Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - در ماه‌هاي اخير مردم آذربايجان شرقي پيامک‌هاي متنوعي را که حاوي پيام‌هايي سؤال‌برانگيز و غيرواقعي است، دريافت کرده‌اند که به‌دليل افزايش تعداد اين پيامکها و نيز اعمال بار رواني امان دريافت‌کنندگان را بريده است. به گزارش خبرگزاري تسنيم از تبريز، در پي درخواست مکرر مردم آذربايجان شرقي مبني بر رسيدگي به موضوع ارسال پيامک‌هاي تبليغاتي ناخواسته، خبرنگار تسنيم بر آن شد نظرات اين شهروندان را درج و نسبت به انعکاس آن به مسئولان اقدام کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پيامک تبليغاتي به يکي از گرفتاري‌هاي اساسي زندگي روزمره تبديل شده و نه‌تنها مطابق با اصول و استانداردها اجرا نمي‌شود بلکه موجبات اعتراض شهروندان را نيز فراهم ساخته است.
پيامک‌ها که اغلب در موضوعات مختلف بدون درخواست دارنده خط تلفن به وي ارسال مي‌شود به‌حدي تعداد و گستره بالايي دارد که عملاً آشفتگي و کلافگي فرد را موجب شده و آسايش را از وي سلب مي‌کند.
از سويي کسر هزينه براي برخي پيامک‌ها و يا درخواست هزينه‌هاي گزاف در تداوم اطلاع‌رساني در قالب يک پيامک خاص موجب شده عملاً رغبتي براي استفاده از پيامک‌ها باقي نماند، به‌طوري که شهروندان در ترجيحات خود حذف کامل پيامک را درخواست کرده‌اند.
مزاحمي که حذف نمي‌شود
علي عزيزي درباره پيامک‌هاي تبليغاتي به خبرنگار ما مي‌گويد: با دريافت پيام قرعه‌کشي در جشنواره‌اي تشويق شدم در قرعه‌کشي که به هداياي قابل توجهي اشاره کرده بود، شرکت کنم.
وي افزود: با ارسال عدد درخواستي به شماره اعلام‌شده در متن بلافاصله پاسخي مبني بر شرکت در قرعه‌کشي و دريافت پاسخ تا يک ساعت ديگر شدم.
عزيزي ادامه داد: اما با وجود سپري شدن سه روز هيچ پاسخي مبني بر برنده شدن يا نشدن ارسال نشده و فقط پيرو همان پيامک همراه اول اعلام کرد که با کسر هزينه از اعتبارم مواجه شدم.
ديگر شهروند تبريزي در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: من يک دانش‌آموز هستم و اغلب اين پيامک‌ها به‌درد من نمي‌خورد جز اينکه کلافه شوم و وقت و بي‌وقت مجبور به پاک کردن پيامک‌ها شوم هيچ کاري با آن‌ها ندارم.
حبيبي در ادامه مي‌گويد: نه علاقه‌اي به ادامه اين پيامک‌ها مطابق متن دارم و نه اعتقادي به دستيابي به پاسخ سؤالات و اطلاعات عمومي از طريق پيامک دارم.
اين شهروند تبريزي معتقد است: اين پيامک‌هاي تبليغاتي باعث شده تا ديگر به پيام‌هاي دوستان خودم نيز بي‌اعتنا شوم چرا که ارسال انبوه اين پيامک‌ها باعث شده هر زماني پيامکي به موبايلم مي‌آيد حس مي‌کنم که باز پيامک تبليغاتي است و باعث مي‌شود تا ديگر پيامک‌هاي نزديکان و دوستان را نخوانم.
وي در پايان گفت: نکته جالبي که با اين موضوع مواجه هستم اين است که هر چقدر حذف مي‌کنم حذف نمي‌شوند و با ثبت لغو اين پيامک‌ها باز اين پيام‌ها مي‌آيند.
کسب درآمد تنها هدف ارسال پيامک‌هاي تبليغاتي
