Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس علوم سیاسی گفت: خیانتهای آمریکا درساختار نظامی عراق یکی از مهمترین علل طرح کشور سازی در منطقه است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام علی پناهی در گفت و گو با خبرنگار شمیم ماهنشان اظهارداشت: موضوع استقلال کردهای عراق قرار بود در سال۲۰۱۴ به همه پرسی گذاشته شود به دلیل مختلف از جمله ظهور داعشی ها (گروههای تکفیری) در شمال عراق، مخالفت کردهای خارج از اقلیم و مخالفت اکثر گروههای تسنن و تشیع و اختلاف بین احزاب (دمکرات و میهنی کردستان ) و عوامل دیگر موجب شده که همه پرسی به سوم مهرماه سال جاری موکول شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تنها برگ برنده برای بارزانی و حزب اش داشتن شصت هزار نیروی نظامی و صدور نفت از ترکیه به کشورهای دیگر که تنها درآمد آن منطقه است و حمایت دروغین رئیس جمهور سابق آمریکا و اما اعلام استقلال کردهای عراق اقدامی بحران زا و خطرناک در منطقه غرب آسیا است.

کارشناس علوم سیاسی گفت:  و همچنین موجب مشکلات فراوان هم برای خود عراق و هم برای همسایگان آن کشور ایران،  سوریه، ترکیه و دولت مرکزی عراق، و مسئولین ارشد این کشور بایستی  با کمک گرفتن از محافل بین المللی بویژه از همسایگان و علی­الخصوص از ایران این قائله را توقف کند تا امنیت ملی عراق و مرزهای جمهوری اسلامی ایران به چالش کشیده نشود و جای پا برا صهیونیسم غاصب ایجاد نشود.

حجت الاسلام پناهی اظهارداشت: علی رغم پیروزی های جبهه مقاومت و مردمی در چندین سال اخیر بر علیه تروریسم متاسفانه تخلیه ارتش مرکزی عراق از اقلیم و به حاشیه کشیدن اقلیم از طرف دولت مرکزی موجب این مشکلات شده است، روابط حسنه و خوب جمهوری اسلامی ایران با کردهای عراق بویژه در دوران مرحوم جلال طالبانی قابل تحسین بود اما نفوذ دشمن به رهبری آمریکا و فریب نخبگان اقلیم و اعتماد آنان به کشورهای اروپای و آمریکا موجب به ذلت افتادن صحنه گرادن سیاسی در اقلیم شده است.

وی افزود:  البته اگر به موقع دستگاه دیپلماسی ایران رهبران کرد را به پای میز مذاکره محرمانه می بردند و آنان که از جمهوری اسلامی ذهنیت روشن و خوب داشته اند، شاید این فتنه در نطفه خاموش می شد . ما که به اصطلاح قدرتهای دنیا یعنی۱+۵ را به پای میز مذاکره کشیده ایم قدرت رام کردن چند سرکش را نداشته ایم؟! .

کارشناس علوم سیاسی گفت: بعد از تهاجم آمریکا به عراق حدودأ درسال۲۰۰۷به بهانه سلاح شیمیایی فرماندهانی در پادگان عراق از جمله اسپایگر گذاشته اند که مستقیم از فرماندهی کل ارتش دستور می گرفتند، اینها ظاهرتابع فرماندهان ارتش عراق بوده اند کاملأ با صهیونیسم و آمریکا هماهنگ بوده اند و زمینه ورود تروریست داعشی و ایجاد اختلاف بین قومیتها و نشر فرهنگ غرب و به جنایتهای متعدد مشغول بوده اند.

پناهی اظهارداشت: قانون سیاسی اقلیم شمال عراق برگرفته از ساختار سنتی و عشیرتی است که کاملأ مغایرت با قانون اساسی دولت مرکزی عراق دارد و همه سرزمین دولت قانونی عراق با یک پرچم و با اتحاد همه قومیتها و با رهبری مراجع و رئیس جمهور زندگی مسالمت آمیز داشته باشد .

وی افزود: امروزه هر اندیشمندی با مطالعه اسناد افشاء شده از سوی افشاگران ضد آمریکایی از جمله ویکی لیکس در می یابد که رهبران آمریکا خائن ترین فرد به ملت خود و به کشورهای دیگر هستند در طول سالیان گذشته همه جنایتها کشتار های دسته جمعی و نسل کشی ها و تبعیض نژاد و همه فسادهای دنیا سر منشأ از آمریکاست.

