Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-01@09:17:30 GMT

ظرفيت تبليغي اربعين فراتر ازیک مراسم خاص است

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۱۸۲۹۳۹

ظرفيت تبليغي اربعين فراتر ازیک مراسم خاص است

خبرگزاری شبستان: حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر ظرفيت تبليغي و فرهنگي اربعين را فراتر از یک مراسم خاص دانست و بر لزوم بهره برداري هرچه بيشتر مبلغان از اين فرصت طلايي تأكيد كرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از خبرنگار پايگاه اطلاع رساني حج، همايش ويژه راويان اعزامي بعثه مقام معظم رهبري به عراق در ايام اربعين حسيني در سالن اجتماعات حوزه نمايندگي ولي فقيه در امور حج و زيارت قم برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بايد از ظرفيت اربعين درست استفاده كنيم
حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت در اين همايش بر استفاده درست از ظرفیت زیارت اربعین تاکید کرد وافزود: زيارت فرصت بسيار مهمي برای ما به وجود آورده است كه اگر درست از آن استفاده نكنيم در آينده مورد سؤال واقع مي شويم كه چرا از این ظرفيت درست بهره برداري نكرديد، و این درحالی است که در سطح دنيا امروز رقباي ما از اين فرصت ها به بهترين شكل استفاده مي كنند.
حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكربا اشاره به اين كه رقبای ما در دنیا به شكل گسترده در فضاي فعلي جهان مشغول تبليغ هستند، عنوان داشت: آنها علاوه برتبليغات چهره به چهره با داشتن شبكه هاي متعدد به زبان هاي مختلف براي خود تبليغ مي كنند و ما وقتي با آن تشكيلات وسيع آشنا مي شویم، متوجه می شویم كه در فعالیت های تبلیغی از نظر روش كار، ميزان سرمايه گذاري و شيوه هايي كه به كار مي گيريم نيازمند توسعه هستیم.


نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت عنوان كرد: وهابيت نيزتلاش مي كند براي مسلمان ها مسجد و مركز اسلامي درست كند و آرام آرام با شيوه هاي مختلف آنها را در مسير وهابيت قرار بدهد.
وي با اشاره به اين كه چند شبكه ماهواره اي شيعه نيز در اختيار كساني است كه تفكر شيعه افراطی  دارند و ضرر جدي به تشيع مي زنند، ابراز داشت: علي رغم همه اين مسائل خداوند دل مردم را متمايل به مكتب اهل بيت(ع) كرده و كشور اسلامي ما نيز در منطقه حرف اول را مي زند.
حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر با اشاره به اینکه عراق و سوريه از دست تكفيري ها تقريبا نجات پيدا كرده اند، عنوان كرد: دشمنان اسلام درعراق، سوریه ، لبنان ، يمن و بحرين نتوانستند كار جدي انجام بدهند و درعرصه بين المللي نیز جمهوری اسلامی ایران فعال است و موفقیت های فراوانی را بدست آورده است بشکلی که وقتي رييس جمهور آمريكا صحبت هاي نادرستي مي كند بسیاری درجهان عليه او بسيج مي شوند، بنابراين شرايط ما در دنيا علي رغم همه توطئه ها مناسب است و بايد به نفع جمهوری اسلامی و مکتب اهل بیت از آن استفاده كنيم كه يكي از آنها همين كاروان هاي زياتي از جمله كاروان هاي حج و عتبات است.
 

افراد تأثير گذار در كاروان هاي زيارتي زيادند
وي با بيان اين كه افراد متخصص و تأثير گذار و داراي موقعيت در كاروان هاي زيارتي زیاد هستند، يادآور شد: ما اگر با شيوه هاي صحيح از اين فرصت استفاده كنيم بسيار مي توانيم تأثير گذار باشيم و در سفرهای عتبات ، عمره و اربعين هم همچون حج صدها هزار نفر مشتاق از ايران و كشورهاي ديگر شركت مي كنند، و در این فرصت ها می توانیم معارف اهل بيت(ع) را به مردم نشان بدهيم و كاري كنيم كه عشق اهل بيت(ع) در دل ها زنده شود.
سرپرست حجاج ايراني ادامه داد: بايد اهميت این قضیه را همه درك كنيم و علي رغم اين كه اين موضوع بسيار مهم است گاهي خود ما روحانيان از آن غفلت داريم مثل شرايطي كه قبل از حج امسال به وجود آمد و برخي عليه حج تبليغ كردند در حالي كه ما به وسيله حج مي توانيم هم مردم خودمان را متحول كنيم و هم بر جهان تأثير بگذاريم.
حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر با اشاره به اين كه بايد خودمان را در صحنه بين الملل آماده كنيم، خاطرنشان كرد: حوزه ها بايد براي زبان هاي خارجي برنامه ويژه بگذارند تا بتوانند خلأ هاي موجود فرهنگي  را در جهان اسلام پركنند؛ اهميت اين موضوع را همه مي دانيد چنانکه دراربعين ، جمعيت انبوهي پاي صحبت هاي شما مي آيند و مي خواهند استفاده كنند.
 