بهترين گزينه خريد لباس، چه لباس‌هايي براي نوزاد نخريم، بيماران ديابتي و دستگاه تست قند خون، چگونه وزن کم کنيم، بسته‌هاي عضويت رايگان، دريافت آگهي فرصت‌هاي شغلي، همسرتان را شيفته خود کنيد، بهترين درمان چاقي و...، اين‌ها جملاتي است که هر روز از صبح تا شب و حتي نيمه‌شب براي هر دارنده تلفن همراه ارسال مي‌شود.
حسين حاتمي که به‌گفته خودش کارگر شهرک صنعتي شهيد سليمي آذرشهر است تأکيد دارد که اين پيامک‌ها جز اعصاب‌خردي فايده‌اي ندارد، در واقع از هيچ کدام استفاده نکرده و نمي‌داند چرا مجبور است به‌خاطر داشتن يک خط تلفن اين همه پيامک ناخواسته دريافت کند.
وي ادامه مي‌دهد: اين پيامک‌ها فقط با هدف درآمدزايي به دارندگان گوشي موبايل ارسال مي‌شود.
حسن کوه‌کبيري در کهولت سن به‌سختي با اصرار فرزندانش گوشي همراه به دست گرفته است که به خبرنگار تسنيم مي‌گويد: براي اينکه از حال و روزم خبردار شوند و جايي مي‌روم پيدايم کنند، گوشي به من دادند اما از اينهايي که مي‌فرستند سر در نمي‌آورم و بعضي وقت‌ها دخترم مي‌آيد همه‌شان را پاک مي‌کند.
ليلا اصغري دو فرزند دارد و مي‌گويد تا به حال از پيامک‌ها استفاده نکرده است، فقط يک بار يکي از آن‌ها را براي دريافت اطلاعات خريد لباس مطالعه کرده و به تبليغات مارک خاصي رسيده است.
وي اضافه مي‌کند: از آن تاريخ ديگر پيامک‌ها را باز نمي‌کنم فقط حذفشان مي‌کنم. ولي ديگر خسته شده‌ام که اميدوارم مسئولان فکري نسبت به اين موضوع داشته باشند.
چه‌کسي مسئول است؟
در بيشتر کشورهاي دنيا حريم خصوصي تعريف دقيقي دارد، از مصاديق آن اين است که هيچ سازمان يا ارگاني بدون کسب اجازه از کاربران حق استفاده از شماره آنها را ندارد، اما ما اکنون شاهد واگذاري شماره‌هايي هستيم که به نام شخص يا فرد خاصي صادر شده‌اند، جالب اين‌جاست موضوع به همين جا ختم نمي‌شود، مجيد يکي از کاربران همراه اول مي‌گويد: «چند روز پيش ساعت پنج صبح، پيامکي به اين مضمون برايم ارسال کرده؛ "مشترک گرامي، در صورت تمايل در فروش ويژه ويلا‌هاي گيلان شرکت کنيد". دو روز بعد، صبح اول وقت با شماره عجيبي مواجه شدم که به اين مضمون بود؛ "مشترک گرامي، درصورت تمايل با همين شماره از اپراتور ديگري استفاده کنيد". من که قصد استفاده از اپراتور ديگري را نداشتم، جوابم منفي بود اما همچنان ادامه مي‌داد و از مزيت‌هاي استفاده از اپراتور ديگر مي‌گفت.
از اين وضع خسته شدم، به يکي از دفاتر نمايندگي مراجعه کردم و درخواست لغو پيام‌هاي تبليغاتي و اين دسته از پيام‌ها را دادم اما مسئول مربوطه از ارسال پيام و مشخصات او اظهار بي‌اطلاعي کرد. او از اين‌که نتوانسته پاسخ دقيقي دريافت کند، عصبابي است و مي‌گويد آنها تنها کاري که کرده‌اند اين است که مرا به امور مشترکين معرفي کرده‌اند. ظاهراً امور مشترکين هم به اطلاعات وي دسترسي نداشته. حالا مجيد برايش سؤال پيش آمده اگر همراه اول به اطلاعاتش دسترسي ندارد، پس چه‌کسي است که به اطلاعاتش دسترسي دارد؟ حالا برايش جاي سئوال است، بدون دسترسي اپراتور مربوطه به اطلاعات کاربران، پيامک‌هاي تبليغاتي چگونه ارسال مي‌شود؟».
