Web Analytics Made Easy - Statcounter

به‌گزارش روز چهارشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، به ‌منظور اجرای مواد 4 و 12 قانون توزیع عادلانه آب و آیین نامه اجرایی آن و با هدف صیانت از منابع آب محدود باقیمانده، جلسه پیشنهاد ممنوعیت دشت‌های سمیرم، کمه، قبرکیخا و مهرگرد واقع در استان اصفهان، در محل شرکت مدیریت منابع آب ایران با حضور نمایندگانی از دفاتر نظام‌های بهره برداری، کلان آب و آبفا، حفاظت، مطالعات و شرکت آب منطقه ای اصفهان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پس از 2 روز رسیدگی و بررسی گزارش‌ها در این نشست، برای چهارسال ممنوعیت این دشت‌ها مورد تصویب وزارت نیرو قرار گرفت تا از افت بیشتر آب زیرزمینی این دشت‌ها جلوگیری شود.
بر اساس این گزارش، در دهه اخیر ناشی از خشکسالی و حفر چاه های زیاد با نزول سطح آب زیرزمینی به میزان متوسط بین نیم تا 1.5متر در این دشت‌ها مواجهیم که رقم قابل ملاحظه ای است.
با احتساب ممنوعیت این چهار دشت، از مجموع 35 دشت استان اصفهان 26 دشت حالت ممنوعه و ممنوعه بحرانی هستند که در فهرست تمرکز بیشتر برنامه‌های تعادل بخشی قرار خواهند گرفت.
2093 ** خبرنگار و انتشاردهنده: اصغر دواتگر

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۱۳۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزش تندباد‌های لحظه‌ای و ممنوعیت تردد شناور‌ها در کیش، ۱۲ اردیبهشت

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، اداره بنادر و دریانوردی اعلام کرد: با توجه به هشدار رنگ زرد اداره کل هواشناسی هرمزگان و تندباد‌های لحظه ای، افزایش ارتفاع امواج دریا و تلاطم دریا تردد شناور‌های دریایی با محدودیت‌های همراه است.

امروز تردد شناور‌های خودروبر، تفریحی و گردشگری تا ساعت ۱۹ ممنوع است.

تردد شناور‌های سبک و صیادی نیز امروز ممنوع است.

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از پروژه فروسیلیس منگنز ازنا در چند ماه آینده
  • دستاوردهای متروی مشهد و اصفهان به اشتراک گذاشته می‌شود
  • خطرناک‌ ترین استان در بحران فرونشست
  • بهره برداری از مرکز نیکوکاری امام رئوف (ع) شهر سین برخوار
  • طرح ارتقاء فرآورده های نفتی پالایشگاه اصفهان تا پایان تابستان به پیشرفت 30 درصد مي رسد
  • غفلت در بهره‌برداری از میادین مشترک نفت و گاز، چه بر سر آینده اقتصاد می آورد؟
  • ایمنی تاورکرین‌ها در پایتخت بیشتر می‌شود
  • زارع‌پور: از پایگاه چابهار ماهواره به فضا پرتاب می‌کنیم
  • راه آهن اردبیل امسال به بهره برداری می رسد
  • وزش تندباد‌های لحظه‌ای و ممنوعیت تردد شناور‌ها در کیش، ۱۲ اردیبهشت