Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@23:26:42 GMT

ساخت حوزه علمیه طارم پیشرفت فیزیکی خوبی ندارد

تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۱۹۰۱۷

ساخت حوزه علمیه طارم پیشرفت فیزیکی خوبی ندارد

زنجان-امام جمعه طارم با بیان اینکه درسال ۸۶ حدود ۸ هزار متر زمین برای احداث حوزه علمیه در شهرستان طارم اختصاص یافت، گفت: تاکنون این طرح پیشرفت چندانی نداشته و درصد پیشرفت خیلی کم است.

حجت‌الاسلام محمد صادقی‌پور در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه  در سال ۸۶ حدود ۸ هزار متر زمین برای احداث حوزه علمیه در شهرستان طارم اختصاص یافت، افزود: تاکنون این طرح پیشرفت چندانی نداشته است و درصد خیلی کمی پیشرفت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  

وی اظهار کرد: تاکنون برای این طرح بیش از ۵۰ میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده و زمین مورد نظر حصار کشی شده و اعتباری که برای اتمام این طرح وجود دارد کافی نیست و باید مسئولین همکاری و مساعدت  لازم را داشته باشند.

امام جمعه طارم گفت: حوزه های علمیه نیازمند توجه ویژه دولت هستند چرا که توجه به حوزه های علمیه توسعه فرهنگی استان را به دنبال دارد و مسئولین باید نسبت به مطالبات به حق مردم منطقه توجه کند.

صادقی پور تصریح کرد: زنجان استانی فرهنگی است و عالمان و فرهیختگان و نخبگان مذهبی فراوانی دارد و باید دولت به حوزه فرهنگ دینی توجه کرده و برای اتمام طرح حوزه علمیه شهرستان طارم همکاری لازم در دستور کار قرار دهد. 

وی گفت: درحال حاضر فعالیت های فرهنگی و دینی در حوزه های علمیه استان زنجان با جدیت پیگیری می شود وحضور بانوان در حوزه های علمیه باعث ارتقای ارزش های دینی در خانواده ها می شود و در این راستا باید حضور بانوان در حوزه های علمیه تقویت شود.

امام جمعه طارم ابراز کرد: اگر حوزه علمیه در شهرستان طارم ایجاد شود جوانان و بانوان زیادی علاقمند هستند که در حوزه علمیه تحصیل کنند. 

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۱۹۰۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گردشگری اولین رکن سند توسعه و پیشرفت نایین است

فرماندار شهرستان نایین گفت: گردشگری اولین رکن و اولویت اول سند توسعه و پیشرفت و یکی از پیشران‌های اصلی توسعه شهرستان نایین است.

محمد کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در نائین با بیان اینکه با وجود ۱۲۰۰ اثر تاریخی باید پیشرفت نائین را در گردشگری دنبال کنیم، اظهار کرد: با جدیت پیگیر توسعه گردشگری و تکمیل زیرساخت‌های آن در شهرستان نائین هستیم زیرا موضوع گردشگری با توجه به ظرفیت‌ها و ویژگی‌های تاریخی و فرهنگی شهرستان، به‌عنوان اولین رکن و اولویت اول سند توسعه و پیشرفت در نظر گرفته شده است.

وی افزود: تمام تلاش ما در مجموعه اداری شهرستان نائین حمایت از سرمایه‌گذاران در حوزه گردشگری و صنایع دستی و تسهیل امور در جهت رفع مشکلات حوزه گردشگری و میراث فرهنگی است.

فرماندار شهرستان نائین عنوان کرد: بر همین مبنا جلسات کمیته تخصصی میراث فرهنگی با فواصل زمانی معین برگزار و در این جلسات به صورت مصداقی با حضور مدیران مربوطه و بعضاً شخص سرمایه‌گذار موضوعات و درخواست‌های این حوزه مورد بررسی و تصمیماتی در این راستا اتخاذ می‌شود که امیدواریم بتوانیم به‌عنوان خدمتگزار مردم، زمینه ایجاد سرمایه‌گذاری و به تبع آن ایجاد اشتغال و توسعه شهرستان را در مبحث مهم گردشگری پیگیری کنیم.

کریمی با اشاره به برگزاری منظم جلسات این کمیته تخصصی گفت: بسیاری از مشکلات و مسائل این حوزه که بعضاً چندین سال متوقف بود با ارائه راهکار و تعامل بین دستگاهی و همکاری مدیران شهرستان مرتفع شد و شاهد اقدامات خوبی در حوزه مرمت آثار تاریخی، تسریع در صدور مجوزها و ایجاد واحدهای بوم‌گردی و گردشگری و پیگیری ثبت آثار ملموس و میراث ناملموس فرهنگی بودیم که با مجموع این اقدامات، حوزه گردشگری و میراث فرهنگی را به‌عنوان یکی از پیشران‌های اصلی توسعه شهرستان تقویت کرده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: ساماندهی بافت تاریخی نائین خصوصاً محوطه پیرامونی نارین قلعه، بررسی مسائل و مشکلات مجموعه‌های بوم‌گردی و گردشگری در شهرستان، بررسی نحوه معرفی جاذبه‌های گردشگری در ورودی‌های شهر نائین و جذب مسافران عبوری، احیای مغازه‌های بازار تاریخی نائین از مسائل و مشکلات حوزه میراث فرهنگی و گردشگری در نائین است که نیاز به بررسی دارد.

فرماندار شهرستان نائین با اشاره به بیش از هزار اثر تاریخی که حدود ۱۰۰ اثر از آن ثبت ملی شده است، گفت: وجود بیش از ۱۰۲ هکتار بافت تاریخی در شهر نائین موجب شده است تا این شهرستان جز ۹ شهرستانی در کشور باشد که برای بافت تاریخی آن مشاور ویژه تعیین شده است؛ مطالعات بافت تاریخی در حال انجام است و حوزه احیای بافت تاریخی نائین باید با رعایت ضوابط و هماهنگی دستگاه‌های ذی‌ربط عمل کند.

کد خبر 749098

دیگر خبرها

  • گردشگری اولین رکن سند توسعه و پیشرفت نایین است
  • شتاب یک پروژه بیمارستانی در دولت سیزدهم
  • بیمارستان نیایش خرم‌آباد ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • فاز اول پروژه جاده مرزی آستارا با پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصد در حال تکمیل است
  • پروژه آبرسانی شهرستان بهمئی ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • تصفیه‌خانه دوم آب شرب اردبیل ۱۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • پروژه تعریض جاده اجیرلو ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصدی مرمت ساختمان ساعت
  • شرایط ایران با عملیات «وعده صادق» در جهان تغییر یافت
  • پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصدی بزرگراه آستارا - آستارا