سامانه‌اي براي خلاص‌شدن از شر پيامک‌هاي تبليغاتي
محمد امامي مديرکل دفتر نظارت بر سرويس‌هاي ارتباطي سازمان تنظيم مقررات با ابراز اينکه "هر مشترک به‌صورت ماهانه به‌صورت متوسط بين 600 تا 900 پيامک ارسال مي‌کند که اگر اين عدد را در 80 ميليون مشترک فعال ضرب کنيم به رقمي ميلياردي مي‌رسيم" اظهار کرد: در اين ميان سهم پيامکهاي تبليغاتي چندان زياد نيست و به‌دليل تغييرات ذائقه مشترکين و علاقه به استفاده از فناوري‌هاي جديد اين روند رو به کاهش است.
وي افزود: شرکت‌هاي تبليغاتي به‌دليل وجود سرويس‌هاي نوين علاقمندند از سرويس‌هاي نوين استفاده کنند که با توجه به تنوع اپراتورها سهم تبليغات ديتايي هم بيشتر شده است.
امامي ادامه داد: پيامک‌هاي تبليغاتي هيچ هزينه‌اي را متوجه مشترک نمي‌کند اما پيامکهايي که داراي ارزش افزوده هستند هزينه‌اي را متوجه گيرنده پيام مي‌کند و پيامک‌هاي تبليغاتي که با صفر 9 شروع نمي‌شود از طريق سامانه و آنهايي که 09 ارسال مي‌شود از شماره شخصي ارسال شده است.
مديرکل دفتر نظارت بر سرويس‌هاي ارتباطي سازمان تنظيم مقررات در ادامه گفت: شهروندان مي‌توانند از طريق سامانه *800# نسبت به قطع کامل پيامک‌هاي تبليغاتي خود اقدام کنند.
حميد ضيايي‌پرور معاون مرکز فناوري اطلاعات و رسانه‌هاي ديجيتالي هم با اشاره به قدمت 24ساله تلفن همراه در کشور گفت: در ابتدا اين پيامکهاي تبليغاتي به هيچ عنوان مزاحمت فرض نمي‌شد اما با گذشت زمان و کثرت ارسالي‌ها، آزاردهنده شد.
او افزود: تقريباً در 15 سال اخير پيامکهاي مزاحم زياد شده که کنار خلأ قانوني شرايط قدري پيچيده‌تر هم شد تا اينکه از سال 92 مقابله با پيامکهاي مزاحم مورد توجه قرار گرفت.
به‌گفته ضيايي‌پرور تعريف مزاحمت از فردي به فرد ديگر متفاوت است به اين ترتيب که تشخيص آن با فرد است زيرا ممکن است براي فردي يکي از پيامکهاي تبليغاتي مفيد فرض شود و براي ديگري مزاحمت تلقي شود.
او در ادامه به انواع پيامکهاي تبليغاتي که به دو دسته تقسيم مي‌شود اشاره کرد و گفت: پيامک‌هاي تبليغاتي يا صرفاً تبليغاتي هستند يا ارزش افزوده توليد مي‌کنند که طبيعتاً براي مشترک هزينه‌اي به‌دنبال دارند، اما براي گروه اول که صرفاً تبليغاتي هستند مطلقاً هزينه‌اي را متوجه مشترک نمي‌کنند.
ضيايي‌پرور با انتقاد از آزادي عمل سيستم کنترل پيامک‌هاي انبوه گفت: اين امر در بسياري از کشورهاي جهان به اين صورت نيست و کسي حق ندارد پيامک انبوه را بدون اجازه براي افراد ديگر ارسال کند.
نحوه رسيدگي به شکايات پيامکهاي مزاحم
حسين فلاح جوشقاني هم در خصوص راه‌اندازي سامانه دريافت شکايت از پيامک‌هاي تبليغاتي که از سوي وزير ارتباطات اعلام شد، توضيح داد.
