Web Analytics Made Easy - Statcounter

شیراز- ایرنا- رئیس دانشگاه جهرم از توابع استان فارس گفت: این دانشگاه با استفاده از سرمایه گذاری یک شرکت اتریشی، نیروگاه گازی تولید همزمان برق و حرارت (CHP) احداث می کند.

مسعود نادریان، روز دوشنبه درحاشیه بازدید مدیرعامل این شرکت اتریشی از دانشگاه جهرم در گفت و گو با ایرنا افزود: این نیروگاه گازی با ظرفیت تولید 25 مگاوات برق برای فروش به شبکه، درآمدزایی و تولید همزمان آب گرم برای استفاده های صنعتی و تحقیقاتی با استفاده از پیشرفته ترین فناوری حال حاضر اروپا در اراضی پردیس دانشگاه جهرم ساخته می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی، به میزان سرمایه گذاری این شرکت اتریشی برای اجرای این طرح اشاره ای نکرد.
نادریان بیان داشت: در نشستی که با حضور مدیر عامل این شرکت اتریشی در معاونت برنامه ریزی و تحقیقات شرکت برق منطقه ای فارس به عنوان مشاور اجرایی این طرح برگزار شد، مقرر شد برای ساخت این نیروگاه از نیروهای بومی استفاده شود.
آدولف وینتر، مدیرعامل این شرکت اتریشی نیز که برای بار دوم به دانشگاه جهرم سفر کرده است در بازدید از این دانشگاه ضمن ابراز خرسندی از سرمایه گذاری در محیطی علمی و عام المنفعه، پیشرفت های کیفی، کمی و میزان تغییرات در پردیس این مرکز علمی و همچنین فضاهای فیزیکی ایجاد شده در آن را ظرف یک سال اخیر، موجب شگفتی دانست.
شهرستان جهرم در فاصله 186 کیلومتری جنوب شرقی شیراز قرار دارد.
7369 /6118 /2027
خبرنگار: بهرام بشیرزاده جهرمی ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۱۲۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۱۳ نیروگاه برقابی در مازندران

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، ‌‌ مدیر طرح‌های توسعه منابع آبی شرکت آب منطقه‌ای مازندران با بیان این‌که پارسال برای ساخت هفت نیروگاه برق‌آبی با ظرفیت ۳۳.۲۵ مگاوات و تولید انرژی سالانه ۱۳۹.۷۲ گیگاوات ساعت در مازندران سرمایه‌گذار جذب شده است گفت: مطالعات و مقدمات واگذاری ۱۳ نقطه مناسب برای ایجاد نیروگاه برقابی در مازندران انجام شده و فراخوان این ۱۳ نیروگاه نیز منتشر شده است.

محمدطاهر بابازاده افزود: ۱۰۰ نقطه در مازندران دارای پتانسیل ساخت نیروگاه برق‌آبی با ظرفیت مجموع ۴۰۰.۲۸ مگاوات شناسایی شده است که به مرور با جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی یا خرید تضمینی دولت اجرایی می‌شود.    او گفت: سال گذشته پس از انجام مطالعات و فراهم کردن مقدمات، فراخوان جذب سرمایه‌گذار برای ساخت نیروگاه در هفت نقطه از استان منتشر شد که به جذب سرمایه‌گذار انجامید.   مدیر طرح‌های توسعه منابع آبی شرکت آب منطقه‌ای مازندران افزود: مطالعات ساخت ۱۳ نیروگاه برق‌آبی دیگر نیز در استان به پایان رسیده و فراخوان این طرح‌ها نیز منتشر شده است.   بابازاده گفت: از ۱۳ نقطه‌ای که برای ساخت نیروگاه برق‌آبی در نظر گرفته شده پنج نقطه در رودخانه هراز، پنج نقطه در رودخانه سه‌هزار و سه نقطه در رودخانه دوهزار قرار دارد. این ۱۳ نیروگاه نیز در مجموع توان تولید ۳۷۲ گیگاوات ساعت برق در سال را دارند.   او با اشاره به برخی مسائل پیش روی ساخت نیروگاه‌های برق‌آبی در مازندران، افزود: برای اجرایی شدن این ۱۳ نیروگاه در حال حاضر مهم‌ترین چالش ما با سازمان حفاظت محیط زیست است.

مدیر طرح‌های توسعه منابع آبی شرکت آب منطقه‌ای مازندران گفت: با توجه به این‌که رودخانه‌های هراز، چالوس و دوهزار رودخانه‌های حفاظت شده هستند به دریافت مجوز از اداره کل حفاظت محیط زیست نیاز است

بابازاده افزود: با پیگیری‌های مستمری که انجام شد گزارشی درباره این نقاط تهیه شده و قرار است در اداره کل حفاظت محیط زیست برای اخذ مجوز از طریق سازمان متبوع اقدام شود.

دیگر خبرها

  • ساخت ۱۳ نیروگاه برقابی در مازندران
  • امضای ۱۸ تفاهم‌نامه بین استان فارس و هیئت‌های خارجی
  • انعقاد ۳۱ تفاهم‌نامه داخلی و خارجی بر مبنای توانمندی‌های فارس در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • ۱۱۱ فرصت سرمایه‌گذاری پیش‌بینی و معرفی شده است
  • ظرفیت های فارس، چشم ۳۲ هیات تجاری خارجی را گرفت
  • قاچاق کالا عملاً روند تولید را مختل می‌سازد
  • علت فوت پزشک متخصص در استان فارس چه بود؟
  • علت فوت پزشک متخصص در استان فارس در دست بررسی است
  • شرکت‌های دانش‌بنیان صنایع معدنی گرد هم می‌آیند
  • دعوت معاون استاندار فارس از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی