Web Analytics Made Easy - Statcounter

از آغاز به کار پروژه ساخت مصلی شهر خنداب بیش از ۶ سال می‌گذرد اما تا کنون تنها ستون‌های این مکان فرهنگی بنا شده‌ است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نسیم خنداب، برخی از پروژه‌های عمرانی شهرها به دلیل مشکلات مختلف سال‌ها متوقف می‌شوند در حالی که با گذشت هر سال به طور قطع کار ساخت و تکمیل آن دشوارتر شده، به همین دلیل، تأخیر در اتمام این پروژه‌ها دوچندان می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پروژه احداث مصلی امام حسین(ع) شهر حنداب نیز از این دست پروژه‌ها است، از آغاز کار این پروژه فرهنگی بیش از ۶ سال می‌گذرد اما تا کنون تنها ستون‌های این مصلی بنا شده‌ است.

از زمان برپایی نماز باشکوه جمعه در شهرستان خنداب سالیان متمادی می‌گذرد اما مردم متدین این شهرستان همچنان از داشتن مصلی ویژه برپایی نماز جمعه و دیگر اعمال مذهبی که پذیرای خیل عظیم نمازگزاران باشد، محروم هستند.

هم اکنون نماز جمعه این شهرستان در مسجد امام حسین(ع) برپا می‌شود اما اهالی شهرستان خنداب برای برپایی دیگر مراسمات مذهبی ناگزیر به استفاده از زمین نیمه‌کاره مصلی هستند.

امام جمعه شهر خنداب:

وعده های عملی نشده مسئولین برای ساخت مصلی/ شبستان مصلای خنداب نیازمند ۳ میلیارد تومان اعتبار است

مجدی‌زاده، امام جمعه شهر خنداب در گفت‌وگو با خبرنگار نسیم خنداب، با اشاره به روند پروژه مصلی امام حسین(ع) شهر خنداب گفت: کمبود اعتبار مشکل اصلی این پروژه است، برخی از ارگان‌ها برای رفع این مشکل قول مساعدت دادند که تا کنون عملی نشده است.

مجدی‌زاده اظهار کرد: اوایل امسال نزدیک به ۱۵۰ میلیون تومان از محل کمک‌های خیرین برای برپایی ستون‌های مصلی جمع‌آوری و ستون‌های فلزی این مکان برپا شد.

وی در ادامه افزود: برای بتُن‌ریزی مصلی نیازمند ۶۰ میلیون تومان اعتبار هستیم، امیدواریم قبل از فصل سرما بتُن‌ریز مصلی انجام شود تا با مشکل نشست ستون‌ها و هزینه مجدد مواجه نشویم.

امام جمعه شهر خنداب با اشاه به ساخت حوزه علمیه در مصلی شهر خنداب گفت: بر اساس پیشنهاد اعضای جلسه هماهنگی ساخت مصلی مقرر شد در فضای آزاد این مکان حوزه علمیه‌ای بنا شود که اعضای شورای سیاستگزاری با این پیشنهاد موافقت نکردند چرا که زمین مذکور می‌بایست تحت تملک حوزه علمیه قرار می‌گرفت که مورد موافقت اعضای شورا واقع نشد.

مجدی‌زاده تصریح کرد: برای ساخت مصلی زمینی با مساحت ۳ هکتار در نظر گرفته شده که ۸ سال پیش توسط حاج سید میر عبدالله حسینی حصاری وقف شده و تا کنون مبلغی بالغ بر ۱۳۰ میلیون تومان برای ساخت این مجتمع فرهنگی هزینه شده است.

مجدی‌زاده متذکر شد: ۴ سالی از قول مساعدت نیروگاه برای ساخت شبستان مصلی امام حسین(ع) می‌گذرد اما در حال حاضر این سازمان به علت مشارکت در ساخت بیمارستان مهر خنداب و مشکلات مالی توان کمک در ساخت مصلی را ندارد.

وی در ادامه گفت: تکمیل شبستان مصلی نیازمند ۳ میلیارد تومان اعتبار است.

پیشرفت ساخت مصلی شهر خنداب؛ نیازمند یاری مردم و مسئولین 

امام جمعه شهر خنداب خاطرنشان کرد: مصلی، آبروی شهرستان است و امیدواریم با همت مردم و مسئولین شاهد روند موفقیت آمیزی در ساخت این مجموعه فرهنگی باشیم.