وي اظهار داشت: اين سامانه با هدف دريافت شکايات مردم از پيامک‌هاي تبليغاتي که از سرشماره‌هاي شخصي ارسال مي‌شود راه‌اندازي شده است، بر اين اساس مشترکاني که پيامک‌هاي تبليغاتي و مزاحم دريافت مي‌کنند مي‌توانند با ارسال شماره‌اي که اين پيامک به آنها ارسال شده است به سامانه 195 سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي شکايت خود را گزارش کنند.
معاون وزير ارتباطات افزود: سامانه رسيدگي به شکايات پيامک‌هاي تبليغاتي شخصي (سامانه پيامکي 195) به‌صورت آزمايشي از روز گذشته و با اعلام وزير ارتباطات آغاز به کار کرده اما از ابتداي آبان ماه به‌صورت رسمي فعاليت خود را شروع مي‌کند.
رئيس سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي ادامه داد: مشترکان از طريق سيم‌کارت‌هاي شخصي بايد شماره سيم‌کارت مورد نظر را به‌صورت کامل و با فرمت شماره 11رقمي به سامانه 195 اطلاع دهند، در اين روش، بررسي اين پيامک در يک بازه زماني مشخص و با توجه به تعداد پيامک‌هايي که از سمت اين شماره سيم‌کارت به سامانه 195 گزارش شده باشد، صورت مي‌گيرد.
فلاح با بيان اينکه در اين مرحله آزمايشي تعداد شکايات از سيم‌کارت مدنظر هنوز نهايي نشده است تصريح کرد: تا زمان راه‌اندازي رسمي اين سامانه، فرآيند تعداد شکايات، سيم‌کارت مشخص خواهد شد در صورتي که سيم‌کارت مزاحم تشخيص داده شود سرويس پيامکي روي اين سيم‌کارت مسدود خواهد شد.
معاون وزير ارتباطات گفت: براي مثال اگر تعداد شکايات از سيم‌کارتي که از طريق آن پيامک تبليغاتي ارسال شده بود بيش از 50 شماره باشد، اين شماره مزاحم تشخيص داده شده و سيستم پيامکي آن را مسدود مي‌کنيم.
وي تأکيد کرد: بررسي شکايات از سيم‌کارتهايي که پيامک تبليغاتي ارسال مي‌کنند محتوايي نبوده و ما به محتواي پيامک‌ها ورود نمي‌کنيم بلکه بر مبناي دريافت گزارش‌هاي مردمي و تعداد پيامک‌هايي که طي چند روز از اين سيم‌کارت ارسال مي‌شود، آن را مزاحم تشخيص داده و با آن برخورد مي‌کنيم.
فلاح افزود: مبناي بررسي پيامک‌هاي تبليغاتي، گزارش‌هاي مردمي است و به‌صرف دريافت يک يا چند شکايت، سيم‌کارت مزاحم تشخيص داده نمي‌شود بلکه بايد تعداد شکايات از يک شماره ارسال‌کننده پيامک به يک حد نصاب منطقي برسد.
معاون وزير ارتباطات اظهار داشت: مشترکان بايد، شکايت خود را از طريق پيامک به سامانه 195 ارسال کنند که اين ارسال پيامک هزينه‌اي براي آنها نخواهد داشت.
به هر حال مردم آذربايجان شرقي خواستار تعديل پيامک‌ها و پاسخگويي نهادهاي مسئول هستند و معتقدند گرفتاري‌هاي ناشي از پيامک‌ها بيش از محاسن اطلاع‌رساني آن بوده است.
پيامک‌هاي بي‌نام‌ونشان در حالي روزانه به سطح گسترده‌اي از جمعيت يک منطقه ارسال مي‌شود که به‌دليل بي‌توجهي به نظارت به آنها زمينه هر گونه جرم و يا تهديد رواني جامعه را فراهم کرده و به نظر مي‌رسد مسئولان منتظر حادثه با ابعاد گسترده هستند تا نظارتهاي خود را آغاز کنند.
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۱۵۸۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وکیل در آذربایجان شرقی

