Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-26@17:57:09 GMT

علت ۸۰ درصد آلایندگی شهر تهران

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۱۱۶۹۷

سرهنگ سعید روحی امروز در نشست تشریح راهکارهای کاهش آلودگی هوا در کلانشهرها اظهار کرد: متاسفانه دغدغه آلودگی هوا یکی از مسائلی است که در اواخر پاییز و طول فصل زمستان افزایش می‌یابد و در سالهای گذشته برخی فعالیتها برای کاهش آن انجام گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: عدم شماره‌گذاری خودروهای سنگین و نیمه‌سنگین آلاینده، عدم شماره‌گذاریهای موتورسیکلت‌های کاربراتوری از ابتدای مهر ماه و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. برخی از فعالیتهای انجام شده برای کاهش آلودگی هوا بوده است.

معاون فنی ـ مهندسی و خدمات پلیس راهور به مصوبه دولت برای عدم شماره‌گذاری موتورسیکلت‌های کاربراتوری اشاره کرد و افزود: شماره‌گذاری تمامی موتورسیلکت‌های کاربراتوری از اوایل مهر ماه ممنوع شد اما حدود 400 هزار دستگاه موتورسیکلت که قبل از مهر ماه موتور آنها تایید شده بود مورد شماره‌گذاری قرار گرفتند.

سرهنگ روحی با بیان اینکه باید به سمت تولید و شماره‌گذاری خودرو و موتورسیکلت‌های پاک برویم، تصریح کرد: تاکنون فقط حدود یک هزار دستگاه موتورسیکلت شماره‌گذاری شده است که باید به این تولیدات بیشتر توجه شود.

وی یکی از عمده‌ترین عوامل آلایندگی کلانشهرها را منابع متحرک دانست و گفت: به عنوان نمونه 80 درصد آلایندگی شهر تهران به دلیل منابع متحرک است و حداقل کاری که می‌توان در این زمینه انجام داد، از رده خارج کردن خودروهای فرسوده است.

معاون فنی ـ مهندسی و خدمات پلیس راهور با بیان اینکه طبق مصوبه هیئت دولت شماره‌گذاری خودروها و سواریهای داخلی که مصرف میزان سوخت آنها بالا است منوط به اسقاط خودروهای فرسوده می‌شود، گفت: این مصوبه فقط کمتر از دو ماه باقی ماند و با فشار کارخانجات لغو شد؛ در حال حاضر نیز خودروهای پرمصرف داخلی دوباره شماره‌گذاری می‌شوند.

وی تاکید کرد: همه دستگاه‌ها باید دست به دست هم دهیم تا اقدامات لازم در راستای کاهش آلودگی هوا انجام گیرد.

منبع: پارسینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۱۱۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غبار روی کوه های تهران مه است یا آلودگی هوا؟ | فقط این منطقه غربی تهران هوای پاک دارد

به گزارش همشهری آنلاین، براساس اعلام این شرکت، شاخص آلاینده‌ها در روز جمعه، هفتم اردیبهشت بر روی عدد ۹۷ قرار گرفته و از این رو هوا در وضعیت زرد رنگ و قابل قبول توصیف شده است.

روز گذشته نیز شاخص آلاینده‌ها بر روی عدد ۸۷ قرار داشت و هوا قابل قبول بود.

اما با این حال کوه‌های تهران که از ابتدای بهار از هر نقطه شهر معلوم بود، طی دیروز و امروز زیر غباری پنهان شده است که نشان از افزایش آلاینده‌ها دارد.

همچنین ایستگاه‌های کنترل کیفیت هوا در فرمانداری شهرری و منطقه ۱۷ با نشان دادن شاخص ۱۵۸ و ۱۵۳ نشان می‌دهد هوا در این دو نقطه شهر در وضعیت قرمز قرار دارد و برای همه مردم بسیار ناسالم است.

ایستگاه شهرک سرچشمه در منطقه ۲۲، با نشان دادن شاخص ۴۱ نشان می‌دهد که هوا فقط در این نقطه تهران پاک است.

کد خبر 847201 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها آلودگی هوا تهران شركت كنترل كيفيت هواى تهران

دیگر خبرها

  • غبار روی کوه‌های تهران مه است یا آلودگی هوا؟
  • غبار روی کوه های تهران مه است یا آلودگی هوا؟ | فقط این منطقه غربی تهران هوای پاک دارد
  • هوای پایتخت در مرز آلودگی ؛ وضعیت کیفیت هوای شهرستان‌های استان تهران + عکس
  • «پراید»؛ بیشترین سهم تولید آلایندگی مشهد را داشته است
  • سود شرکت ایلان ماسک نصف شد
  • موتورسیکلت‌ها با ۳۵ درصد از عوامل تصادفات درون شهری هستند
  • کف‌سازی و دفع آب‌های سطح ۹۰ درصد بافت تاریخی بوشهر پایان یافت
  • طرح زوج و فرد در تهران حذف می شود | محدودیت جدید برای موتورسیکلت‌ها در اطراف بازار
  • مقابله با آلودگی هوا در چین با رونمایی از نخستین موتور دیزلی جهان
  • مقابله با آلودگی هوا در چین با رونمایی از اولین موتور دیزلی جهان