Web Analytics Made Easy - Statcounter


حجت الاسلام رحیمیان، گفت: مرحوم مصطفی خمینی در دوره ای خاص ایفای نقش کرد و عمده نقش ایشان به دلیل حاکمیت خفقان برای تاریخ و برای مردم پنهان مانده است.

به گزارش خبرنگار بی‌باک، کنگره بزرگداشت منزلت و خدمات علمی و انقلابی آیت الله شهید سیدمصطفی خمینی در دانشگاه تهران برگزار شد.

حجت الاسلام رحیمیان، رئیس شورای این کنگره و تولیت مسجد مقدس جمکران در این نشست گفت: مرحوم مصطفی خمینی در دوره ای خاص ایفای نقش کرد و عمده نقش ایشان به دلیل حاکمیت خفقان برای تاریخ و برای مردم پنهان مانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از زمان شهادت ایشان جریان نهضت امام اوج گرفت و در صحنه خبر و رسانه ها ثبت شد. طبعا خدمات و فعالیت های مرحوم مصطفی خمینی پنهان مانده است.

وی افزود: بالاترین شناخت را نسبت به مرحوم آقامصطفی، حضرت امام(ره) داشتند. حضرت امام(ره) کنار مفاتیح شان به عنوان یادبود دستخطی در مورد آقامصطفی نوشتند با این مضمون که نور بصرم به لقاءالله شتافت. برای اولین بار سال ۶۲ بود که مرحوم حاج احمدآقا آن مفاتیح را به من دادند و دستخط امام چاپ شد. جمله دیگر امام این بود که آقامصطفی امید آینده اسلام بود، این امید برای آینده اسلام شامل معانی خاصی است و شایستگی های این انسان بزرگ را نشان می دهد.

حجت الاسلام رحیمیان تصریح کرد: بعضی محورهای شخصیت حاج آقامصطفی را مقام معظم رهبری بیان کردند که یکی از آنها جامعیت علمی ایشان بود. هیچ وقت منظره آن هماوردی قهرمانانه حاج آقامصطفی در درس امام و آن اشکالاتی که وارد می کردند را فراموش نمی کنیم. هر وقت مرحوم آقامصطفی بحث امام را متوقف می کرد و اشکال به اوج می رسید ما تازه اصل مطلب را دریافت می کردیم.

رئیس شورای این کنگره و تولیت مسجد مقدس جمکران افزود: دومین ویژگی ایشان تهذیب نفس و معنویت بود. ما سالهای طولانی در موقعیت های مختلف خدمت ایشان بودیم. مرحوم آقامصطفی در ایام زیارت های مخصوصه بر زیارت امام حسین(ع) تاکید داشت. در سال ۴ یا ۵ بار با پای پیاده برای زیارت سیدالشهداء(ع) می رفت. وقت عبادت و قرائت ادعیه مختلف که فرا می رسید ایشان اشکشان جاری می شد و از گریه او ما هم به گریه می افتادیم.

حجت الاسلام رحیمیان ادامه داد: سومین ویژگی ایشان ساده زیستی است. ایشان سرسوزنی روحیه آقازادگی نداشت. مرحوم مصطفی در اوج ساده زیستی به شکل یک طلبه واقعی زندگی کرد و سر سوزنی از موقعیت امام(ره) کیسه ای برای خود ندوخت. حاج احمدآقا هم این گونه بود. فهم عمیق و درک سیاسی، تبری و تولی، زیرکی و تیرهوشی در شناخت دوست و دشمن از دیگر ویژگی های ایشان است.

وی گفت: بعد از ۱۵ خرداد و دستگیری امام مرحوم آقامصطفی نقش بزرگی در صیانت از شخصیت حضرت امام ایفا کرد. زمانی که صحبت از اعدام امام بود یک موج مردمی شکل گرفت که مرحوم آقامصطفی نقش مهمی در آن داشت.

رئیس شورای این کنگره و تولیت مسجد مقدس جمکران تصریح کرد: مرگ آقامصطفی یک ویژگی مهم ازحضرت امام را مکشوف کرد و آن صبر امام در این مصیبت بزرگ بود. یکی از ویژگی های امام که نقش اساسی در پیروزی نهضت و فاع مقدس داشت احیای فرهنگ شهادت بود. جرقه اولیه آن هم با مقاومت و ایثار و ایستادگی بود که امام در مقابل این مصیبت بزرگ داشت چرا که امام فرمودند شهادت آقامصطفی لطف خفیه الهی بود چرا که روند انقلاب را سرعت داد.


منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۱۱۹۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسلیت رئیس موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) در پی درگذشت خانم معصومه حائری

در پی درگذشت حاجیه خانم معصومه حائری یزدی حجت الاسلام و المسلمین دکتر علی کمساری، رئیس موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) پیام تسلیتی را صادر کرد.

به گزارش جماران، متن پیام تسلیت در پی می آید:

انا لله و انا الیه راجعون

ضایعه درگذشت همسر مکرّمه آیت الله شهید حاج سید مصطفی خمینی، حاجیه خانم معصومه حائری یزدی موجب تأثر فراوان گردید.

جایگاه آن بانوی با فضیلت، پرهیزگار و فداکار در بیت شریف امام راحل عظیم الشان و تحمل سختی های دوران مبارزات امام خمینی(س) پس از شهادت همسر گرامی شان، آیت الله حاج آقا مصطفی خمینی در دوران تبعید، و تحمل رنج های فراوان، از ایشان همسری نمونه یک شهید به یادگار گذاشت.

اینجانب ضمن عرض تسلیت به بیت شریف و رفیع امتم امام خمینی (س) و فرزندان داغدیده ایشان برای آن بانوی محنت کشیده انقلاب، غفران الهی و برای بازماندگان آرزوی صبر و اجر از خداوند متعال دارم.

علی کمساری

رئیس موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س)

 

دیگر خبرها

  • عکسی از مادر سیدحسن خمینی در مراسم تشییع پیکر عروس ارشد امام /دختر امام هم آمد
  • چهره‌هایی که در مراسم تشییع عروس امام خمینی(ره) در قم حضور داشتند | عکس
  • عکسی از سیدحسین خمینی در هنگام نماز بر پیکر مادرش
  • همسر آیت‌الله «سید مصطفی خمینی» در قم تشییع شد
  • ‌همسر شهید ‌مصطفی خمینی در قم تشییع شد
  • مریم خمینی نوه امام در خارج از کشور چه کاره است؟
  • عروس بزرگ امام چرا همسرش را «داداش» صدا می‌زد؟
  • عروس بزرگ امام چرا همسرش را «داداش» صدا می زد؟ /آقا مصطفی اصلا از وضعیت نجف راضی نبود /او نمی خواست مثل بقیه پوشیه بزنم
  • تسلیت رئیس موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) در پی درگذشت خانم معصومه حائری
  • نوه امام خمینی در خارج از کشور چه کاره است؟