اولین شهر در لیست که بیشترین تقاضا برای وکیل در آن احساس میشود و در مرکزیت استان آذربایجان شرقی قرار دارد شهر تبریز است ... - اخبار بازار -

وکیل در آذربایجان شرقی ، لیست کامل وکلای استان آذربایجان شرقی ، احراز هویت شده ، پایه یک دادگستری ، بیش از چند سال سابقه وکالت ، مدرک کارشناسی ارشد حقوق که در شهر های : تبریز با مرکزیت این لیست ، میانه ، سراب ، هشترود ، بستان آباد ، اهر ، ورزقان ، کلیبر ، جلفا ، آذرشهر ، اسکو ، عجب شیر ، مراغه ، ملکان ، بناب و.. که در ادامه به معرفی وکلای پیشکسوت در این شهر ها میپردازیم ...

لیست وکیل پایه یک در تبریز :

اولین شهر در لیست که بیشترین تقاضا برای وکیل در آن احساس میشود و در مرکزیت استان آذربایجان شرقی قرار دارد شهر تبریز است که میتوانید لیست کامل آن را در صفحه وکیل تبریز  مشاهده کنید ، وکلایی نظیر :

وکیل پایه یک دادگستری تبریز محمد قربان زادهوکیل پایه یک دادگستری تبریز راضیه اسدپور اصلوکیل پایه یک دادگستری تبریز سلیمان طاهر میرزانلووکیل پایه یک دادگستری تبریز حسن پاشازادهوکیل پایه یک دادگستری تبریز حسین شربیانیوکیل پایه یک دادگستری تبریز نریمان صداقتوکیل پایه یک دادگستری تبریز حسین علیپوروکیل پایه یک دادگستری تبریز الهه ایزدیوکیل پایه یک دادگستری تبریز سحر یوسفیوکیل پایه یک دادگستری تبریز حسین فخروکیل پایه یک دادگستری تبریز مینا علویوکیل پایه یک دادگستری تبریز جواد صالحی

که لیست کامل آن را میتوانید در صفحه وکیل تبریز مشاهده کنید ، و یا پارس وکیل را جستجو کنید ووارد صفحه وکیل تبریز شوید.

البته عمده مشکلات مردم در تبریز در زمینه ملکی است که شما میتوانید به صفحه  وکیل ملکی تبریز  مراجعه کنید .

لیست وکیل در آذربایجان شرقی در ادامه با ما همراه باشید ...

لیست وکیل پایه یک در میانه :

وکیل در آذربایجان شرقی (میانه) دومین شهری که بیشترین سرچ را در شهر های آذربایجان شرقی دارد میانه است که عمدتا در این شهر با دعاوی ملکی روبرو هستند، بهترین وکیل در میانه پایه یک دادگستری با بیش از 20 سال سابقه ، کارشناسی ارشد حقوق و انجام تعداد بیشمار پرونده به ترتیب :

وکیل پایه یک دادگستری در میانه کمال کاوسیوکیل پایه یک دادگستری در میانه مهدی محمدیوکیل پایه یک دادگستری در میانه امین زالی قاضیوکیل پایه یک دادگستری در میانه شهلا رحمتیوکیل پایه یک دادگستری در میانه المیرا اسلام زادهوکیل پایه یک دادگستری در میانه هادی عسگریوکیل پایه یک دادگستری در میانه پیمان مرادی

برای مشاهده لیست کامل میتوانید به صفحه وکیل میانه  مراجعه کنید.

لیست وکیل پایه یک در سراب :

وکیل در آذربایجان شرقی (سراب ) سومین شهر لیست شهر سراب است با تعداد زیادی سرچ سالانه ، لیست بهترین وکیل در سراب پایه یک دادگستری با بیش از 15 سال سابقه و انجام تعداد زیادی پرونده ریال کارشناسی ارشد حقوق و عضو رسمی کانون وکلای دادگستری به ترتیب :

وکیل پایه یک دادگستری سراب سیامک ارشدیوکیل پایه یک دادگستری سراب امیررضا ادیب اوغانیوکیل پایه یک دادگستری سراب امیر قشونیوکیل پایه یک دادگستری سراب یاسر نریمانی مردان

برای مشاهده رزومه این افراد میتوانید به پارس وکیل مراجعه و وارد قسمت وکیل سراب شوید.

لیست وکیل پایه یک در شبستر :

وکیل در آذربایجان شرقی (شبستر) شهر بعدی که در لیست است شهر زیبای شبستر است ، لیست وکیل پایه یک دادگستری در شبستر با بیش از 15 سال سابقه ، کارشناسی ارشد حقوق و انجام تعداد بالایی پرونده حقوقی به ترتیب :

آیدین رضا نژاد وکیل پایه یک دادگستری شبسترحیدر روشن قلب وکیل پایه یک دادگستری شبسترمریم عالم شادآباد وکیل پایه یک دادگستری شبسترسهیلا نیکبختان وکیل پایه یک دادگستری شبستر

برای مشاهده لیست کامل وکیل در شبستر و مشاهده رزومه به پارس وکیل مراجعه کنید.

