Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرج-ایرنا-استاندار البرز با بیان اینکه راهبرد کشور ایجاد اشتغال برای جوانان است، گفت: اگر به افزایش تولید کمک کنیم، بستر ایجاد شغل را فراهم کرده ایم.

به گزارش ایرنا، محمدعلی نجفی، عصر دوشنبه در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان که در شرکت تولیدی ایران آوند فر تشکیل شد، با یادآور شدن شرایط کشور در سال های 59، افزود: آن برهه در روزهایی که ایران اسلامی با مشکلات عدیده مواجه بود و جنگ تحمیلی هشت ساله که از سوی یک فریب خورده با اندیشه های استکباری علیه کشورمان تحمیل شده بود، در شرایطی که خیلی ها سودای خروج از کشور را پیدا کردند و ناامیدی سیطره داشت، گروه هایی وارد میدان شدند که چرخ تولید کشور را به شتاب درآوردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با تشریح شرایط حساس دوران هشت سال دفاع مقدس در کشور و نیازهای داخلی، افزود: در آن سال ها شاهد آن بودیم که عده ای در سنگر دفاع از کیان کشور خدمت می کردند و گروهی دیگر نیز سنگر تولید را به دست گرفتند تا برای تامین کالاهای داخلی مورد نیاز صف تشکیل نشود.
وی خاطرنشان کرد: آن دوران تولید شرایط سختی داشت، اما پویایی تولیدگران ما متوقف نشد و امروز به خودکفایی داخلی هم رسیده ایم.
استاندار البرز با اشاره به تنگناهایی که فرا روی تولیدکنندگان وجود دارد، گفت: امروز ما در مقابل سه میلیون و اندی بیکار که سال ها با رنج و مشقت فارغ التحصیل شده اند، مسئول هستیم.
وی با اشاره به اشتغالزایی این واحد تولیدی، تصریح کرد: در این شرکت بیش از هزار و 200 نفر از فارغ التحصیلان دانشگاهی و نیروی انسانی متخصص در حال تلاش برای تولید کشور هستند و این حرکتی ارزشمند است.
وی در ادامه بیان کرد: امکانات خوبی در حوزه تجهیزات دانش بنیان در استان وجود دارد که پتانسیل خوبی است و باید از آن بهره مند شویم.
استاندار البرز با تاکید بر حمایت از اندیشه های بلند در حوزه تولید و اشتغال، ادامه داد: تمام تنگناهای نظام تولیدی با جدیت، باید همت و تلاش برداشته شود و باید به تولید کمک کنیم تا به اشتغال دست یابیم.
استاندار البرز با اشاره به ارتباط آمار مهاجرت جوانان به خارج از مرزها، تصریح کرد: بخشی از مهاجرت های جوانان نیز ناشی از بیکاری است و ما باید امید را برای جوانان فراهم کنیم.
نجفی با تاکید بر اینکه برای حمایت از تولید با احدی تعارفی نداریم،تصریح کرد:برای حمایت از تولید و رفع موانع آن باید رسا فریاد بزنیم.
استاندار البرز با اشاره به اینکه این واحد از مراکز نمونه در کشور است، گفت: در سالهایی که راهبرد اقتصاد مقاومتی دغدغه بزرگ کشور است باید بدور از شعار دادن دغدغه ها را درک و لمس کنیم و برای رفع موانع تلاش کنیم.
وی با تاکید بر پیگیری مطالبات تولیدی استان، افزود: با جدیت برنامه های حمایت از تولید مورد پیگیری قرار گیرد.
استاندار البرز همچنین نقش اتاق بازرگانی را نیز در تحقق اهداف اشتغالزایی مهم خواند و گفت: انتظار ما از اتاق بازرگانی بسیار زیاد است و باید حضور پارلمان بخش خصوصی نیز بیش از پیش نمایان باشد.
وی بیان کرد: فرصتی که امروز برای حمایت از تولید باید داشته باشیم همیشگی نیست، صادقانه عمل کنیم تا خداوند نیز در ادامه راه ما را کمک کند.
جلوگیری از قاچاق محصولات بهداشتی، _ آرایشی، بیمه و مالیات، نگاه با دید ارفاق به سرمایه گذار در استان،عمده دغدغه طرح شده از سوی این شرکت تولیدی دارویی بود.
این شرکت از صادرکنندگان برتر استان و بعنوان واحد نمونه استاندارد کشور انتخاب شده است.
7413/1535خبرنگار:معصومه مهتاب**انتشار دهنده:داریوش غفاری

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۱۱۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۳ برابری پرورش مرغ گوشتی در استان تهران/ احداث ۲ مگافارم پیگیری می‌شود

 محمد علیمهری معاون استاندار در حاشیه جلسه بررسی آخرین وضعیت احداث واحد‌های بزرگ مقیاس پرورش مرغ گوشتی (مگافارم) اظهار داشت: در حال حاضر بیش از ۱۲ درصد مصرف روزانه مرغ استان تهران در داخل استان تولید می‌شود. 

وی افزود: برنامه ریزی اولیه برای احداث ۲ مگافارم در شهرستان ری و فیروزکوه انجام شده تا خودکفایی استان تهران به ۳۰ درصد افزایش یابد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران با تاکید بر افزایش تولید خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۱۹ واحد راکد مرغداری استان تهران احیا شد که موجب افزایش جوجه ریزی از ۵۰۰ هزار قطعه به یک میلیون و ۷۰۰ هزار قطعه شد.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • ۳۰ درصد کنسرو ماهی کشور در سیستان و بلوچستان تولید می‌شود
  • افزایش اشتغالزایی و رونق تولید از آثار و برکات وقف محسوب می‌شود
  • افزایش جایزه جشنواره البرز به برگزیدگان / ۱۰ میلیارد برای ۶۲ نخبه علمی + فیلم
  • ۸۰۰ میلیاردی تسهیلات اشتغالزایی به عشایر لرستان پرداخت شد
  • پرداخت ۸۰۰ میلیاردی تسهیلات اشتغالزایی به عشایر لرستان
  • رشد ۳ برابری پرورش مرغ گوشتی در تهران
  • سرمایه گذاری دو هزار میلیاردی درشهرستان گرمه
  • افزایش پرورش مرغ گوشتی در استان تهران
  • رشد ۳ برابری پرورش مرغ گوشتی در استان تهران/ احداث ۲ مگافارم پیگیری می‌شود
  • ایجاد ۳۰۰ هزار طرح اشتغالزایی در سال ۱۴۰۳/ سقف تسهیلات اشتغال امسال افزایشی ندارد