Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، سید ابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی، در ویژه برنامه بدرقه خدام و زائران اربعین حسینی که با عنوان «اذن اربعین»، عصر روز گذشته 1آبان ماه در صحن انقلاب حرم مطهر رضوی برگزار شد، بیان کرد: در فرهنگ اسلامی، تنها یک عاشورا و یک اربعین داریم.
وی ادامه داد: با وجود اینکه رحلت پیامبر اکرم(ص)، شهادت امیرالمومنین(ع) و شهادت حضرت فاطمه(س)، بسیار مصیبت بزرگی است، اما ما تنها یک عاشورا داریم که عاشورای حسین(ع) است که در آن پیامبر(ص) و حضرت علی(ع) و سیده زنان دو عالم(ع) اشک ریخته‌اند و شاید بتوان گفت همه‌ی انبیا و اولیاء، قبل و بعد از عاشورا، برای آن اشک ریخته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حجت‌الاسلام رئیسی با بیان اینکه عاشورا می‌خواست روز پایان نام و راه اباعبدالله و اصحابشان باشد، بیان کرد: اراده الهی طوری تعلق گرفت که عاشورا، روز تولد و آغاز عاشورائیان باشد.
تولیت آستان قدس رضوی ابراز کرد: نجات و حیات انسان در گرو پاسداشت از عاشورا و مضامین و مفاهیمی است که اباعبدالله(ع) و اصحابشان برای نجات همه نسل‌ها در همه قرون و اعصار خلق کردند، به گونه ای که سخنشان حیات بخش انسان است نه فقط مسلمانان.
اربعین برای آن است که عاشورا گم نشود
وی تصریح کرد: اربعین برای آن است که نمود و نمادی برای بقای عاشورا شکل گیرد، اربعین برای آن است که عاشورا گم نشود و پیام پیشِ روی انسان است که مبادا پیام عاشورا گم شود و در این میان، بحث الفاظ نیست، دل است و عشق و دلدادگی.
حجت‌الاسلام رئیسی عنوان کرد: هرچند در حدیث امام عسگری(ع)، زیارت اربعین یکی از نشانه‌های مومن عنوان شده است، اما عشق و دلدادگی است که انسان را به برداشتن گام در این مسیر وامی‌دارد و گویا برنامه آن است که قطره‌ای اشک، به قدرت نرم اسلام و برای نظام اسلامی تبدیل شود.
تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه اربعین، قدرت رهبری است و قدرت نرمی است برای اسلام و جنبش و خیزشی که این چنین برای جهانیان به نمایش گذاشته می‌شود، ابراز کرد: اربعین یک حرکت توام با دلدادگی است که ساکنان با دل خود، در راه معشوق گام می‌نهند.
وی با بیان اینکه این نمایش قدرت از طرف مستکبران سانسور می‌شود، اظهار کرد: افراد با دغدغه‌های مختلفشان در این حرکت عظیم شرکت می‌کنند، اما رسانه‌های غربی این حرکت عظیم و بی‌بدیل در عالم را نمایش نمی‌دهند، چون معتقدند که نباید این قدرت راهبردی اسلام و قدرت عاشقان اباعبدالله(ع) را در معرض دید جهانیان قرار دهند.
حجت‌الاسلام رئیسی اذعان کرد: در این همایش و حضور پرمعنا، نمی‌دانیم که میزبان کیست و مهمان کدام است و قرار است با این حضور، تمدن بزرگ اسلامی رقم بخورد و جلوه‌ای از وحدت و انسجام مسلمانان و دلدادگی به خداوند را به نمایش گذارند.
اربعین جلوه‌ای از امت واحده
وی تصریح کرد: حرکت عظیم اربعین، جلوه‌ای از گرایش به دین و معنویت است، در مقابل این همه گریز از معنویت؛ و جلوه‌ای از گرایش به آزادگی، سرور آزادگان و مقاومت و مقتدای عالم است.
حجت‌الاسلام رئیسی، اربعین را جلوه‌ای از استکبار ستیزی، دشمن‌ شناسی و دشمن‌ ستیزی دانست و اذعان کرد: اربعین، جلوه‌ای از ایستادگی در راه هدف است؛ احساس امتی که حضور می‌یابند، احساس امت واحده است و می‌خواهد اتفاقی عظیم یعنی آمدن مهدی فاطمه(عج) و عدالت بر جهان را نوید دهد.
تولیت آستان قدس رضوی ابراز کرد: حضور در این راهپیمایی عظیم، عبور از همه‌ی سیطره‌های کمیت در عالم و پیوستن به خیل عظیمی از عشق و دلدادگی و حضور با کیفیت است؛ اربعین جلوه حرکتی پایدار و رو به جلو برای امت اسلامی است و به همین جهت مستکبران آن را سانسور می‌کنند؛ گویا قرار است به اسم اباعبدالله(ع) عالم متحول شود و سخنِ آقا، دل‌ها را در جهان تسخیر کند.
وی با تأکید بر اینکه اربعین یک کار مردمی است، اذعان کرد: در زیارت اربعین، سخن از دولت‌ها نیست و مردم از مکاتب مختلف غیر شیعی هم عاشق امام حسین(ع) هستند و می‌خواهند با این حضور، از جاهلیت مدرن موجود، جهل‌ زدایی کنند و  ارزش‌ها را به نمایش گذارند.
حجت‌الاسلام رئیسی مطرح کرد: این نماد و نمودی است که عاشورا در همه لایه‌های زندگی انسان شکل و رنگ پیدا کرده‌ است و به دلیل همین اثرگذاری است که موضوع زیارت مورد هجوم است، چون آدم مقاوم می‌سازد و انقلاب ما، از جلوه‌های مهم عاشورا است.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۱۶۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: تحریم در ایران هرگز به نتیجه نرسید و پس از این هم نمی‌رسد

رئیس‌جمهوری با تأکید بر اینکه برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی گواه تحریم‌ناپذیر بودن جمهوری اسلامی ایران است، گفت: تحریم در ایران اسلامی با اراده پولادین مردم هرگز به نتیجه نرسیده است و پس از این هم نخواهد رسید.