فرماندار شهرستان خنداب:

پروژه مصلی امام حسین(ع) شهر خنداب چشم‌انتظار تخصیص اعتبار

غیاثی، فرماندار شهرستان خنداب در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: روند ساخت پروژه مصلی امام حسین(ع) شهر خنداب از سال ۱۳۹۰ آغاز شد، فونداسیون این بنا چند سالی است ریخته شده اما برای ادامه روند کار نیازمند اعتبارات هستیم.

غیاثی اظهار کرد:  سال گذشته مبلغی نزدیک به یک میلیارد ریال از طرف کمیته برنامه‌ریزی شهرستان به این پروژه اختصاص داده شد که مبلغ ناچیری از این اعتبار به مرحله تخصیص رسید.

وی خاطر نشان کرد: در کمیته برنامه‌ریزی امسال نیز اعتباری بالغ بر یک میلیارد ریال برای ادامه روند این پروژه در نظر گرفته‌ایم اما به علت پایین بودن میزان تخصیص اعتبارات تنها موفق به برپایی ستون‌های این مجتمع فرهنگی شده‌ایم، امیدواریم با کمک‌های خیرین شاهد تسریع در روند عملیاتی این پروژه باشیم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۹۷۴۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروژه قهرمان‌سازی از رئیسی؛ کدام دستاورد دولت در قالب فیلم و سریال می‌گنجـد؟

دولت سیدابراهیم رئیسی قریب به 3 سال است که روی کار آمده و طی این مدت عملکردهای خود را در حوزه‌های مختلف به ثبت رسانده و دیگر به‌راحتی می‌توان عملکرد دولت را به بررسی و قضاوت نشست. اینکه دولت در چه حوزه‌ای چه عملکردی از خود به‌جای گذاشته است.

رئیسی و مردانش برخلاف آنچه گفتند و وعده دادند عملکردهای چندان موفقیت‌آمیز و امیدوارکننده‌ای در حوزه اقتصاد را نداشتند تا به جامعه اینگونه القاء کنند که عملکردی فراتر از دولت‌های گذشته داشتیم و بابت این عملکردها باید مورد تقدیر و تکریم هم قرار بگیریم.

روزنامه آرمان ملی نوشت: رئیس‌جمهور و دولتمردان معتقدند که وضعیت جامعه به‌لحاظ مسائل مختلف مساعد و رو به پیشرفت است و انتقادها نیز محلی از اعراب ندارد و آنها که از وضعیت فعلی انتقاد می‌کنند درکی از عملکرد دولت ندارند. از طرفی، اما تحلیلگران، کارشناسان و مردم عادی که این شرایط را با گوشت، پوست و استخوان خود لمس می‌کنند نظر دگرگونه‌ای دارند و معتقدند که دولت رئیسی نه تنها نسبت به گذشته عملکرد مطلوب‌تر و بهتری نداشته بلکه هر چه جلوتر می‌رود روند عملکردها و منبعث از آن شرایط جامعه بغرنج‌تر می‌شود.

نگاهی به افزایش لجام‌گسیخته قیمت‌ها در بازارهای مختلف مثل سکه و ارز که تاثیرات فزاینده خود را بر کالاهای مصرفی و مایحتاج مردم گذاشته و می‌گذارد بیانگر آن است که عملکرد دولت چندان قابل قبول نبوده و نیست.

جالب اینکه در چنین شرایط بغرنج اقتصادی برخی دولتمردان یا چهره‌های سیاسی و نمایندگان از عملکرد مطلوب دولت می‌گویند و معتقدند که باید از این عملکرد فیلم درست کرد و به نمایش عموم درآورد. چنانکه سیدمحمد حسینی، معاون پارلمانی دولت شهریورماه گذشته در این خصوص گفته بود: «لازم است برای تک تک این اقدامات و دستاوردها مستند و حتی فیلم و سریال ساخته شود و نمایشگاه برپا گردد.» این همان اختلاف نگاه به عملکردهاست که جامعه خود را در وضعیت بغرنجی می‌بیند، اما دولت و جریان همراه معتقد به ساخت فیلم از عملکردهای دولت هستند.