کارشناس علوم سیاسی گفت: همه روسای جمهورآمریکا ادعا حقوق بشر دارند در صورتی که بزرگترین ناقض حقوق بشر و نقض تعهدات بین المللی هستند، آمریکا سیاستهای مبارزه با تروریسم را دارد ولی خود موسس تروریسم و حامی تروریسم است و به همه کشورهای مستقل قصد دخالت دارد. و دارای بزرگترین  کارخانه های ساخت وخرید و وفروش سلاح و مهمات هستند.

پناهی اظهارداشت: متاسفانه شاهدیم که پس از سالها دخالت نظامی و سیاسی آمریکا درجهان اسلام که با شعار مبارزه با تروریسم صورت گرفت امروزه نه تنها تروریسم درجهان از بین نرفته بلکه درسال۲۰۱۴ یکی از ضعیفترین شاخه های القائده تبدیل به  تروریسم خطرناک داعش شده آمریکا از بدو شکل گیری انقلاب اسلامی درتلاش بوده تا به هر شکل ممکن با هژمون اسلام مقابله کند لذا باید از تمام علماء جهان اسلام خواست تا هوشمندانه با بصیرت موجب حفظ اتحاد در بین فِرق اسلامی شود زیرا این فتنه سیاسی بزودی با مجاهدتهای که امروزه در جبهه مقاومت اسلامی شاهد هستیم بر طرف خواهد شد.

وی افزود: مردم مومن، غیور و بزرگ ایران اسلامی محبوبیت نهادی مردمی، انقلابی، امنیتی، نظامی و ولایی یعنی سپاه پاسداران  و ایثارگری ها و خدمات ارزنده آنها را در اوایل انقلاب ، دفاع مقدس ، و مدافعان حرم و ولایت را نه تنها فراموش نمی کنند بلکه همیشه قدر دان پاسداران عزیز هستند

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۱۷۴۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار انصارالله به آمریکا درباره تشدید تنش نظامی علیه یمن

جنبش انصارالله یمن به آمریکا درباره هرگونه اقدام برای تشدید تنش علیه یمن هشدار داده و تاکید کرد که انصارالله انباری از سلاح‌های بازدارنده ویژه در اختیار دارد.

به گزارش ایسنا، «محمد علی الحوثی» عضو شورای سیاسی جنبش انصارالله یمن در پلتفرم «ایکس» به آمریکا درباره هرگونه اقدام نظامی علیه یمن هشدار داد و تاکید کرد که این جنبش زرادخانه بزرگی از سلاح‌های بازدارنده ویژه در اختیار دارد.

محمدعلی الحوثی در ادامه نوشت: با آتش بازی نکنید، تمام آنچه از انبار استراتژیک سلاح‌های بازدارنده یمن انتظار دارید، این است این انبار چه از نظر کمی و چه از نظر کیفی بسیار بسیار بسیار بزرگتر از حد تصور شما است.

 پیش از این «مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن نیز به آمریکا درباره هرگونه تشدید تنش هشدار داده و این کشور را تهدید کرد عامل پیامدهای هیچ‌گونه تنشی در مرزهای یمن نباشد.

المشاط گفت: مقدمات مشکوک موجود برای منصرف کردن یمن و تضعیف نقش موثر آن در دفاع از فلسطین به شکست ختم خواهد شد.

ارتش یمن در راستای همبستگی با مردم فلسطین در نوار غزه که از نزدیک به هفت ماه قبل زیر آتش حملات رژیم صهیونیستی هستند، تمامی کشتی‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی را در ۲ دریای سرخ و عرب و خلیج عدن هدف قرار می‌دهد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • عملیات وعده صادق قدرت فرماندهی ایران را نشان داد
  • انقلاب اسلامی ایران در حال انتشار در جهان است
  • ابوترابی: «وعده صادق» آغاز تحول در منطقه و معادلات سیاسی است
  • بارش شدید باران و به راه افتادن سیل در سلیمانیه عراق+فیلم
  • چرا ایران هسته ای برای منطقه و جهان امنیت‌زا است؟
  • چرا ایران دارای سلاح هسته‌ ای برای منطقه و جهان امنیت‌زا است؟
  • (ویدیو) ظریف تحلیل کرد؛ مهمترین کاری که باید پس از بحران غزه انجام می‌دادیم
  • نقش سازنده سپاه در امنیت پایدار منطقه و مبارزه با تروریسم
  • حمایت دانشجویان آمریکایی از مردم غزه از اثرات عملیات «وعده صادق» بود
  • هشدار انصارالله به آمریکا درباره تشدید تنش نظامی علیه یمن