لیست وکیل پایه یک دادگستری در عجب شیر :

وکیل در آذربایجان شرقی (عجب شیر ) منطقه بعدی که جزء شهر های آذربایجان شرقی است عجب شیر است ، لیست وکیل در عجب شیر پایه یک دادگستری با بیش از 15 سال سابقه و انجام تعداد بیشماری پرونده حقوقی و عضو رسمی کانون وکلای آذربایجان به ترتیب :

فرمان آقا زاده وکیل پایه یک دادگستریرسول احمدی وکیل پایه یک دادگستریخدیجه محمد پور وکیل پایه یک دادگستریفآیناز یعقوبی وکیل پایه یک دادگستریمجید نیکزاد وکیل پایه یک دادگستری

برای مشاهده رزومه وکلا به پارس وکیل مراجعه کنید(جستجوی کنید)

لیست وکیل پایه یک در بستان آباد :

وکیل در آذربایجان شرقی (بستان آباد ) منطقه بعدی که جزء شهر های آذربایجان شرقی است عبستان آباد است ، لیست وکیل در بستان آباد پایه یک دادگستری با بیش از 15 سال سابقه و انجام تعداد بیشماری پرونده حقوقی و عضو رسمی کانون وکلای آذربایجان به ترتیب :

وکیل پایه یک بستان آباد کامبیز افتخاریوکیل پایه یک بستان آباد حمید عباس زادهوکیل پایه یک بستان آباد داود فرزین فروکیل پایه یک بستان آباد امیر آدمیوکیل پایه یک بستان آباد مهدی شوقی الواروکیل پایه یک بستان آباد احمد یار محمدیوکیل پایه یک بستان آباد توحید احمد زادهوکیل پایه یک بستان آباد اصغر اسدزادهوکیل پایه یک بستان آباد فریده امیرمحسنی

که برای مشاهده رزومه این وکلا میتوانید سایت پارس وکیل را جستجو کنید.

لیست وکیل پایه یک در اهر :

وکیل در آذربایجان شرقی شهرستان اهر : شهر بعدی استان آذربایجان شرقی اهر است که وکلای پیشکسوتی نظیر :

وکیل پایه یک اهر محمود قربانیوکیل پایه یک اهر مهدی وظیفه شبلووکیل پایه یک اهر هادی علیپوروکیل پایه یک اهر کرم دوستیوکیل پایه یک اهر مژگان جودیوکیل پایه یک اهر کریم اسلامیوکیل پایه یک اهر اسلام تنهائیوکیل پایه یک اهر هانیه صمدیوکیل پایه یک اهر قاسم طاهریوکیل پایه یک اهر محسن نوشیانوکیل پایه یک اهر ابراهیم جواهروکیل پایه یک اهر کریم باقریوکیل پایه یک اهر سیامک صبوریوکیل پایه یک اهر حامد احمدی

برای مشاهده لیست کامل وکیل اهر پارس وکیل را جستجو کنید.

"این مطلب تبلیغاتی است"

دیگر خبرها

  • بهره‌مندی ۲۳۷ روستای آذربایجان‌غربی از نعمت گاز‌طبیعی
  • رتبه دهم آذربایجان شرقی در تبدیل مجوز‌های کاغذی
  • آشنايي با جديدترين پرتال پیامک /ارتباطات سریع و جذاب برای همه
  • استاندار آذربایجان‌شرقی: مردم سالاری نظام جمهوری اسلامی در دنیا بی‌نظیر است
  • اختصاص بیشترین سهم قیر رایگان استان آذربایجان شرقی به اهر
  • شوراها از نگاه بخشی و کوتاه مدت پرهیز کنند
  • مدال برنز بر گردن تیرانداز آذربایجان شرقی
  • اختصاص بیشترین سهم قیر رایگان آذربایجان شرقی به اهر
  • فیلم| عملیات تعقیب و گریز برای کشف محموله‌های قاچاق چوب در آذربایجان‌شرقی
  • وکیل در آذربایجان شرقی