Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی گفت: در 6 ماهه نخست امسال مبلغ 38 میلیارد ریال زکات در استان مرکزی جمع آوری شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ قنبر موسی‌نژاد مدیرکل کمیته امداد و دبیر شورای زکات استان مرکزی، در نخستین جلسه شورای زکات استان مرکزی در سال 96 که با حضور اعضای این شورا برگزار شد قانون زکات را از محکم‌ترین قوانین نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و گفت: قانون زکات پس از تصویب در مجلس شورای اسلامی مورد تائید شورای نگهبان رسید و جزو محدود قوانینی است که علاوه بر شورای نگهبان مورد تائید مقام معظم رهبری نیز قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زکات؛ واجب مغفول مانده جامعه امروزی

وی ریشه‌کن کردن فقر در جامعه و رفع مشکلات نیازمندان را از مهم‌ترین آثار احیای زکات بین مردم دانست و گفت: کارگزاران زکات استان اهتمام ویژه‌ای بایستی نسبت به این موضوع داشته باشندو همگی دست به دست هم داده و این واجب بر زمین مانده در کشور را احیا کنیم.

مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی ضمن درخواست برای تشکیل کارگروه تخصصی زکات ذیل شورا در جهاد کشاورزی تصریح کرد: متاسفانه اطلاعات و آمار دقیقی از ظرفیت زکات استان هنوز در دسترس نیست تا بتوانیم برنامه‌ریزی دقیقی را برای رسیدن به اهداف خود در این حوزه داشته باشیم.

موسی‌نژاد در ادامه بر لزوم ساماندهی مروجین زکات تاکید کرد و گفت: سال گذشته 10 هزار مروج در سطح کشور به عنوان مروج امر زکات جذب جهادکشاورزی شدند که بایستی در استان نیز از این ظرفیت بهره گرفته و در راستای ترویج فرهنگ زکات در بین کشاورزان گام برداریم.

وی افزود: برای معرفی کشاورزان نمونه یکی از شاخص‌های معرفی و انتخاب این افراد را پرداخت زکات در نظر بگیریم اگر چنین امکانی وجود ندارد دست کم از کشاورزان پرداخت کننده زکات ضمن تجلیل به عنوان الگو در جامعه معرفی کنیم.

دبیر شورای زکات استان مرکزی تصریح کرد: بایستی در مسیری گام برداشت که زکات به عنوان دغدغه عمومی مطرح شود و این فرهنگ برای مردم تبیین شود.

38 هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد استان مرکزی

وی از حمایت 38 هزار خانوار و  1100 بیمار صعب‌العلاج تحت پوشش کمیته امداد در استان مرکزی خبر داد و گفت: 22 هزار خانوار دارای سرپرست زن تحت پوشش کمک‌های موردی و حمایتی این نهاد هستند که احیا و ترویج فرهنگ زکات می‌تواند کمک بزرگی به این اقشار محروم و نیازمند باشد.

موسی‌نژاد با اشاره به اینکه در 6 ماهه نخست امسال مبلغ 38 میلیارد ریال زکات در استان مرکزی جمع آوری شده است، گفت: از این میزان یک میلیارد و 200 میلیون تومان زکات فطریه، 700 میلیون تومان زکات مستحبی و یک میلیارد و 900 میلیون زکات واجب بوده است که در مجموع نسبت به سال گذشته رشد 200 درصدی داشته است.

تخصیص 700 میلیارد ریال اعتبار ملی برای تشویق پرداخت کنندگان زکات

رقیه یادگاری رئیس سازمان برنامه و بودجه استان مرکزی، نیز در ادامه این جلسه با اشاره به اینکه دولت برای احیای این فرهنگ کمک‌های تشویقی را بیش از پیش مورد توجه قرار داده است، گفت: کمیته برنامه‌ریزی شهرستان‌ها برای تاسیسات عمومی روستاها امسال هفت میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته است.

وی افزود: تخصیص همگی این اعتبارات در قالب اسناد خزانه است و امسال تخصیص نقدی نخواهیم داشت و فعالیت‌ها و اعتبارات باید به سمت طرح‌هایی سوق داده شود که بتواند اسناد خزانه‌ای را جذب کند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان مرکزی تصریح کرد: ردیف ملی در قانون بودجه به نام کمک و تشویق پرداخت‌کنندگان زکات در نظر گرفته شده که 700 میلیارد ریال اعتبار دارد و مجری آن کمیته امداد امام خمینی(ره) است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۰۷۶۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت ۶۴۴۰ معلم کرمانی از ایتام کمیته امداد

 

     به گزارش خبر گزاری صداوسیما مرکز کرمان مدیرکل کمیته امداد استان کرمان گفت معلمان علاوه بر تعلیم و تعلم، آموزگار مهرورزی نیز هستند ومعلمان و اقشار مختلف برای شرکت در طرح اکرام ایتام و محسنین می‌توانند از طریق ارسال عدد یک به سامانه پیامکی ۳۰۰۰۳۳۳۳ یا مراجعه به سایت اکرام به نشانی ekram. emdad. irحمایت مادی و معنوی ایتام تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان را بر عهده بگیرند.

عسکری نژاد افزود: ۲۷ هزار و ۵۴۸ فرزند یتیم و محسنین تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان قرار دارند که ۴۴۱ نفر از این ایتام فاقد حامی و نیازمند حمایت خیران هستند.

 

دیگر خبرها

  • معلم بیرجندی با ۱۱ فرزند معنوی
  • حمایت ۶۴۴۰ معلم کرمانی از ایتام کمیته امداد
  • جمع آوری ۵۶۰ میلیارد ریال زکات در خوزستان
  • نصب پنل‌های خورشیدی برای مددجویان خاتم
  • جمع‌آوری ۵۵۰ میلیارد ریال کمک برای آزادی زندانیان در آذربایجان‌غربی
  • پوشش ۵۱۶ هزار فرزند یتیم توسط حامیان
  • حمایت کمیته امداد از بیش از ۸۰۰ هزار دانش‌آموز و ۵۰ هزار دانشجو
  • شاهرودی‌ها بیش از ۲۰ میلیارد ریال صدقه پرداخت کردند
  • ۸۵۰ هزار دانش‌آموز دانشجو تحت حمایت کمیته امداد هستند
  •  رشد ۴۶ درصدی جمع‌آوری زکات فطره و کفاره در نطنز