* 2 نوع فیلم از عملکرد دولت

نگاهی به کارکرد 3 ساله دولت نشان می‌دهد که دولت در تحقق بسیاری از وعده‌های خود از جمله ساخت یک میلیون مسکن؛ ایجاد یک میلیون شغل، رساندن تورم به نصف و تک رقمی کردن آن و تک نرخی کردن ارز ناموفق بوده است. مسائلی چون برجام و FATF نیز به حال خود رها و کلا کنار گذاشته شده است. اما اینکه برخی بدون نگاه به این مسائل و گویی اینکه در این جامعه زندگی نمی‌کنند و از دولت عملکرد اقتصادی حمایت می‌کنند قابل تامل است.   چنانکه اخیرا حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت؛ «قطعا با توجه به اقدامات دولت لازم است که فیلمی از این اقدامات ساخته شود. اطلاع‌رسانی و اینکه مردم را در جریان اقدامات شایسته دولت قرار دهیم باید انجام شود. دولت دستاوردهای مثبتی در حوزه سیاست خارجی و داخلی داشته است که باید در این رابطه اطلاع‌رسانی شود و بهتر است این اطلاع‌رسانی در قالب ساخت فیلم یا مستند باشد.»   با مطالعه برخی از این اظهارات دقیقا این پرسش پیش می‌آید که باید از کدام اقدام و عمل دولت فیلم ساخت که مردم ببینند و از دیدن آن لبخند رضایت بر لبان‌شان بنشیند. تورم میانگین 40 درصد در 3 سال اخیر را که قرار بود طی مدت 4 سال نصف و سپس تک رقمی شود یا قیمت ارز را که تا کانال70 هزار تومانی رفت و با کاهش 11 هزار تومانی در کانال 59 هزار تومان قرار دارد و برخی مدح و ثنایش می‌گویند؟ البته این همان ارزی است که قرار بود تک نرخی شود.   شاید هم می‌خواهند از چندین دوره مذاکرات بی‌حاصل برای احیای برجام فیلم بسازند. به هر حال اگر هم فیلمی ساخته شود از دو نگاه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.   در فیلمی که دولت از اقدامات خود بسازد؛ قهرمان آن سیدابراهیم رئیسی است که به قرائت دولتی‌ها مدیریت بی‌عیب و نقصی را به نمایش گذاشته و توانسته شرایط را مطلوب و جامعه را راضی نگه دارد. ضدقهرمانش هم منتقدانی هستند که دلسوزانه نسبت به شرایط جامعه و عملکردهای انتقادآمیز هشدار می‌دهند. اما فیلمی که واقعیت امور را به جامعه نشان دهد قهرمانش دولتمردانی خواهند بود که با عملکردهایشان تورم افسارگسیخته و قیمت ارزی را ببار آورده و چنین وضعیت اقتصادی را برای مردم رقم زده‌اند. ناگفته پیداست آنچه در باب دولت در قالب انتقاد از عملکردها گفته می‌شود دلسوزانه و از سر خیرخواهی است و اینکه برخی هر نقد و انتقادی را سیاه‌نمایی می‌خوانند از این رو است که یا تعریف درستی از نقد ندارند و یا نمی‌خواهد کسی به دولت متبوع‌شان انتقادی وارد شود.

دیگر خبرها

  • پروژه قهرمان‌سازی از رئیسی؛ کدام دستاورد دولت در قالب فیلم و سریال می‌گنجـد؟
  • پیشرفت فیزیکی ۹۲ درصدی پل سفیدرود
  • مشارکت ارتش در اجرای طرح مردم یاری در مناطق مرزی و محروم کرمانشاه
  • سرانجام ساخت فاز تکمیلی بزرگراه یادگار امام
  • آخرین وضعیت ساخت دو بزرگراه بروجردی و یادگار امام در تهران | میدان جی موقت بسته می شود
  • بازدید معاون اجرایی رئیس‌جمهور از طرح آبرسانی به شهرستان بهمئی
  • حرکت به سمت قله و پیشرفت/ کشور وقت آزمون و خطا ندارد
  • بیمارستان نیایش خرم‌آباد ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • حرکت به سمت قله و پیشرفت/ کشور وقت آزمون خطا ندارد
  • پیشرفت ۴۰ درصدی رمپ خروجی پل امام خمینی (ره)