اربعين فرصت نشر معارف اهل بيت(ع) است
نماینده ولی فقیه با تاکید براینکه در سفر معنوی اربعین باید از طرح مسائل تنش زا پرهیز شود ، گفت:  یک وقتي خدمت رهبر معظم انقلاب بودم که برخی از نمایندگان هیات مذهبی هم بودند، ايشان نكات كليدي و كاربردي را بيان كردند كه از جمله آنها لزوم معرفت افزايي در زائران بود و اين كه در اشعاري كه مي خوانيد بايد  بخشي از معارف ديني را به مردم معرفي كنيد و اين فرصت را از دست ندهيد و نگذاريد وقت مردم تلف شود.
وي ادامه داد: ما بايد به اين جلسات بعنوان يك فرصت طلايي نگاه كنيم و بدانيم كه هر حرفي را نبايد هركجا زد، امروز بايد مطلبي را به جوانان بگوييم كه از دين گریزان نشوند و پذيرای حقایق دینی باشند واين گونه نباشد كه در منابر حرف هايي زده شود كه دشمن از آنها سوءاستفاده كند.
حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر عنوان كرد: آيات و روايات فراوان و عرفان ناب شيعي و قصه هاي زيباي اثرگذار براي بيان در ميان مردم كم نيست، بنابراين بايد در مخاطب شناسي و انتخاب محتواي غني بسيار دقت كنيد؛ امروز شعارهاي عاشورا در همه جاي دنيا و با هر مذهبي خريدار دارد و وجدان هاي پاك در دنيا دنبال اين شعارها است، در زندگي امام حسين(ع) نيز مطالبي زيادي وجود دارد كه براي نسل جوان بسيار زيبا است.

وي با بيان اين كه محتوا بايد جهت دار و هدف دار باشد، يادآور شد: درتالیف كتب درسي نظام هاي سرمايه داري سعی کنند حتی در طرح سوال اهداف خود را پياده كنند ، بنابراين ما نيز بايد از تمام تلاش خود  برای ارتقاي معارف ديني استفاده کنیم.
 

بايد كاري كنيم كه مردم تا آخر زندگي ازامام حسين(ع) جدا نشوند
حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر با اشاره به اين كه ما بايد در اربعين كاري كنيم كه مردم بعد از اين سفر از امام حسين(ع) جدانشوند، خاطرنشان كرد: مرحوم آقای شيخ عباس قمي در منتهي الآمال دراواخر جلد اول به مبلغان توصيه هاي جدي دارد كه از جمله آن دقت در نقل روايات و تاریخ است ، ما اگر مطلبی را به اشتباه نقل کنیم در ذهن مخاطب نقش مي بندد و لذا باید متون تاريخي صحيح را مطالعه كنيم و آن را در قالبی زیبا برای مردم بيان كنيم.
وي ابراز داشت: شيوه بيان بسيار اهميت دارد و به آيين سخن وري برمي گردد ، بايد مخاطب شناسی شود، يعني اگر جايي وقت استراحت مردم است بايد مراعات حال آنها بشود، نوع بيان ، استخدام كلمات و شيوه بيان مطلب هم بسیار مهم است و خطباي والامقام گذشته از جمله مرحوم آقاي فلسفي به اين مسئله توجه زيادي داشتند.
نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت عنوان كرد: بايد به گونه اي صحبت كنيم كه باعث رنجش مخاطبان نشود، به هيچ وجه نبايد وارد بحث هاي فرقه اي و سياسي شوید كه تأثير منفي مي گذارد رعايت ادب در گفتار نيز بسيار اهميت دارد، مرحوم فلسفي مي فرمودند من براي هر منبر حداقل هفت ساعت مطالعه مي كنم.
حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر عنوان كرد: در مورد فلسفه زيارت حتما براي مردم صحبت كنيد تا روشن شود اسلام از طرح مسئله زیارت چه اهدافی دارد؟ یکی از آنها معرفت در زيارت است، اين مسئله بايد در روايت گري ها به مردم القاء شود تا در روح و جان جوان ما اثر بگذارد و در نتیجه مسير كربلا و عاشورا را ادامه داده و زندگي خود را برآن اساس طراحی کند.


