Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛  دکتر بیتا رادپور در نشستی خبری که در شهرک دانش و سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد گفت: بیش از ۷۰ درصد مسمومیت‌ها از نوع مسمومیت دارویی در مراکز اطلاع رسانی دارو و سموم کشور ثبت شده است.


وی افزود: یکم الی هفتم آبان ماه پیشگیری با مسمومیت‌ها نامگذاری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استادیار دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: دارو‌ها را با توصیه پزشک و نه بیشتر از آن مصرف کنید، زیرا با مصرف چند برابر دارو به صورت خودسرانه نه تنها روند درمان سریعتر نمی‌شود بلکه دچا رعوارض سوء یا مسمومیت دارو می‌شوید.
رادپور گفت: دارو‌های گیاهی همیشه بی خطر نیستند و بعضی اوقات منجر به ایجاد عوارض شدیدی درافراد می‌شوند و چندی پیش خانم میانسال جوشانده گیاه خارخسک را به مدت چند ماه و هر روز استفاده می‌کرد و به دلیل عوارض شدید کبدی در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان امام رضا (ع) بستری شد.
استادیار دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه به طور کلی چند گروه از افراد در معرض خطر مسمومیت‌های دارویی هستند گفت: دسته اول کودکان هستند که حتی مقادیر کمی برخی از دارو‌ها ممکن است برای کودکان خطرناک باشد.
رادپور تصریح کرد: دارو‌ها دور از دید و دسترس کودکان بخصوص زیر ۵ سال و در ارتفاع بالا و در کمد مجهز به قفل نگه داری شود.
وی با اشاره به اینکه بر مصرف داروی افراد مسن نظارت باشد، زیرا ممکن است داروی خود را اشتباه یا تکراری مصرف کنند افزود: تشابه دارویی شکل داروها، ابتلا به فراموشی، عدم اطلاع از نام دارو‌ها و بی سوادی یا کم سوادی یا ناخوانا بودن مقادیر مصرفی دارو از علل مصرف نادرت دارو در افراد مسن است.
استادیار دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در افراد باردار نیز مصرف دارو ممکن است به اثرات نامطلوب در مادر و جنین منجر شود و مصرف صحیح دارو در دوران بارداری توصیه می‌شود.
رادپور  تصریح کرد: مصرف بدون تجویز داروی متادون تاکنون منجر به مسمومیت ها‌ی زیادی در افراد شده است.
استادیار دانشگاه علوم پزشکی مشهد درمورد مصرف انواع دارو‌های هورمونی با هدف بدنسازی در جوانان افزود: موجب بروز عوارض وخیمی مانند عقیمی، نارسایی قلبی و کبدی، کوتاهی قد و تغییر فرم بدن در مردان و خشونت صدا در خانم‌ها و عوارض قلبی عروقی و حتی مرگ ناگهانی می‌شود.   انتهای پیام//آ.ج   ثبت ۷۰ درصد مسمومیت‌ها از نوع مسمومیت دارویی در مراکز اطلاع رسانی دارو و سموم کشور

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۰۵۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسمومیت ۵۳ نفر بر اثر مصرف قارچ وحشی/ رشد سه برابری مسمومیت با قارچ وحشی

بابک یکتاپرست سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: بر اثر وقوع مسمومیت با قارچ وحشی تعداد ۵۳ نفر مصدوم شده اند.

وی بیان کرد: آمار‌ها نشان می‌دهد که بر اثر بروز مسمومیت با قارچ وحشی ۱۴ نفر بستری و ۳۹ نفر به صورت سرپایی درمان شده اند.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور ادامه داد: آمار‌ها نشان می‌دهد که میزان مسمومیت قارچ وحشی نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد سه برابری داشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • مسمومیت ۱۰ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی فصلی در کردستان
  • مسمومیت ۵۳ نفر بر اثر مصرف قارچ وحشی/ رشد سه برابری مسمومیت با قارچ وحشی
  • دانشگاه علوم پزشکی مشهد، میزبان جشنواره شهید مطهری
  • بلای وحشتناکی که یک قرص به ظاهر ساده بر سرتان می‌آورد
  • بلایی که با خوردن ۴ استامینوفن سرتان می‌آید
  • چالش‌های صنعت داروهای گیاهی در ایران/ انتقاد از وجود سیاست‌های غلط در حوزه دارویی
  • الگوهای غذایی با پیش آگهی سرطان پستان چه ارتباطی دارد؟
  • انجام غربالگری سه سرطان شایع در مشهد
  • برگزاری جشنواره تیتر دانشجویی کشور در مشهد
  • بیش از سه هزار و ۵۰۰ دوز واکسن سرخک در خراسان رضوی تزریق شد