Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ عبدالله یوسفی رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی اظهار کرد: به‌منظور معرفی فاروج به‌عنوان قطب تولید زعفران خراسان شمالی، جشنواره در این شهرستان برگزار می‌شود.

وی بابیان اینکه شهرستان فاروج با هزار و ۹۵۰هکتار بیشترین سطح زیر کشت زعفران استان را دارا است، گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال از این اراضی ۸۹۶تن گل و ۱۱هزار و ۲۰۰کیلوگرم سرگل برداشت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یوسفی تصریح کرد: در سال‌های اخیر به دلیل کاهش نزولات آسمانی و سطح آب‌های زیرزمینی و با توجه به نیاز کم زعفران به آب و نیز صرفه اقتصادی آن، کشاورزان به کشت این محصول روی آوردند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی عنوان کرد: ساماندهی بازار خریدوفروش گل زعفران از مهم‌ترین محورهای برگزاری جشنواره زعفران در فاروج است.

یوسفی، ارتقای سطح کیفی و کمی محصول زعفران و معرفی این محصول به‌عنوان سوغات شهرستان فاروج را از دیگر محورهای این جشنواره برشمرد.

انتهای پیام/آ

کشت زعفران در شهرستان فاروج

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۲۱۱۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرستان بروجن میزبان نخستین جشنواره اقوام و سنن ایرانی

فتاح کرمی اظهار داشت: در این جشنواره هنرمندانی از استان‌های گیلان، لرستان، بوشهر، مازندران و چهارمحال و بختیاری حضور دارند.

وی افزود: اتحاد اقوام و مذاهب، ایجاد شور و نشاط اجتماعی و اشتغالزایی، تعامل فرهنگی و گسترش شبکه فروش صنایع دستی و سوغات استان ها، کشف استعداد‌های خلاق و اتصال تولیدکنندگان به زنجیره بازاریابی و فروش و توسعه اقتصادی از اهداف برگزاری این جشنواره است.

بیشتر بخوانید

حضور بیش از هزار و ۵۰۰ تماشاگر در جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی

کرمی اضافه کرد: نمایشگاه سوغات، صنایع دستی، اقتصاد مقاومتی نیز با بیش از ۸۰ غرفه و اجرای موسیقی آیینی و سنتی استان‌ها از جمله برنامه‌های این جشنواره است.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • آیین شکرگزاری برداشت گل‌محمدی در سربیشه برگزار شد
  • اختتامیه نخستین جشنواره قلب شهر برگزار می‌شود
  • شهرستان بروجن میزبان نخستین جشنواره اقوام و سنن ایرانی
  • خسارت ۳۹ میلیارد تومانی سیلاب به حوزه کشاورزی خراسان شمالی
  • کشف بزرگترین مزرعه استخراج رمز ارز در خراسان‌شمالی
  • کشف بزرگترین مزرعه رمز ارز در خراسان شمالی
  • دومین نمایشگاه انفرادی «نگاهی به خراسان شمالی» برگزار می‌شود
  • خراسان شمالی میزبان پرندگان مهاجر عبوری است
  • هنرمند پیشکسوت خراسان شمالی به سوی خانه ابدی بدرقه شد
  • نجاتگران هلال احمر جاجرم به متاثرین از سیل امدادرسانی کردند