در شرايط حاضر بايد از برخوردهاي احساسي فاصله بگيريم
وي با بيان اين كه در شرايط حاضر بايد از برخوردهاي احساسي فاصله گرفت، عنوان داشت: ما بايد درازمدت به قضايا نگاه كنيم، همچنانكه رهبر معظم انقلاب توصيه كردند كه به هيچ وجه از تصاوير ایشان در راهپيمايي اربعين استفاده نشود كه اين تدبير بسيار هوشمندانه بود.
سرپرست حجاج ايراني ادامه داد: اربعين بايد با شعارهاي حسيني اداره شود تا از رونق و اهميت آن كاسته نشود و از آن مهمتر بحث رعايت تقيه اسلامي و ديني است كه اتفاقا در روايات ما هم بر آن تأكيد شده است، چراكه جمعيت زيادي از اهل سنت در اين راهپيمايي حضور دارند و از ايران هم هستند و از اهل كتاب هم مي آيند، بنابراين بايد به گونه اي صحبت كنيم كه دراهل سنت هم عشق به اهل بيت(ع) تقویت شود.

حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر با اشاره به اين كه بايد از ظرفيت اربعين فراتر از تشيع استفاده كنيم، عنوان كرد: بايد از اربعين به عنوان يك جريان ضد ظلم و ستم و پيوند دهنده قلوب آزادي خواهان جهان استفاده كنيم؛ امروز بسياري از اهل سنت محب اهل بيت(ع) هستند و در مورد اهل بيت(ع) اشعاري دارند، حالا كه مردم فهميده اند مشكل ما وهابيت است نه اهل سنت نبايد دوباره به عقب برگرديم.
 

پایان پیام/49

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۸۲۹۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«مردم‌محور بودن» اساس و پایه فعالیت در جمعیت هلال‌احمر است

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر، حجت الاسلام و المسلمین معزی در شورای اداری جمعیت هلال احمر این استان به ارائه توصیه‌ها و رهنمودهایی در خصوص فعالیت‌های این مجموعه در عرصه‌های فرهنگی، داوطلبی، امدادی و سلامت پرداخت.

وی با بیان اینکه مردم‌محور بودن اساس و پایه فعالیت در جمعیت هلال‌احمر تصریح کرد: هلال احمر یک نهاد مردم محور و البته داوطلب محور است.

حجت الاسلام‌والمسلمین معزی افزود: جمعیت هلال احمر نهادی مردمی است و به همین سبب باید در تمام شئون به این مسئله توجه ویژه داشت که اساس کار در هلال احمر حضور و نقش مردم است.

پرهیز از نگاه تجاری به هلال احمر و سازمان‌های مرتبط آن، محور بعدی سخنان نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر بود.

نماینده رهبر معظم انقلاب در این بخش از سخنان خود تاکید کرد که باید در اجرا و برنامه‌ریزی‌ها، صیانت از جایگاه و اعتبار مردمی در این مجموعه در اولویت قرار گیرد.

حجت الاسلام‌ و المسلمین معزی در ادامه سخنان خود به نمونه‌هایی از ارتباط میان خیرین با جمعیت هلال احمر در امر سلامت و فعالیت های امدادی نیز اشاره کرد و آن را نشانگر جایگاه ارزنده این نهاد در میان مردم دانست.

حجت الاسلام و المسلمین معزی در ادامه به تبیین اهداف چهارگانه جمعیت هلال احمر پرداخت و تصریح کرد: خدمت به مردم بر اساس معارف دینی عبادت است.

وی با اشاره به خدمت‌محور بودن فعالیت‌های جمعیت هلال احمر ادامه داد: هلال احمر به دنبال این است که در پرتوی کرامت انسانی، فرهنگ صلح، نوعدوستی و صمیمیت را در جامعه برقرار سازد.

تسکین آلام بشری در عین حفظ کرامت و شخصیت بخشی به نیازمند، ارتقاء سلامت معنوی و جسمی جامعه و کاهش آلام آنان از جمله اهداف مورد اشاره حجت الاسلام‌والمسلمین معزی در این نشست بود. نماینده رهبر معظم انقلاب در ادامه با بیان آیات و روایاتی به اهمیت خدمت بی‌منت دین مبین اسلام اشاره کرد و بر لزوم ترویج فرهنگ خدمت رسانی در جامعه تاکید کرد.

نقش جمعیت هلال احمر در ارائه داروهای تک نسخه‌ای، مرور عملکرد جمعیت در برخی از حوادث، تشریح اثر بخشی فعالیت‌های جوانان جمعیت هلال احمر در جامعه همچون طرح سحر، اشاره به نقش طلاب در جمعیت هلال احمر و اهمیت آموزش فرهنگ مواجهه با مخاطرات از دیگر موضوعات مورد اشاره نماینده رهبر معظم انقلاب در این نشست بود.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر امیدآفرینی و مسئولیت‌پذیری را دو مصداق مهم فرهنگی در جامعه کنونی دانست و افزود: یکی از مصادیق آسیب‌های اجتماعی نا امید ساختن مردم نسبت به آینده کشور است.

