالن و تکمیل بخشهای باقیمانده آن باشیم.

نگرانی مهم این بخش بحث انشعاب برق و آب و گاز است که هنوز در مورد اتصال انشعاب آنها اقدام اساسی نشده و هر آن ممکن است منجر  به تعطیلی زود هنگام این ورزشی باستانی تازه تولد یافته در این شهرستان شود.

یاداتشی از  حمید پیرنیا

 

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۰۴۳۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورزش زورخانه‌ای نماد ورزش پهلوانی

 

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان و بلوچستان، شهرکی رئیس هیات ورزش زورخانه‌ای سیستان و بلوچستان گفت: هر ساله گرامیداشت هفته ورزش زورخانه ای، مراسمی با حضور پهلوانان و پیشکسوتان این ورزش در زاهدان برگزار می‌شود.
در این مراسم ورزشکاران به اجرای آئین‌های ورزشی باستانی در گود زورخانه پرداختند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • امام جمعه فردیس خواستار ارتقای سرانه‌های ورزشی شد
  • جنوب کرمان ظرفیت افتخارآفرینی بیشتر در زمینه ورزش دارد
  • کمبود ۳۰ درصدی فضای ورزشی در کهریزک/ خانه کشتی افتتاح می‌شود
  • ترویج ورزش های زورخانه ای در سمنان
  • ورزش زورخانه‌ای نماد ورزش پهلوانی
  • تجلیل از مروجان فرهنگ پهلوانی 
  • سلسله کارگاه راه‌اندازی کسب و کار در دانشگاه شهید چمران اهواز
  • تجلیل از باستانی کاران شهرستان اسدآباد
  • آئین تجلیل از مروجین فرهنگ و منش پهلوانی در ساری
  • ‌ساخت زورخانه بزرگ مرکزی شیراز