Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@18:25:48 GMT

هدف‌گذاری برای تحت پوشش قرار دادن 78 درصد کودکان

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۰۵۹۹۵

هدف‌گذاری برای تحت پوشش قرار دادن 78 درصد کودکان

مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: امسال هدف‌گذاری شده است که 78 درصد کودکان 3 تا 6 ساله استان تحت پوشش معاینات غربالگری تنبلی چشم قرار بگیرند.

به گزارش ایسنا، «محمد محمدی‌قیداری» در مراسم افتتاح طرح غربالگری تنبلی چشم، با بیان این‌که این طرح برای کودکان 3 تا 6 ساله اجرا می‌شود، اظهار کرد: از مهم‌ترین اقدامات بهزیستی، پیشگیری از بروز معلولیت‌ها است و در این میان، نابینایی معلولیتی است که فرد و جامعه را متحمل هزینه‌های گزاف می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که امسال، بیست و یکمین سال برگزاری طرح غربالگری تنبلی چشم است و امیدواریم که مانند سال‌های گذشته، از جانب خانواده‌ها جدی قلمداد شود.

این مسئول با تاکید بر این‌که می‌توان با یک آزمایش ساده، فرد را از نابینایی نجات داد، افزود: اجرای طرح غربالگری تنبلی چشم در سه سطح صورت می‌گیرد و کودکانی که در سطح اول مشکوک تشخیص داده می‌شوند به هفت بینایی‌سنج که با اداره کل بهزیستی قرارداد همکاری دارند ارجاع داده می‌شوند. در سطح سوم نیز کسانی که مشکوک به آمبلیوپ تشحیص داده می‌شوند به چشم‌پزشک ارجاع داده می‌شوند و بهزیستی نیز بخشی از هزینه‌های درمان و خرید عینک را متقبل می‌شود.

وی با اشاره به این‌که پارسال 75 درصد (42 هزار و 479 نفر) کودکان 3 تا 6 استان تحت پوشش قرار گرفتند، افزود: بر اساس آمار، استان زنجان 59 هزار و 549 کودک 3 تا 6 ساله دارد که مقرر است 78 درصد از آن‌ها در 12 پایگاه دایمی و 360 پایگاه غیر دایمی تحت پوشش قرار بگیرند.

محمدی‌قیداری با بیان این‌که 12 پایگاه دایمی در طول سال، طرح غربالگری تنبلی چشم را اجرا می‌کنند، خاطرنشان کرد: پارسال 38 هزار و 431 کودک سالم بودند و 4048 نفر به بینایی‌سنجی ارجاع داده شدند. همچنین 460 نفر مشکوک به آمبلیوپ، 857 نفر مشکوک به عیوب انکساری، 119 نفر مشکوک به استرابیسم و 20 نفر مشکوک به سایر بیماری‌های چشمی تشخیص داده شده و تحت درمان قرار گرفتند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۰۵۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | استوری مشکوک یکتا ناصر و منوچهر هادی؛ ماجرای چیست؟

266 33

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900963

دیگر خبرها

  • مهمترین اخبار ۱۱ اردیبهشت/افزایش حقوق بازنشستگان از اردیبهشت
  • آغاز طرح غربالگری بینایی‌سنجی کودکان ۳ تا ۶ سال در کرمانشاه
  • ۵۹ داروی جدید تحت پوشش بیمه قرار گرفت
  • آغاز طرح غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال در استان
  • سیر صعودی و نزولی مشترکان اینترنت موبایل و ثابت در ایران
  • آغاز طرح غربالگري بينايي کودکان 3 تا 6 سال دراستان کرمانشاه
  • ببینید | استوری مشکوک یکتا ناصر و منوچهر هادی؛ ماجرای چیست؟
  • بیش از ۱۳ هزار کارگر ساختمانی در مرکزی تحت پوشش بیمه هستند
  • ۴۲ درصد جمعیت شهر قم تحت پوشش شبکه فاضلاب است
  • پاندمی تأثیر ناچیزی بر رشد کودکان داشت