Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه گفت: انتشار گزارش دیوان محاسبات درباره تخلف نفتی رئیس دولت‌های نهم و دهم برای خاتمه به شایعات اختلاس بود.

غلامرضا تاج‌گردون رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در واکنش به برخی حاشیه‌سازی‌ها برای گزارش دیوان محاسبات درباره تخلفات نفتی احمدی‌نژاد رئیس دولت نهم و دهم گفت: برخی می‌خواهند موضوع را سیاسی نشان دهند اما به هیچ عنوان چنین موضوعی صحت ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه دیوان محاسبات همیشه گزارش‌هایی را درباره عملکرد مالی دولت‌ها به مجلس ارائه می‌کند، تصریح کرد:‌ البته گاهی موضوعی در این میان مغفول مانده و به آن پرداخته نمی‌شود.

نماینده مردم گچساران تأکید کرد: صورت‌های مالی میان خزانه و شرکت نفت در بازه زمانی دولت احمدی‌نژاد هنوز بسته نشده است و گزارش دیوان محاسبات هم عقیم مانده بود لذا ما وظیفه داشتیم به عنوان مجلس و همچنین دیوان محاسبات این گزارش‌ها را تجمیع کنیم.

تاج‌گردون اظهار کرد: با سوال از دیوان محاسبات متوجه شدیم که دیوان در زمان دولت احمدی‌نژاد همین گزارش‌ها را تهیه و بعد از تشکیل پرونده، آن را به رئیس مجلس تقدیم کرده بود اما هیچ‌گونه اقدامی درباره آن صورت نگرفت.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات با اشاره به اینکه امسال مجلس تصمیم گرفت تا یک تکلیف قانونی را انجام دهد، افزود: برخی شایعات مبنی بر اختلاس یا خوردن پول درباره این پرونده پیش آمد که هیچ کدام صحت ندارد، تنها یک تخلف جدی صورت گرفته که به دیوان محاسبات هم گفته شده است.

وی تأکید کرد: در فضای رسانه‌ای و غیره اشخاص هر اظهارنظری را در این مورد انجام دادند لذا ما برای خاتمه به این گونه نظرات گزارش دیوان محاسبات که صرفا برای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تهیه شده بود را عینا در رسانه‌ منتشر کردیم تا همه بدانند تخلف و موضوع چیست.

نماینده مردم گچساران ادامه داد:‌ حال باید مجلس در مورد این تخلف و موضوع مالی تصمیم‌گیری کند.

تاج‌گردون در واکنش به اظهارنظر جوانفکر مشاور رسانه‌ای احمدی نژاد درباره اینکه تهیه گزارش به صورت چند ساله برخلاف عرف عملکرد دیوان محاسبات بوده است، گفت: این گزارش در گذشته به صورت سال به سال تهیه شده اما به آن عمل نشده بود لذا ما آن را به صورت یک باره ارائه کردیم.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات اظهار کرد: معتقدم آقای احمدی‌نژاد باید از تعیین تکلیف این موضوع خوشحال باشد زیرا پرونده همین‌طور طی دوره‌های مختلف باقی می‌ماند و باید بالاخره روزی بسته می‌شد و نمی‌دانم نگرانی آ‌نها از چیست.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۰۶۸۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشنهادات دیوان محاسبات برای اصلاح نظام بودجه‌ریزی کشور

دیوان محاسبات کشور برخی از موارد پیشنهادی این‌ نهاد نظارتی برای اصلاح ساختار نظام بودجه‌ریزی را منتشر کرد. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، دیوان محاسبات کشور برخی از موارد پیشنهادی این‌ نهاد نظارتی برای اصلاح ساختار نظام بودجه ریزی را منتشر کرد که به شرح ذیل است:
لزوم شفاف سازی در منابع و مصارف، قابلیت نظارت و منطقی کردن هزینه های دولت، اجرای حسابداری بهای تمام شده و اجرای نظام بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد, پوشش کامل احکام پیشنهادی در قوانین بودجه سنواتی  و ساماندهی طرح‌های تملک دارایی سرمایه‌ای نیمه تمام ملی بخشی از این پیشنهادات است.

همچنین کاهش ناترازی بودجه با استفاده از ابزارهای اجرای بودجه نظیر استقرار کامل حساب واحد خزانه ، استفاده کامل از ساز و کار پرداخت مستقیم به ذینفع نهایی(اجرای ماده 65قانون محاسبات عمومی)در خصوص کلیه مصارف دولت، فراهم شدن امکان استفاده از سیستم فاکتورینگ در تامین منابع پروژه های عمرانی برای استقراض مسئولانه با نظارت عملیاتی، عدم انتقال کامل وجوه مصرف نشده عمرانی به سالهای آتی  و همچنین تفکیک بودجه جاری و ارزی، ارایه گزارش عملکرد بودجه تعهدی در مقایسه با بودجه نقدی از دیگر موارد پیشنهادی دیوان محاسبات کشور برای اصلاح ساختار نظام بودجه‌ریزی است.

انتهای‌ پیام/

دیگر خبرها

  • ادعای علیرضابیگی از مخالفت احمدی‌نژاد با گشت ارشاد
  • مخالفت احمدی‌نژاد با گشت ارشاد / دولت به وزرا می‌گوید استیضاح نشو، استعفا بده!
  • ادعای علیرضا بیگی از مخالفت احمدی نژاد با گشت ارشاد
  • عکس احمدی‌نژاد و سعید جلیلی ۲۰ سال قبل
  • پیشنهادات مهم دیوان محاسبات برای اصلاح نظام بودجه ریزی کشور
  • رصد بانک‌ اطلاعاتی دستگاه‌های اجرایی لرستان
  • مراسم ازدواج خواهرزاده احمدی نژاد در استانبول + عکس
  • بررسی عملکرد شرکت‌های دولتی با جدیت ادامه می‌یابد
  • ازدواج خواهرزاده احمدی‌نژاد در ترکیه (+ عکس)
  • پیشنهادات دیوان محاسبات برای اصلاح نظام بودجه‌ریزی کشور