Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران-ایرنا- سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از بررسی تحقیق و تفحص از عملکرد بانک توسعه تعاون و بانک رفاه کارگران با حضور علی ربیعی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در جلسه امروز(دوشنبه) این کمیسیون خبر داد.

رحیم زارع روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا با اشاره به جلسه صبح امروز کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: جلسه امروز کمیسیون به استناد ماده 214 آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی برای رسیدگی به درخواست حسن کامران نماینده اصفهان جهت تحقیق و تفحص از عملکرد بانک توسعه تعاون و بانک رفاه کارگران برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: نحوه عزل و نصب ها، چگونگی اجرای قوانین ایثارگران، نحوه پرداخت وام ها، بررسی نحوه اختصاص سود سپرده ها، میزان اجرای برنامه پنجم و ششم توسعه، چگونگی کم کردن هزینه های جاری و عمرانی و نحوه اجرای قانون سال 93 در مورد حقوق ها از جمله محورهای تقاضای تحقیق و تفحص از این دو بانک است.
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس یادآور شد: وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی به همراه مدیران عامل بانک های توسعه تعاون و رفاه کارگران در جلسه امروز کمیسیون اقتصادی حضور یافت و توضیحاتی درباره سوال های تحقیق و تفحص مطرح کرد که مقرر شد ظرف مدت 10 روزه مجددا مدیران عامل بانک های توسعه تعاون و رفاه کارگران موضوعات و محورهای تحقیق و تفحص بررسی کنند و نماینده اصفهان نیز نظر نهایی خود را پس از موعد مقرر به کمیسیون اقتصادی ارایه کند.
زارع ادامه داد: در صورت پذیرش نظر کمیسیون مبنی بر پیگیری موضوعات مورد سوال از طریق غیر از تحقیق و تفحص و پذیرش نماینده اصفهان در مجلس گروهی متشکل از متقاضی، اعضای کمیسیون و هیات تحقیق و تفحص در فرصتی سه تا پنج ماهه موضوعات را پیگیری و نتیجه آن را گزارش می دهند و در صورت تایید تخلفات موضوع از طریق تحقیق و تفحص و یا ماده 236 پیگیری می شود.
سیام*9254**خبرنگار: سجاد خسروانیان

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۰۴۶۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشنهاد اصلاح موادی از قانون کار برای حمایت از کارگران

ایسنا/سیستان و بلوچستان معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: پیش نویس «لایحه اصلاح موادی از قانون کار» از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تهیه و به هیئت دولت ارسال شده است تا با تصویب و اجرای این لایحه، دغدغه کارگران در مورد امنیت شغلی کمتر شود.

سید محمدرضا حسینی شامگاه چهاشنبه در آیین تجلیل از کارگران نمونه و تلاشگران عرصه سلامت در محیط کار سیستان و بلوچستان اظهار کرد: صیانت از کرامت‌ و عزت کارگران در اولویت سیاست‌های وزارت متبوع قرار دارد و برای آن تلاش می‌کنیم.

وی افزود: امنیت شغلی از دغدغه های اصلی کارگران کشور است که رهبر انقلاب نیز به آن اشاره داشته‌اند، به همین منظور وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دولت سیزدهم با تنظیم پیش نویس «لایحه اصلاح موادی از قانون کار»، کاهش آلام و نگرانی‌های کارگران عزیز را در دستور کار قرار داده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: همچنین در وزارتخانه، زیرساخت‌هایی فراهم شده است که همه قراردادهای بین کارگر و کارفرما ثبت الکترونیکی شود.

حسینی با بیان اینکه ارتقای ایمنی کارگران یکی دیگر از برنامه های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در راستای صیانت از زحمتکشان عرصه کار و تولید است، افزود: طی دو سال گذشته ظرفیت بازرسی از کارگاهها در سراسر کشور با حمایت لجستیکی افزایش یافته است.

وی توجه به استان‌های کمتر برخوردار را از راهبردهای اساسی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد و گفت: این منطق برگرفته از نگاه و منطق انقلاب اسلامی و دولت انقلابی است.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص شرایط سیستان و بلوچستان و برنامه های این وزارتخانه برای استان نیز اظهار کرد: امسال برای کاهش نرخ بیکاری و جهش تولید با استفاده از ظرفیت سازی بخش تعاون استان عملیاتی می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیشنهاد اصلاح موادی از قانون کار برای حمایت از کارگران
  • کاهش ۹ درصدی حوادث ناشی از کار در کشور
  • رتبه اول قم از لحاظ سرعت ساخت در نهضت ملی مسکن
  • ۱۸۵ هزار نفر در کردستان عضو تعاونی‌ها هستند
  • بازدید مدیران عالی وزارت تعاون و سازمان تامین اجتماعی از غرفه بانک رفاه کارگران در نمایشگاه ایران اکسپو
  • نرخ بیکاری در چهارمحال و بختیاری باید تک رقمی شود
  • فعالیت اقتصادی ۲۴۰ هزار بیمه شده کارگری در سیستان وبلوچستان
  • وزارت کار بدنبال بهبود امنیت شغلی کارگران است
  • وزیر امور اقتصادی و دارایی: پیشنهاد ایران به بانک توسعه اسلامی برای نحوه تامین مالی تایید شد
  • پیشنهاد ایران به بانک توسعه اسلامی برای نحوه تامین مالی تایید شد