نماینده رهبر معظم انقلاب به نشست سالانه مسئولان دفاتر حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سال گذشته با محوریت امیدآفرینی و مسئولیت پذیری نیز اشاره کرد و افزود: با جوانان امروز باید با زبان امروز گفت‌وگو کرد و آنان را باید نسبت به آینده کشور امیدوار ساخت.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین معزی در این نشست بار دیگر یادآور شد که هدایت و نظارت بر مجموعه اقدامات و فعالیت‌های جمعیت هلال احمر به منظور رعایت اصول و اهداف عالیه و انطباق آن با موازین اسلامی و انسانی و همچنین آموزش، گسترش و تعمیق تعالیم اسلامی و هدایت امور فرهنگی و نهادینه سازی و ارتقای فرهنگ بر اساس ارزش‌های اسلامی در بین مدیران، کارکنان و اعضای هلال احمر از ماموریت‌های حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال است.

وی یکی از مهمترین‌ترین فعالیت‌های حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر را نیز ارتقا و رشد فرهنگ دینی در این مجموعه برشمرد و افزود: با توجه به همین مهم در شعب سراسر کشور نزدیک به ۳۰۰ روحانی برای ارتقاء برنامه‌های دینی و فرهنگی و اقامه نماز با عنوان رابطین فرهنگی فعالیت می‌کنند. حجت الاسلام والمسلمین معزی در ادامه سخنان خود کارکنان و اعضای جمعیت هلال احمر را به اتحاد، همدلی و صمیمیت در سطوح مختلف توصیه کرد.

ایستادگی مردم فلسطین زمینه پیروزی آنان‌ در آینده نزدیک است

حجت الاسلام‌والمسلمین معزی در بخش دیگری از سخنان به ایستادگی و مقاومت مردم غزه در برابر جنایات رژیم صهیونیستی اشاره کرد و این ایستادگی را عامل پیروزی آنان در آینده دانست.

نماینده رهبر معظم انقلاب با اشاره به اینکه امروز جامعه جهانی به خصوص جوانان در مقابل اقدامات جنایت‌کارانه رژیم صهیونیستی هوشیار شده‌اند، تصریح کرد: حملات وحشیانه و گسترده رژیم صهیونیستی علیه مردم بی‌دفاع غزه، زمینه را برای اعتراضات گسترده در آمریکا و اروپا به ویژه در دانشگاه‌های آن‌ها ایجاد کرده است.

به گفته وی دامنه حمایت از فلسطین و اعتراضات دانشجویی در پی ادامه نسل‌کشی رژیم صهیونیستی علاوه بر آمریکا،‌ در میان جوانان بسیاری از کشورهای اروپایی از جمله انگلیس و فرانسه نیز شکل گرفته است.

وی برخورد خشن و قهریه پلیس کشورهای غربی با اعتراضات و تحصن‌ها دانشجویان در دانشگاه‌های آمریکایی و اروپایی را نمونه دیگری از ضدیت با آزادی بیان در آن کشورها برشمرد و تصریح کرد: افکارعمومی جهان امروز شاهد حقانیت و مظلومیت مردم فلسطین هستند.

وی با اشاره به کودک‌کشی و جنایت‌های جنگی رژیم صهیونیستی تصریح کرد: این وعده الهی است که اگر در برابر دشمنان استقامت کنید، خداوند شما را یاری خواهد کرد.

به گفته نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال، اگرچه ایستادگی و مقاومت مردم غزه هزینه خواهد داشت، اما در نهایت همین ایستادگی عامل پیروزی آن‌ها در برابر رژیم غاصب اسرائیل خواهد شد.

در ابتدای این جلسه مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل به ارائه گزارشی از فعالیت‌های این استان پرداخت.

۴۷۲۳۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901546

دیگر خبرها

  • ظرفیت فضای صدور احادیث در توسعه فقه اجتماعی بررسی می شود
  • توزیع بیش از ۴۰۰ دستگاه لوازم خانگی در بجنورد
  • «مردم‌محور بودن» اساس و پایه فعالیت در جمعیت هلال‌احمر است
  • تجلیل از ۱۳ مخترع برگزیده در جشنواره ملی اختراعات خلیج فارس
  • گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی در پیرانشهر
  • تبادل نظر ایران و عراق درباره برگزاری مراسم اربعین در مرز خسروی
  • وزیر کشور : تقسیم استان تهران به ۲ استان شرقی و غربی
  • آسیب‌شناسی استفاده از فضای مجازی در نظام تبلیغی‌رسانه‌ای مساجد
  • دستگاه قضایی آخرین ملجأ و پناهگاه مردم است
  • توضیحات وزیر کشور درباره انسداد مرز‌ها