Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فنی ـ مهندسی و خدمات پلیس راهور با بیان اینکه طبق مصوبه دولت باید شماره‌گذاری خودروها و سواریهای پرمصرف داخلی منوط به اسقاط خودروهای فرسوده می‌شد، گفت: ۸۰ درصد آلایندگی شهر تهران به دلیل منابع متحرک است

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ سرهنگ سعید روحی امروز در نشست تشریح راهکارهای کاهش آلودگی هوا در کلانشهرها اظهار کرد: متاسفانه دغدغه آلودگی هوا یکی از مسائلی است که در اواخر پاییز و طول فصل زمستان افزایش می‌یابد و در سالهای گذشته برخی فعالیتها برای کاهش آن انجام گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: عدم شماره‌گذاری خودروهای سنگین و نیمه‌سنگین آلاینده، عدم شماره‌گذاریهای موتورسیکلت‌های کاربراتوری از ابتدای مهر ماه و... برخی از فعالیتهای انجام شده برای کاهش آلودگی هوا بوده است.

معاون فنی ـ مهندسی و خدمات پلیس راهور به مصوبه دولت برای عدم شماره‌گذاری موتورسیکلت‌های کاربراتوری اشاره کرد و افزود: شماره‌گذاری تمامی موتورسیلکت‌های کاربراتوری از اوایل مهر ماه ممنوع شد اما حدود 400 هزار دستگاه موتورسیکلت که قبل از مهر ماه موتور آنها تایید شده بود مورد شماره‌گذاری قرار گرفتند.

سرهنگ روحی با بیان اینکه باید به سمت تولید و شماره‌گذاری خودرو و موتورسیکلت‌های پاک برویم، تصریح کرد: تاکنون فقط حدود یک هزار دستگاه موتورسیکلت شماره‌گذاری شده است که باید به این تولیدات بیشتر توجه شود.

وی یکی از عمده‌ترین عوامل آلایندگی کلانشهرها را منابع متحرک دانست و گفت: به عنوان نمونه 80 درصد آلایندگی شهر تهران به دلیل منابع متحرک است و حداقل کاری که می‌توان در این زمینه انجام داد، از رده خارج کردن خودروهای فرسوده است.

معاون فنی ـ مهندسی و خدمات پلیس راهور با بیان اینکه طبق مصوبه هیئت دولت شماره‌گذاری خودروها و سواریهای داخلی که مصرف میزان سوخت آنها بالا است منوط به اسقاط خودروهای فرسوده می‌شود، گفت: این مصوبه فقط کمتر از دو ماه باقی ماند و با فشار کارخانجات لغو شد؛ در حال حاضر نیز خودروهای پرمصرف داخلی دوباره شماره‌گذاری می‌شوند.

وی تاکید کرد: همه دستگاه‌ها باید دست به دست هم دهیم تا اقدامات لازم در راستای کاهش آلودگی هوا انجام گیرد.

انتهای پیام/

R1365/Psaadati/S2,23/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۰۹۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | پوستر متحرک سروده‌ رهبر انقلاب در آستانه حمله سپاه به اسرائیل

261 215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899959

دیگر خبرها

  • کاهش قیمت دلار و سکه در بازار تهران/ ارتباط شبه سوئیفت با ۱۰ کشور/ افت قیمت تارا، رانا و پژو ۲۰۷
  • کاهش ۸۶ میلیمتری بارش‌ها در تهران
  • شصت‌ودومین شماره مجله تصویری نفت و انرژی (متنا)
  • آخرین آمار تصادفات منجر به فوت در سال گذشته
  • ببینید | پوستر متحرک سروده‌ رهبر انقلاب در آستانه حمله سپاه به اسرائیل
  • «پراید»؛ بیشترین سهم تولید آلایندگی مشهد را داشته است
  • رینگ چهارم با منابع استانی تکمیل نمی‌شود/ آلودگی هوا دغدغه اصلی برای اصفهان است
  • نیاز ۱۵۷ میلیارد تومانی اعتبار برای ۳۷ پروژه نیمه‌کاره حوزه بهداشت
  • سود شرکت ایلان ماسک نصف شد
  • موتورسیکلت‌ها با ۳۵ درصد از عوامل تصادفات درون شهری هستند