Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشوربا تشریح آخرین اقدامات ایران برای کمک‌رسانی به آوارگان میانماری گفت: به دنبال زمینی با وسعت ۵۰ در ۱۰۰ متر هستیم تا بتوانیم بیمارستان صحرایی ۳۲ تختخوابی را در آنجا ایجاد کنیم تا با توجه به نیازهایی که وجود دارد؛ خدمات درمانی و امدادی مناسبی را ارائه کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا به نقل از ایسنا مرتضی سلیمی، در مورد آخرین اقدامات جمعیت هلال احمر برای کمک‌رسانی به آوارگان میانماری اظهار کرد: برای ایجاد هماهنگی و پیش‌برد کارها، در حال حاضر دفتر پشتیبانی را در "کاکس بازار" که آوارگان میانماری در آن منطقه حضور دارند ایجاد کرده‌ایم و مسئول دفتر در آنجا مستقر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به برنامه‌ریزی ایران برای احداث بیمارستان صحرایی در منطقه گفت: به دنبال زمینی با وسعت ۵۰ در ۱۰۰ متر هستیم تا بتوانیم بیمارستان صحرایی ۳۲ تختخوابی را در آنجا ایجاد کنیم تا با توجه به نیازهایی که وجود دارد؛ خدمات درمانی و امدادی مناسبی را ارائه کنیم.

وی درباره وضعیت آوارگان میانماری گفت: با توجه به اینکه بارندگی‌ها در منطقه آغاز شده، وضعیت سخت‌تر شده و ما تمام تلاشمان را می‌کنیم تا با هماهنگی‌هایی که با دولت و هلال احمر  بنگلادش انجام می‌دهیم بتوانیم از پتانسیل‌های موجود استفاده کنیم و خدمات بهداشتی و درمانی ارائه کنیم ولی کار در چنین شرایطی بسیار مشکل است.

رییس سازمان امداد و نجات در مورد اساسی‌ترین مشکلاتی که در منطقه وجود دارد گفت: شرایط به گونه‌ای است که در زمینه بهداشت محیط و بهداشت آب مشکلاتی وجود دارد و اگر اقدامی صورت نگیرد این مسائل می‌تواند مشکلات دیگری را به بار بیاورد. دفع زباله‌ها و پسماندها نیز از مشکلات دیگری است. در حال حاضر حدود ۶۰۰-۷۰۰ هزار نفر در منطقه حضور دارند و این میزان جمعیت نشان می‌دهد که باید به مسئله پسماندها، بهداشت غذا و سرویس‌های بهداشتی توجه و برای برطرف کردن آنها سریعا اقدام شود.

وی اضافه کرد:‌ نظر من به عنوان یک کارشناس این است که در کوتاه مدت باید اقدام موثری برای این مسائل شود و به آب، سرویس‌های بهداشتی و حمام توجه ویژه‌ای شود. زیرا در چنین شرایطی شیوع وبا بسیار محتمل است.

سلیمی با اشاره به اینکه جمعیت‌های کشورهای مختلف  که در منطقه حضور دارند، بر اساس ظرفیت‌هایی که دارند در آنجا کمک می‌کنند، در ادامه درباره اقدامات جمعیت هلال احمر ایران گفت: ما در مرحله اول محموله‌های امدادی را به منطقه ارسال کردیم و در مرحله دوم تمرکزمان روی بحث‌های بهداشتی و درمانی است.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا ارسال اقلام زیستی از ایران ادامه پیدا خواهد کرد یا خیر اظهار کرد: پروسه ارسال اقلام زیستی محدودیت‌هایی دارد و از همین رو بیشتر تمرکز ما به جمع‌آوری کمک‌های نقدی مردمی است. زیرا بسیاری از اقلام را در بنگلادش می‌توان تهیه کرد و این کار از نظر اقتصادی هم به صرفه تر است. ان‌شاء‌الله بتوانیم با کمک مردم در جهت رفع آلام مردم مظلوم قدمی برداریم.

منبع: ایمنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۲۰۱۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای گام سوم طرح یاس در اردبیل

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل و به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان اردبیل، سیدعلی حجتی اظهار کرد: طرح یاس بر اساس تفاهم‌نامه منعقد شده میان هلال احمر و کمیته امداد در این استان با هدف جذب، ساماندهی و آموزش، ارتقای سطح دانش و مهارت‌های مخاطبین در خصوص پذیرش مسئولیت اجتماعی و ترویج فرهنگ خودامدادی و دگر امدادی در بین مددجویان (دختران ۳۰ تا ۴۰ سال مجرد) زیر حمایت کمیته امداد اجرا می‌شود.
وی ادامه داد: در این طرح آموزش‌های مورد نیاز در خصوص شیوه‌های مواجهه با بحران و بلایای طبیعی توسط حوزه جوانان جمعیت هلال احمر خوزستان به شرکت‌کنندگان ارائه می‌شود.
معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان اردبیل افزود: در این طرح افراد در خانه‌های هلال وارد چرخه و فرآیندی می‌شوند که در بروز بحران احتمالی می‌توانند در مرحله نخست خود، سپس خانواده و در مرحله سوم اعضای محله را از بحران نجات دهند.
استان اردبیل از جمله ۱۰ استان کشور در زمینه فراوانی وقوع حوادث طبیعی به شمار می‌رود و هر از گاهی بروز حادثه‌هایی مانند زمین لرزه، رانش زمین، سیل، خشکسالی، صاعقه، طوفان، سرمازدگی، برف سنگین، سرما و یخبندان شدید خسارت و تلفاتی برجای می‌گذارد.
این استان ۵۰ هزار امدادگر آموزش‌دیده برای بکارگیری در حوادث احتمالی غیرمترقبه دارد.

دیگر خبرها

  • نمی‌توانیم بگوییم «یسنا » ربوده شده یا نه | آخرین وضعیت پیگیری پرونده گم شدن دختر کلاله‌ای
  • ۳۰۰ نیروی هلال احمر در جست و جوی «یسنا»
  • بارش شدید باران در راه است / لزوم توجه شهروندان به هشدارها
  • ادامه جستجو برای یافتن «یسنا»
  • آمادگی هلال احمر برای کمک به مردم سیل‌زده کنیا
  • گم‌شدن دخترک کلاله‌ای/جستجو در روز سوم، اثری از «یسنا» نشد
  • آماده باش نیروهای هلال احمر بوشهر
  • برگزاری مانور تیم سحر هلال احمر در قزوین
  • اجرای گام سوم طرح یاس در اردبیل
  • بسیج نیروهای امدادی گلستان برای یافتن کودک ۴ ساله