Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-30@14:18:19 GMT

10 پدیده غریب تاریخ دربی!

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۱۱۳۵۲

10 پدیده غریب تاریخ دربی!

با 10 پدیده غریب تاریخ دربی آشنا می شویم .

1-مسعود مژدهی در بازی دوستانه مهر ماه 49 تعویض شد واز زمین بیرون آمد  ولی چند دقیقه بعد دوباره به زمین آمد وگل تیم فوتبال استقلال را به ثمر رساند .با این گل استقلال 3-2 برنده بازی شد .

2-بهترین وبین المللی ترین داور تاریخ فوتبال ما یعنی جعفر نامدار هیچ گاه در بازی دربی پایتخت قضاوت نکرده است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

3-در دربی سال 62 تماشاگران تا نیم متری زمین فوتبال نشسته وموقع اوت انداختن، تماشاگران به زحمت در محل پرتاب اوت شکافی انسانی ایجاد می کردند!

4-از اولین دربی بعد از انقلاب تنها 22 هزار نفر تماشاگر استقبال کرد آن هم بعد از 2سالی که دربی پایتخت انجام نشده بود، مردم درگیر تصویب قانون اساسی ومجلس موسسان وانتخابات اولین دوره ریاست جمهوری و... بودند وجو جامعه به شدت سیاسی بود .

5-کوروش شهبازی فر در دربی دوستانه سال 59 برای اولین بار ودر دربی سال 75 برای اخرین بار روی نیمکت ذخیره پرسپولیس نشست تا پر سابقه ترین بازیکن ذخیره در تاریخ دربی باشد ، او مابین سالهای مورد اشاره در تیم های مختلف از جمله همین تیم استقلال حضور یافت .

6-قلیچ خانی که کاپیتان استقلال در سن 23 سالگی ودر اولین حضورش در دربی بود بعدها اعلام کرد داوران دربی در دهه 40 را خسروانی مدیر عامل تیم تاج انتخاب می کرد .

7-عزیز اصلی، در سال 84در مصاحبه ای اعلام کرد که اگر به دهه 40بر میگشت ودر دربی حضور پیدا میکرد باز هم داوران آن بازی ها یعنی برازنده وحاج ابوالحسن را می زد، این 2داور در زمان مصاحبه اصلی فوت شده بودند .

8-  2دربی از 84دربی گذشته بزرگداشت بوده است،یکی برای فوت علی دانایی فرد ودیگری برای خداحافظی صفر ایرانپاک از فوتبال !

9-اسماعیل شریفات در آذر 90 ودر جام حذفی گل سوم استقلال را زد تا طبق قرار قبلی، بازوبند کاپیتانی استقلال را تا آخر بازی به صورت هدیه دریافت کند!

10-بهترین رکورد گلزنی را در تاریخ دربی ایمون زائد داشته است .او با 20 دقیقه حضور در میدان 3گل در دربی بهمن سال 90 به تیم فوتبال استقلال زد .

 

منبع: افکارنيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۱۱۳۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خط و نشان رسمی استقلال برای تراکتور (+عکس)

 تیم فوتبال استقلال تمرینات خود برای بازی با تراکتور را جدی تر از قبل دنبال می کند.

به گزارش "ورزش سه"، تیم فوتبال استقلال تهران در حساس‌ترین بازی هفته بیست و پنجم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران عصر جمعه در ورزشگاه یادگار امام میهمان تراکتور خواهد بود.

دیداری که می‌تواند ساعتی قبل از بازی پرسپولیس برابر سپاهان تا حدود بسیار زیادی سرنوشت قهرمانی در لیگ برتر را مشخص کند به خصوص اگر نتیجه بازی بعدی چیزی به جز برتری پرسپولیس مقابل سپاهان باشد.

استقلالی‌ها که حالا باید به مصاف تراکتور متحول شده بدون پاکو خمس بروند تمرینات خود برای این مسابقه را در زمین چمن و سالن وزنه دنبال کرده و صفحه رسمی باشگاه استقلال تصاویری از این تمرین را روی خروجی خود قرار داده است.

یکی از نکات جالب توجه این تصاویر عکس ژست گروهی بازیکنان استقلال مقابل دوربین عکاس باشگاه است که خبر از آمادگی و سرحال بودن بازیکنان این تیم برای رویارویی با بازیکنان تراکتور در مصاف مرگ و زندگی آخر هفته دارد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • وضعیت حقوق بشر در ایران برای اولین بار به صورت مکتوب منتشر می‌شود
  • مطهری: قبل از بازی در مورد مسائل فنی حرف نمی‌زنم
  • خبر خوش برای استقلال در آستانه بازی با تراکتور
  • محکومیت باشگاه تراکتور در آستانه بازی با استقلال
  • (عکس) خط و نشان رسمی استقلال برای تراکتور
  • عکس| خط و نشان رسمی استقلال برای تراکتور
  • نصیحت امباپه و دمبله به پدیده فوتبال فرانسه
  • خط و نشان رسمی استقلال برای تراکتور (+عکس)
  • پناه عجیب اریک تن هاخ به تاریخ؛ وقتی تیم‌سازی مفهومش را از دست می‌دهد
  • نیازمندی های نکونام برای جاودانه شدن در فوتبال ایران؛ برد، برد و برد!