به گزارش شانا به‌نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، سیدابراهیم رئیسی امروز (شنبه، هشتم اردیبهشت‌ماه) در آیین گشایش نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی با تأکید بر اینکه برگزاری این نمایشگاه گواه تحریم‌ناپذیر بودن ایران است، بیان کرد: تحریم در ایران اسلامی با اراده پولادین مردم هرگز به نتیجه نرسیده و پس از این هم نخواهد رسید. برگزاری این نمایشگاه همچنین نشان‌دهنده آن است که طرح‌های شیطانی منزوی کردن ایران هرگز به نتیجه نرسیده است و نخواهد رسید و ایران اسلامی با وجود ذخایر مادی و معنوی، نیروی انسانی کارآمد با اراده، مبتکر و خلاق می‌تواند در عرصه‌های مختلف نوآوری‌های متعدد و متنوع به دنیا عرضه کند.

وی این نمایشگاه را رونمایی از دستاوردها و توانمندی‌های جوانان کشور در تلاش برای تبدیل تحریم‌ها و تهدیدها به فرصت توصیف کرد و گفت: به تعبیر دیگر ترجمان این نمایشگاه و رویداد بزرگ اقتصادی آن است که ما توانستیم و باز نیز می‌توانیم.

رئیس‌جمهوری با بیان اینکه اگر زیاده‌خواهی سلطه‌گران نباشد، امکانات و منابع خدادادی برای رفع نیازهای بشر و رسیدن او به کمال و رفاه کافی و مناسب است، تصریح کرد: متاسفانه جریان تحریم‌ها جلوه‌ای از ظلم و زیاده‌خواهی سلطه‌گران است که وقتی علیه ملتی اعمال می‌شود، نه صرفاً در مسیر رسیدن به اهداف آن ملت، بلکه در مسیر رسیدن همه ملت‌ها به اهداف‌شان مانع ایجاد می‌کنند، این حقیقت تحریم است و تحریم در واقع جنگی از نوع غیرنظامی برای جلوگیری از دستیابی ملت‌ها به آرمان‌ها و اهداف‌شان است.

رئیسی با بیان اینکه ملت ایران با توکل بر خدا و تکیه بر داشته‌های داخلی تحریم‌ها را به اعتراف مقام‌های رسمی آمریکایی پشت سر گذاشته است، افزود: آمریکایی‌ها اعتراف کردند که سیاست فشار حداکثری علیه ایران مفتضحانه شکست خورده و این دستاورد حاصل تلاش جوانان با اراده ما در عرصه تولید و فعالیت اقتصادی است.

وی با اشاره به اینکه برای رونق فعالیت‌های اقتصادی و جلوگیری از خام‌فروشی به ایجاد زنجیره کامل تولید نیاز داریم، اظهار کرد: ایجاد زنجیره کامل تولید، افزون بر ایجاد اشتغال و ارزش افزوده بالاتر می‌تواند به خود تولید نیز رونق و تنوع بیشتر ببخشد و امکانات و ظرفیت‌های محقق کردن این هدف از مواد اولیه مورد نیاز تا دانش و علم و نیروی انسانی متخصص و کارآمد کاملاً در کشور وجود دارد.

رئیس‌جمهوری به توانمندی ایران در زمینه صدور خدمات فنی - مهندسی اشاره کرد و گفت: امروز ایران با اتکا به توان متخصصان و مهندسان خود در ۲۰ کشور جهان در حال اجرای طرح‌ها و پروژه‌های بزرگ است که می‌توان از این توان و ظرفیت برای توسعه دیگر کشورها نیز بهره‌ برد.

ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی (ایران اکسپو ۲۰۲۴) ایران از ۸ تا ۱۲ اردیبهشت در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود که شرکت‌هایی در حوزه‌های مختلف از جمله پتروشیمی، صنعت، صنایع غذایی، دارو و تجهیزات پزشکی، صنایع دستی و گردشگری، محصولات و توانمندی‌های خود را در معرض نمایش قرار می‌دهند.

دیگر خبرها

  • نشست تخصصی کمیته امداد استان گلستان با دانشگاه آزاد اسلامی برگزارشد
  • پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال
  • پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا
  • نامه مهم قالیباف به رئیسی
  • رئیسی : ایران تحریم ناپذیر است
  • رئیسی: تحریم در ایران هرگز به نتیجه نرسید و پس از این هم نمی‌رسد
  • از مشهد تا کربلا با پای دل در طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین
  • معاونان و مدیران فرهنگی سفیران دانشگاه در معرفی دستاورد‌ها هستند
  • ایران تحریم‌ناپذیر است
  • روند حرکتی شاخص‌های بازار سرمایه چگونه خواهد بود؟ +عکس