Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- محققان کانادایی هشدار دادند که احتمال ابتلا به بیماری کشنده انسداد ریه در افراد مبتلا به آرتریت تقریبا 50 درصد بیشتر است. آفتاب‌‌نیوز : آرتریت واژه ای است برای اطلاق به بیماری هایی که مفاصل را دردناک و سفت می کنند. یک مفصل جایی است که دو یا چند استخوان به یکدیگر می رسند. آرتریت می تواند مانع از فعالیت درست مفصل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آرتریت (بخصوص نوع آرتروز) در میان افراد بالای 65 سال شایع تر است، ولی کودکان و جوانان نیز دچار آرتریت می شوند.
نتایج این مطالعه جدید که توسط محققان دانشگاه بریتیش کلمبیا در کانادا روی دو هزار و 500 فرد مبتلا به آرتریت انجام شد، نشان داد که احتمال ابتلا به بیماری مزمن انسداد ریه در این افراد50 درصد بیشتر بود.
آرتریت روماتوئید یک بیماری طولانی مدت است که در آن سیستم ایمنی، بدن را به حمله به خود وادار می کند و باعث بروز درد، التهاب و سفتی مفاصل می شود. اما التهاب مفاصل خود مشکلات دیگری را هم ایجاد می کند. 
دکتر 'دانیل لاکایل' از دانشگاه بریتیش کلمبیا گفت: یافته های این مطالعه مشخص می کند که التهاب در ابتلا به بیماری مزمن انسداد ریوی نقش دارد و پزشکانی که مبتلایان به آرتریت روماتوئید را درمان می کنند، آگاهی ندارند که این بیماران در معرض خطر شدید ابتلا به بیماری مزمن انسداد ریوی قرار دارند.
به گفته محققان، این تحقیق نشان می دهد که آرتریت روماتوئید تنها مفاصل را تحت تاثیر قرار نمی دهد بلکه می تواند باعث ابتلا به بیماری ریه نیز بشود. 
زمانی تصور می شد که بیماری مزمن انسداد ریوی بر اثر بروز التهاب به ویژه در ریه ها ایجاد می شود، اما اکنون کارشناسان می گویند که بروز التهاب در نقاط دیگر بدن نیز می تواند عاملی برای بروز این بیماری باشد.
محققان می گویند برای پیشگیری از ابتلا به بیماری مزمن انسداد ریوی، باید هر چه زودتر داروهای ضد التهابی برای افراد مبتلا به آرتریت تجویز کرد. 
نتایج این مطالعه در مجله Arthritis Care & Research منتشر شده است.
بیماری‌ انسداد ریوی‌ مزمن‌ اصطلاحی‌ است‌ که‌ برای‌ انسداد مزمن‌ مجاری‌ هوایی‌ ناشی‌ از آمفیزم‌، برونشیت‌ مزمن‌، آسم‌ و یا ترکیبی‌ از این‌ اختلالات‌ به‌ کار می‌رود. 
به گزارش ایرنا از روزنامه دیلی میل، بروز این‌ بیماری‌ مرتباً در حال‌ افزایش‌ است‌ و مردان‌ بیشتر از زنان‌ دچار این‌ بیماری‌ می‌شوند.
برونشیت، تنگی نفس، کاهش وزن، خس‌ خس‌ یا سرفه‌ در حد کم‌، خلط‌ در حد خیلی‌ کم‌ و عفونت‌های‌ مکرر در ریه‌ها از جمله علایم ابتلا به این بیماری هستند. 

منبع: آفتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۱۵۳۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چه کسانی در معرض بیماری ترانه علیدوستی هستند؟

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 20 چند روزی است که ابتلای ترانه علیدوستی، بازیگر مشهور کشورمان به «سندرم DREES» که برای اکثر افراد شناخته شده نیست، خبر ساز شده است. دکتر سید مسعود داوودی، متخصص پوست و مو و عضو هیات علمی دانشگاه بقیه الله به این بهانه درباره این بیماری و درمان آن می‌گوید: DREES یک بیماری حساسیتی تاخیری است که با تغییرات پوستی، تغییرات احشاء داخلی و تغییرات سلول های خونی خود را نشان می دهد، شایع ترین علت بروز این بیماری حساسیت های دارویی به داروهای ضد تشنج و آنتی بیوتیک‌ها هستند. واکنش های دارویی با تاخیر ٢ تا ٨ هفته ای اتفاق می افتد و علایم بالینی ناشی از آن با ضایعات پوستی کهیر مانند و یا شبیه آبله مرغان بروز کند. همچنین ممکن است درگیری مخاط دهان بروز می کند اما از آن مهم تر، گرفتاری غدد لنفاوی به شکل گسترده ممکن است بروز کند و درگیری مخاط داخلی بدن نیز ممکن است با علایمی شبیه به هپاتیت حاد بروز کند. مهم ترین اقدام در درمان این بیماری قطع مصرف داروهای مشکوک و استفاده از کورتون‌های سیستمیک و یا سایر داروهای سرکوب سیستم ایمنی است. در موارد خفیف ببماری بهبود یابنده است. تشخیص زودرس بیماری در درمان آن بسیار موثر است. جزئیات را می‌بینید و می‌شنوید.

دیگر خبرها

  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • ۵ درصد جرایم رانندگی اشتباه ارسال می‌شود/ دو علت بروز خطا
  • آشنایی با علائم آبریزش دائمی بینی در بهار
  • دلیل آبریزش دائمی بینی احتمالا «التهاب سینوسی مزمن» است
  • مراقب باشید بیماری ترانه علیدوستی را نگیرید | این افراد در معرض «سندرم DREES» هستند
  • دلیل آبریزش دائمی بینی چیست؟
  • دلیل لرز و بدن درد بدون تب چیست؟
  • زخم‌های دیابت، کشنده‌تر از سرطان
  • چه کسانی در معرض بیماری ترانه علیدوستی هستند؟
  • ۷میلیون ایرانی مبتلا به دیابت؛ زخم‌های دیابت، از سرطان کشنده‌تر است