Web Analytics Made Easy - Statcounter

نهادهای بشردوستانه سازمان ملل به همراه هیات‌های عالی رتبه و رهبران گروه‌های حقوق بشری امروز (دوشنبه) کنفرانس یک روزه‌ای را با هدف جمع‌آوری کمک برای آوارگان روهینجایی در بنگلادش آغاز کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسوشیتدپرس، این کنفرانس یک روزه در حالی برگزار شده که ۶۰۰ هزار مسلمانان روهینجایی از اواخر اوت سال جاری میلادی به دلیل بحران در میانمار و عملیات ارتش این کشور در استان راخین در غرب به سمت بنگلادش روانه شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نشست امروز در ژنو به میزبانی اتحادیه اروپا، دولت کویت و آژانس‌های هماهنگ کننده کمک‌های بشردوستانه و آوارگان و مهاجرت سازمان ملل با هدف کمک به جمع آوری ۴۳۴ میلیون دلار درخواستی سازمان ملل برای تامین هزینه ها برای آوارگان روهینجایی برگزار شده است.

"مارک لوکوک"، رئیس دفتر هماهنگ کننده کمک های بشردوستانه سازمان ملل به بحران بشری که مسلمانان روهینجایی در بنگلادش با آن روبرو هستند، اشاره کرد و گفت:‌ تمرکز اصلی در این کنفرانس بسیج منابع برای حفظ جان انسان‌ها است.

وی ادامه داد: بگذارید واضح بگویم؛ تامین مالی یکی از محدودیت‌های ما برای کمک به روهینجاهاست. ما به پول بیشتر برای تامین مایحتاج برای این آوارگان نیاز داریم. توجه بین الملل به روهینجا باید بیشتر شود. ما از دولت‌ها و شرکایمان در سطح بین الملل می‌خواهیم تا به آنچه که در این کنفرانس یک روزه اشاره می‌شود، توجه کنند.

سخنگوی رئیس دفتر هماهنگ کننده کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل نیز امروز گفت که تعهدات بین الملل از زمان آغاز بحران تنها ۲۶ درصد از آنچه که اعلام شده، بوده است.

سخنگوی آژانس آوارگان سازمان ملل نیز گفت که از زمان آغاز بحران در میانمار و آوارگی مسلمانان روهینجایی در ۲۵ اوت سال جاری میلادی ۶۰۳ هزار روهینجایی به بنگلادش رفته‌اند. بیش از نیمی از آنها را کودکان تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۰۵۰۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک دانشگاه آزادی عضو کمیته اجرایی کنفرانس بین‌المللی پرتغال شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، حامد علیپور بنائی دانشیار گروه مهندسی الکترونیک دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز برای دومین سال متوالی به‌عنوان عضو کمیته برگزاری سیزدهمین کنفرانس بین‌المللی فوتونیک، اپتیک و لیزر در شهر پورتو کشور پرتغال در سال ۲۰۲۵ با عنوان کنفرانس PHOTOPTICS ۲۰۲۵ انتخاب شد.

علیپور بنائی اکنون معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز و تنها ایرانی کمیته اجرایی در کنفرانس بین‌المللی پرتغال است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تاریخ سفر گروسی به ایران مشخص شد
  • افتتاح کنفرانس بین‌المللی توزیع نیروی برق در زنجان
  • «گروسی» به ایران می‌آید
  • «رافائل گروسی» به ایران سفر می کند
  • لازارینی: امیدوارم اسرائیل مانع سفر یکشنبه من به غزه نشود
  • رافائل گروسی به ایران سفر می‌کند
  • «رافائل گروسی» به ایران سفر می‌کند
  • ربات‌های قاتل؛ ترس از آینده هوش مصنوعی
  • یک دانشگاه آزادی عضو کمیته اجرایی کنفرانس بین‌المللی پرتغال شد
  • وضع مقررات برای استفاده تسلیحاتی از هوش مصنوعی